Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
langzaam internet
dragontje
Beste lezer,

Ik heb een rare klacht waarbij de klantenservice mij na meerdere belletjes niet mee heeft kunnen helpen.

voorheen had ik internet z2. hiermee bereikte ik op zowel wifi als bedraag een snelheid van 2.2mb p/s
vorige maand werd er automatisch een nieuw kastje geleverd omdat de snelheden van ziggo niet konden worden behaald zonder een cisco.
Ik installeerde alles en opeens schoot mijn downloadsnelheid omhoog naar 3.3mb p/s.

Mijn vader leek het handig om over te gaan op de aanbieding van het digitale kastje voor tv, dus gingen wij over op Alles-in 1 Plus.
De monteur had alles aangesloten en nu is het volgende aan de hand.

op de begane grond naast mijn cisco haal ik 5mb p/s, 20 meter verder waar de laptop staat haal ik maar 2.5 mb p.s
de eerste verdieping heb ik bedraad en haal daar maar 2.7m.b p.s. heel soms schiet hij naar 4 maar dat is om de dag een kwartiertje oid.

ik kan mij voorstellen dat het kastje misschien minder sterk is, als de sitecom met wifi als voorheen, maar het kan toch niet zo zijn dat het ontvangst zo slecht is?
tevens zou hij met snoer toch het maximale eruit moeten halen? vooral gezien hij wel 5 geeft als ik in de gang ga staan.

met mijn snoer is niks mis. en hij staat ook niet in een kast voor ijzer en weet ik het allemaal. het lijkt wel of alles in 1 plus wel sneller internet is, maar veel onstabieler.
hoop echt dat iemand mij kan helpen!

mvg Danny

Nicholas
Wat ik als eerste kan aanraden is het programma Inssider te downloaden.
Dat kun je hier vinden:

http://www.metageek.net/products/inss.../inssider/

Dit installeren op je laptop en dan eens heen en weer gaan lopen met je laptop en kijken wat er met de signalen gebeurd. Je kunt dan tevens ook goed zien wat er allemaal voor netwerken in je omgeving zijn. Die kunnen behoorlijk storen. Een kanaalsverandering kan wonderen doen.

Je schrijft dat je ook bedraad hebt geprobeerd en dit zou inderdaad gewoon stabiel moeten zijn. Post eens een plaatje van speedtest.net. Hoe je dit kan doen staat ook bij de FAQ op dit forum.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee

dragontje
ik ga nu even de laptop test doen, dit is ieder geval het resultaat van het bedraadde netwerk

1873096316

edit; test again:

1873104356

rond deze snelheid dus, bedankt voor het snelle antwoorden!

Nicholas
Die snelheid moet inderdaad beter kunnen volgens mij. Maar ook die speedtesten kunnen nogal eens verschillen. (ik kreeg van Kobus de handige tip om altijd dezelfde server te gebruiken) Vlak ook je virusscanner / firewall niet uit. Die kunnen de boel ook behoorlijk vertragen bij zo'n speedtest. Op de site van ziggo staan verder nog meer tips over snelheid.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee

Bitfreak
Bedraad haal ik met alles in 1 plus ongeveer 5,9 MB/s met Usenet.

Dat je de snelheid via een kabel niet haalt kan veel oorzaken hebben,inderdaad is een virusscanner is vaak een boosdoener,of oude drivers voor de netwerkkaart of een trage computer.

Het Wifi signaal van de Ziggo modem/routers is inderdaad meestal minder krachtig dan van een losse Wifi router.
Welke snelheid haal je via de Ziggo speedtest?.

InSSIDer is een prima hulp om een vrij kanaal te kiezen (indien aanwezig) als het mogelijk is probeer dan eens de 5Ghz band.Thumbs Up

kobus1960
En dan nog een vraag, gebruik je een een G- of een N- WiFi netwerkadapter?

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'langzaam internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020