obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Smartcard activatie.
kezeltje
Heb zo'n 2 maanden geleden een extra smartcard (voor digitale TV) gekocht.
De leverancier heeft de kaart geactiveerd en het nieuwe kaartnummer staat ook sinds de levering keurig op de website van Z1GG0 bij mijn gegevens.
Echter gisterenmiddag op vrijwel alle kanalen een E16-4 melding: dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement.
De ongecodeerde kanalen bleven wel werken.
Gisteren omstreeks 17.00 gebeld met 1200 en doorverbonden met de administratie: "Oh uw smartcard staat niet (meer) in onze administratie" . Maar nog wel steeds op de gegevenspagina bij "mijn ziggo". Geen koppeling dus???
De afdeling administratie heeft de kaart geregistreerd in de administratie, maar tot nu toe nog heb ik nog steeds dezelfde E16-4 melding.

Mijn vraag dus: hoe lang duurt het administreren van een smartcard?
(oftewel: wanneer kan/mag ik weer digitaal TV kijken?)

groetjes,
Jan.
p.s. gelukkig doet mythbuntu het nog wel.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
MisterSenseo
Nou een heel lullig antwoord voor je............bij telefonisch activeren is de kaart actief voordat het telefoongesprek beƫindigd is.
Als een speer terugbellen dus en neem geen genoegen met "nee"..........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kezeltje

Quote

MisterSenseo schreef:

Nou een heel lullig antwoord voor je............bij telefonisch activeren is de kaart actief voordat het telefoongesprek beƫindigd is.
Als een speer terugbellen dus en neem geen genoegen met "nee"..........


Ik was vandaag de deur uit.
Eerst maar even een update:
de foutmelding is er nog steeds.
Maar ik weet niet of het wel da activatie betreft:
de kaart heeft bijna 2 maanden gewerkt en staat idd al die tijd op de gegevens pagina van Mijn ziggo.
De afdeling administratie was de kaart "even kwijt".
Nu is mijn nieuwe vraag: als ik de kaart activeer via deze link:https://www.ziggo.nl/#mijn-ziggo/mijn...producten/ > klik op Smartcard activeren, wordt het kaartnummer dan wel of niet in de administratie van ziggo opgenomen??????

grtn,
Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
kobus1960
Ja. als het goed is wel.
 
kezeltje
nou nou,
vanmorgen 40 minuten aan de telefoon gehangen/gezeten.
ziggo kan de card momenteel niet activeren.
ze hebben een storing.
het probleem moet door de afdeling Error opgelost worden.
het zal wel even duren.
(Ned1 en HBO doen het nog wel.)

Mijn pleidooi dus: afschaffen die smartcards.

Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Nicholas
Da's balen Angry zeker als je 40 minuten hebt zitten bellen. Afdeling Error ? Grappige benaming.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kezeltje

Quote

Nicholas schreef:

Da's balen Angry zeker als je 40 minuten hebt zitten bellen. Afdeling Error ? Grappige benaming.


bellen naar 1200 kost nix.
en ik krijg de indruk dat de helpdesk-medewerkers graag geheimzinnig doen over de (benaming van) andere afdelingen.
En ik krijg daardoor tevens de indruk dat ziggo de administratie/informatica niet echt onder de knie heeft.

morgen maar weer eens bellen.

Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
junkonwheels
dat ziggo de boel niet in orde heeft blijkt maar weer wand vaak als het werkt is het top maar krijg je een probleem dan is het een gekloot om het weer werkend te krijgen. het raarste dat ze mij ooit vertelde is dat mijn kabels van de tv etz versleten door dat er stroom door ging ROFL wat natuurlijk onzin is maar als je belt is het meestal jou fout en niet die van ziggo volgens hun dan.
ik hoop dat het snel is opgelost voor je
 
kobus1960
@Junkonwheels, zit je nog met een niet opgelost probleem dan?
 
kezeltje
Vanwege de problemen met het (re)activeren van de smartcard heb ik maandag een mailtje gestuurd naar de CTO van ziggo.
En niet geheel onverwachts werd ik vanmorgen gebeld door een ziggo-medewerker.
Het zou vandaag geregeld worden.
Ik word vanmiddag weer teruggebeld om te horen of het in orde is gekomen.

ik ben benieuwd.

Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Smartcard activatie.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
deactivatie van smartcard!!?? Klacht over Ziggo : 7 02-09-2017
Smartcard traag Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 04-07-2016
Ziggo smartcard Algemeen : 2 19-01-2016
Geen smartcard nodig, 46 zenders ongecodeerd bij ziggo Ziggo nieuws : 8 11-10-2015
Horizon Box activatie Klacht over Ziggo : 14 26-09-2015
Advertentie