obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Nummerherkenning met Fritz!box 7390?
joker009
Hoi,

Al vele jaren gebruik ik een Fritz!box 7050 als router achter mijn ziggo modem. Vandaag heb ik de oude router vervangen door een Fritz!box 7390 (internationale versie met firmware 84.05.06). Helaas krijg ik de nummerherkenning als ik gebeld word op m'n ziggo nummer niet werkend. Met de oude 7050 werkt dit perfect.

Ter info: nummerherkenning werkt op de 7390 wel als ik gebeld wordt op een VOIP account, maar dus niet als ik gebeld wordt op mijn ziggo nummer.

Ik zou graag de ervaring van andere gebruikers van een Fritz!box 7390 willen weten. Werkt het wel en zo ja welke firmware heeft de fritz!box 7390?

Alvast bedankt je reactie.

Met vriendelijke groet,
Arjan
 
Nicholas
Wat ik ervan weet is dat er vanaf versie 84.05.04 een probleempje is met CLIP. Zou dus wel eens de oorzaak kunnen zijn. Ze zijn volgens mij met een nieuwe firmware bezig. Voor de Duitse versie is ie al uit, internationale versie laat nog op zich wachten.

Ik denk dat je het beste even contact kunt opnemen met AVM. Indien gewenst krijg je dan een link toegestuurd van een recover Image van een eerdere firmware.

Maar zoals gezegd, dit is alleen wat ik er van weet. Heb vroeger een Fritzbox gehad, geen 7390 trouwens maar een 7170.
Gewijzigd door Nicholas op 02-04-2012 21:59
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
joker009
Vandaag zag ik dat er op de FTP server van AVM een nieuwe firmware voor de 7390 staat (versie 84.05.20). De fritz!box zelf vond deze firmware nog niet, maar door 'm te downloaden kon deze wel handmatig worden geselecteerd. Het goede nieuws is dat de nummerherkenning voor m'n ziggo nummer het nu wel doet!

Nicholas bedankt voor je reactie.

Deze thread kan worden afgesloten.
 
MisterSenseo
Bij deze.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummerherkenning met Fritz!box 7390?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
gebruikers Fritz!box Eigen netwerk : 6 06-07-2017
Fritzbox 7390 op Ubee, trage doorvoer Eigen netwerk : 10 17-04-2016
Horizon box en fritz box als router gebruiken Eigen netwerk : 2 08-10-2015
Ziggo Alles-in-1 Extra met Fritz!box 7340/7360 voor telefonie Eigen telefoon netwerk : 8 06-10-2014
Fritzbox 7390 achter ubee: Myfritz app werkt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 16 02-07-2014
Advertentie