obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Connection Interrupts tijdens gamen
Black Tiger
Inderdaad bedankt voor het mededelen!

Kun je me eens laten weten welk ping programma je hiervoor gebruikt hebt?
Dan kan ik dat ook eens laten meelopen tijdens het gamen.
Want het is bij mij niet meer dat altijd elk kwartier gebeurt (eerst wel) maar wel nog regelmatig.
De ene keer kan ik doorspelen, dan andere keer beginnen de T en R (transmit en receive) lampjes beiden tegelijk snel te knipperen in de game na de onderbreking en dan kan ik het spel opnieuw starten, dan komt er dus geen sync meer tussen spel en server.

Dit heb ik allemaal nooit gehad bij Telfort. Ik dacht eerst dat het misschien aan mijn modem lag, maar nu ik jouw verhaal zo lees, en het verhaal van een ander die net als ik het verbreken van verbinding had op SSH en FTP lijkt het me toch aan de kant van Ziggo te liggen.
Greetings, Black Tiger
 
sausje
Multiping (heb wel de non legit versie, maar legit werkt ook gewoon)

Gewoon beide laten pingen naar google.nl en ziggo.nl met 1 sec ertussen
 
Black Tiger
Oke, dan ga ik dat eens testen vannacht of morgen, thanks!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 21 2012 21:50:33:
Ik heb eens getest met een ping interval van 10 seconden.
Ook toevallig zo'n connection interrupt gehad van 11 seconden, ben alleen vergeten of het nu 1 of 2x was. Vannacht nog maar eens proberen met een ping interval van 2 seconden.

Dit was het resultaat met de ping interval van10 seconden:
GjT2b

Ook niet echt stabiel, toch? Ik weet het niet zeker, ben niet zo sterk in het uitlezen van dit soort grafiekjes.Smile
Gewijzigd door Black Tiger op 21-04-2012 21:50
Greetings, Black Tiger
 
sausje
Ik zie geen rode strepen bij jou, dus dat is iig geen packageloss..

zet de interval eens op 1 sec, en zorg dat je van beide de grafieken kan zien (gewoon beide hosts selecteren daarboven)
 
Black Tiger
Met de interval van een seconde ging het een stuk beter, kun je ook goed zien dat er een uitval van 11 seconden is.
Is er soms iets op deze poorten van Ziggo wat gemonitord wordt of ergens anders voor gebruikt?
UDP Ports: 7597, 32768, 49152, and 64206
Eigenlijk gebruiken wij alleen 32768 en mischien 49152. Maar dit zijn de 4 officiele poorten.

En hier 3 pictures van de uitval:

tFt8V
Dat was de eerste keer om 01.29 uur.

3SFJO
Dit de tweede keer om 02.02 uur.

uDcGW
En de derde keer om 02.16 uur.

Alle drie de keren 11 seconden of net 12.
Greetings, Black Tiger
 
sausje
Laat dit eens 48 uur draaien en zet de grafiek dan eens op 48 uur, eens kijken of het net zo erg is als bij mij.
Dan denk ik namelijk dat jij hetzelfde probleem hebt als mij.. (zorg wel dat je rechtstreeks zit aangesloten, zodat ze niet je router kunnen beschuldigen (zoals ze dat bij mij al talloze keren geprobeerd hebben).)

Ik weet niet wat voorgaande bij jou gebeurd is met ziggo, maar bij mij was het zo dat de verbinding al voor meer dan 1 jaar en 4 maanden shit was.

Begon met teruggevallen snelheid van 120mbit naar ~5mbit downstream voor een 3/4 maanden, 3 verschillende modems gehad.
Uiteindelijk was dat opgelost, had ik een maandje ofzo geen last, begon toen het volgende probleem.
Dat was dat ongeveer om de 1-2 uur, me modem zich deed soft resetten, dit kon niet gelogged worden door ziggo maar het gebeurde toch..
Weer 2 nieuwe modems gehad, en na een 4/5 maanden was dit ook eindelijk over.
En toen begon mijn laatste probleem met de packageloss voor zoveel maanden.

Nu paar weken gelukkig geen last meer ervan, maar ik hou me al vast wat het volgende gaat worden..

Ik weet niet of dit enigszins helpt bij jou situatie, maar als jij soort gelijke problemen hebt ondervonden dan kunnen ze hopelijk kijken hoe het bij mij is "opgelost" en hetzelfde toepassen bij jou.
 
Nicholas
Even een vraag: Moet je bij pingplotter niet dan ook de gameserver (novalogic) in de test erbij betrekken? Dat geeft dan toch uitgebreidere informatie?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Black Tiger
@Nicholas: Dit is niet pingplotter maar Multiping. Alhoewel ik pingplotter ook heb.

@Sausje: Ik heb niet de indruk dat dit gewoon door de dag ook gebeurt. Ik heb een paar keer 's middags kunnen spelen zonder ook maar 1 enkele CI. Maar 's avonds en 's nachts komt het veelvuldig voor.

Ik kan ook een uur downloaden met Grabit zonder een seconde uitval, althans laatst wel.

Hoe zet je die grafiek trouwens op 24 uur? Vannacht probeerde ik hem al op een uur te zeggen, gaf ie 3599 packets aan, maar de grafiek beneden bleef op 10 minuten staan.

Vooralsnog wilde ik niet klagen. Dit is via de router maar rechtstreeks op het modem met alleen 2 switches ertussen (heb ik echt nodig) gebeurt het ook. Het modem is bang voor 100mbit aansluitingen.
Greetings, Black Tiger
 
sausje
Gewoon even rechterclick in de grafiek zelf doen en daar het tijdsschema selecteren Smile
 
Black Tiger
Pffff... belachelijk he. Ik heb gisteren met rechts zitten klikken maar toen kwam er niets, zeker op de verkeerde plek geklikt.Think
Nu klik ik daar waar jij zegt en hups, lijstje met tijden. LoL. Volgens mij wordt ik oud.Smile
Ik ga hem dadelijk aanzetten, moet ik effe hier wat dingen omgooien.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 22 2012 16:01:26:
Pingtest nu aangezet op 24 uur. Tussentijd 2,5 seconden, want als ik 11 seconden timeout heb, dan ziet ie adt met 2,5 seconden ook wel, dan hoef ik niet elke seconde te pingen.

Deze laat ik lopen totdat ik naar bed ga vannacht en dan zullen we eens zien. Maar ik denk dat we alleen iets gaan meemaken als ik ga gamen.
Ik ga nu effe een half uur ofzo gamen en zien of er wat tevoorschijn komt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 22 2012 16:04:34:
Aanvulling: Ik hoef niet eens te gaan gamen, wilde net een pagina opstarten dat wilde ook effe geen beeld geven, kijk ik op die monitor bleek er ook al een timeout te zijn, het gebeurt dus ook gewoon.

Ohja... eerdere problemen met Ziggo waren er niet, heb dit probleem al ongeveer sinds het begin dus zeg maar sinds half januari begin februari dit jaar.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 22 2012 17:57:50:
Ik merkte het dus niet vaak maar het speelt dus wel degelijk de hele tijd.
Er zijn er nu al 5 geweest op een dik anderhalf uur tijd en dat terwijl ik dus niet aan het gamen was. Onder het eten om 17.00 stond de pc gewoon aan zonder dat er verder iets gedaan werd:
9d8nR

Lijkt er dus inderdaad op dat ik hetzelfde probleem als jij had Sausje.

@Nicholas: Novalogic host de servers niet, dat doet Novaworld volgens mij, maar als ik deze test zie heeft het niets met de game te maken.
Gewijzigd door Black Tiger op 22-04-2012 17:59
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connection Interrupts tijdens gamen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
5ghz wifi valt weg tijdens kopieeren WiFi, draadloos netwerk : 3 21-06-2017
TC7200 ... VPN Connection Algemeen : 13 09-12-2015
Extreem sloom/uitvallend internet bij online gamen? Storing : 4 14-06-2015
Edimax N300 Connection Failed WiFi, draadloos netwerk : 6 09-06-2013
connection timed out Storing : 3 19-04-2013
Advertentie