obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Host naam?
timk
Hoi,

Als ontwikkelaar moet ik bijna altijd met MySQL verbinden werken, om verbinding te maken moet de hostname ge whitelist worden. Deze veranderd nogal vaak en ik was benieuwd of deze vast gezet kon worden. Mijn router (DD-WRT Firmware) heeft een optie om een hostname in te vullen maar nou weet ik niet of de bedoeling van dit veld is om de hostname van Ziggo in te vullen als deze niet automatisch gegeven wordt. Of dat je daar een eigen host name neer kan zetten?
 
Zippo
Helaas, als je echt een vast ip adres wilt hebben zul je over moeten stappen naar ziggo zakelijk.

Maar alhoewel het ip adres voor "gewone" klanten dynamisch is veranderd het slechts sporadisch.

Wat je e.v. kan doen is gratis bij dyndns.com een account aanmaken en dan een verwijzing maken, b.v. mysql.dyndns.info. Jouw ip adres wordt daaraan automatisch gekoppeld. Je moet dan nog wel in je DD-WRT firmware de accountgegevens van dyndns invullen, zodat de koppeling tot stand komt.

Alleen nu weet ik niet zeker of je mysql.dynds.info kunt whitelisten of dat dat alleen voor ip adressen geld. Je zou het kunnen testen met je hostname en die kun je hier vinden. http://watismijnip.nl/
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
timk
sporadisch is bij mij helaas wekelijks, ik denk dat ik eens DynDNS ga proberen al denk ik dat dat niet gaat werken want volgens mij staan DNS en hostname los van elkaar.

Edit: ingesteld, nu even wachten tot de DNS update en kijken of het werkt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 09 2012 15:08:06:
Nee, het werkten niet. Toch maar steeds veranderen dan.
Gewijzigd door timk op 09-05-2012 15:08
 
Black Tiger
Werkt het niet? Maar heeft je dyndns hostnaam wel het juiste ip adres, dus heeft dyndns het ip op juiste wijze gewijzigd?
Normaliter mag het ook niet zo vaak wijzigen. Zet jij misschien met regelmaat je modem en/of je router uit, bijv. 's nachts d.m.v. een stroomschakelaar of zoiets?
Want als dat het geval is, dan heb je ook gelijk de oorzaak van het vele wisselen van ip adres.
Greetings, Black Tiger
 
timk
Ja, ik kan wel bijv mijn locale web server bereiken met het DynDNS domein. Weet niet of je mijn vorige topic nog herinnerd het geval met de bekabeling / kapotte router. Omdat mijn modem er dus om het uur uit klapt veranderd hij dus aardig vaak. Wel vreemd is dat hij dat dan niet elke keer doet.
 
Black Tiger
Dat hij het niet elke keer doet kan aan de leasetijd liggen, als die net afgelopen is of kort ervoor zit, wijzigt hij, heb je hem net gekregen kan het zijn dat ie gewoon aan blijft.
Het herstarten van het modem levert niet onmiddellijk een nieuw ip op. Meestal gebeurt dat wel als het iets langer uit is.

Het andere topic staat me niet meer helemaal bij, ik ben op verschillende forums actief en lees veel posts. Maar als het er zo vaak uit klapt lijkt me dat niet goed dus hopelijk wordt dit dan binnenkort eens gefixed.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Host naam?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo heeft nu één naam in de zakelijke markt Ziggo nieuws : 1 07-06-2016
Naam UPC verdwijnt uit Nederland Ziggo nieuws : 1 08-07-2014
Nieuwe shoutbox naam, denk mee. Suggesties voor dit forum en voor Ziggo diensten : 6 24-11-2012
ziggo discovery channel heeft nieuwe naam gekregen Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 2 17-06-2012
Schoonmoeder overleden, diensten opgezegd. Toch reclame op naam! Klacht over Ziggo : 3 22-07-2011
Advertentie