obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
switch aansluiten.
frank180
ik heb achter mijn cisco 3925 modem/router een switch geplaatst .Ik heb een lankabel getrokken van modem/router naar switch..Ik zie een groen lampje hetgeen dus betekent dat er verbinding is tussen het router modem en de switch.Op deze switch wil ik nu een tv en een blu ray speler aansluiten. Nu krijg ik echter geen verbinding.Mijn vraag is dus : Wat doe ik fout? de switch is een TP-LINK TL-SG1005D.

Frank
 
kobus1960
Wil je die TV en de bluerayspeler verbinding laten maken met je pc en/of internet?
Of wil je de TV ontvangst laten krijgen via LAN? Dat werkt echt niet.
 
frank180

Quote

kobus1960 schreef:

Wil je die TV en de bluerayspeler verbinding laten maken met je pc en/of internet?
Of wil je de TV ontvangst laten krijgen via LAN? Dat werkt echt niet.


Nee..het is de bedoeling dat op de tv en de blu ray speler een internet verbindi9ng komt...
 
kobus1960
Aha oke, dat zou toch gewoon moeten werken.
Komt vast wel iemand langs vandaag met eenzelfde modem/router Wink
 
frank180
Probleem is opgelost !!
 
pefrikemi
Vervelend als er alleen maar aangegeven wordt dat grt probleem is opgelost. Ben benieuwd naar die oplossing omdat ik precies hetzelfde probleem heb met de Cisco en een nieuwe TP link switch. Ook een tweede TP link werkt niet. Een oude sweex switch geeft geen problemen. RaRa.....
 
magicwizz

Quote

frank180 schreef:

Probleem is opgelost !!


Frank, Zou je misschien kunnen vertellen hoe je het probleem hebt verholpen? Zo help je ook andere mensen er mee mochten ze een soortgelijk probleem ondervinden.
 
Black Tiger
In nieuwe gevallen is het beter een nieuw topic te openen dan een 3 jaar oud topic weer omhoog te halen.
Het zou prettig zijn als jullie met de datums een beetje rekening mee zouden willen houden. Wink
Maar ik begrijp de actie in dit geval uiteraard wel.

Een switch moet normaliter altijd werken, indien dat niet het geval is, dan betreft het in de meeste gevallen dat de kabel niet goed is. Vaak gaat het dan met name om de pluggen, zeker als het zelf gemaakte kabels zijn.

Dat is ook precies de reden dat het op 2 dezelfde switches niet kan werken en op een ander merk wel.
Bij een ander merk kunnen namelijk de contactjes net iets strakker zitten of iets gevoeliger zijn.
Probeer in de niet werkende switches eens of er een lampje gaat branden of even knippert als je aan de kabel en de plug beweegt.

In de andere gevallen is ofwel de switch defect, ofwel een switch poort (komt zelden voor).
Zelf heb ik 1x meegemaakt met een TP-Link switch dat men zelf een adapter er aan gehangen had omdat de originele kwijt was.
Deze bleek echter van onvoldoende ampere te zijn (te licht dus) en daardoor kreeg de switch kuren.

Met deze mogelijke oorzaken heb je eigenlijk alle mogelijkheden van niet werkende switches gedekt.
Dit komt omdat een switch een simpel doorgeefluik is waar aan je ook niets kunt configureren (tenzij je een professionele manageble switch hebt).
Greetings, Black Tiger
 
magicwizz
Oeps! Foutje.. hahaha had alleen naar de datum gekeken van het laatste bericht. :-|
 
Black Tiger
Ja is niet erg, mijn antwoord was ook meer op jouw voorganger gericht. Wink

Maar ik hoop dat Pefrikemi iets met het antwoord kan.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'switch aansluiten.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Afsluiten gaat sneller dan (weer) aansluiten Abonnementen : 2 13-04-2017
aansluiten home cinemaset. heel graag hulp Algemeen : 9 02-01-2016
tv aansluiten op home cinema set Ziggo Gebruikers Groep : 6 16-09-2014
Geen internet via router/switch Hardware instellingen : 44 25-02-2014
Advertentie