obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPG3925 hulp
alberto53
Hallo,
Ik ben net verhuisd van Duitsland naar Ned en heb een ziggo abo .
Als Router heb ik gekregen die van Cisco EPC3925.
Nu heb ik een vraag over poorten openen.
Ik heb kinderen die nog in Duitsland wonen en waarbij we Software uitwisselen,en heb daaron een DNS adres bij "no-ip.com"
Als open poort had ik ingesteld 30000 waar ik bij wil blijven
Kan mij iemand helpen of vertellen hoe ik die kan bewerkstellen?
Dus gewoon poort 30000 openen en mijn no-ip adres invoegen

Thanks for hilfe

alberto53
 
Black Tiger
Heej Alberto.

Is niet zo moeilijk, allereerst inloggen op je Cisco via de browser.
Dus als hij nog standaard is http://192.168.178.1 te gebruiken.

Inloggen met usernaam ziggo en wachtwoord draadloos.

Daarna klik je rechtsboven op "geavanceerd".

Dan kun je bovenaan kiezen voor Applications & Gaming en dan het tabblad Port Range Forwarding kiezen, daar kun je poort 30000 open zetten naar het ip van de pc die je wilt, dan vinkje zetten bij enabled en op save klikken.
Het kan dan handig zijn desbetreffende pc een vast ip te geven of het ip voor die pc te reserveren in dhcp.

Helaas wordt door het Cisco modem alleen dyndns.org ondersteund. Hopelijk wordt dat met de firmware update nog beter maar ik vermoed van niet.
Greetings, Black Tiger
 
alberto53
Thanks @Black Tiger,
Heb ik precies zo gedaan,maar zonder DNS
pc een vaste ip
hoe kan ik de ip voor die pc reserveren in dhcp
maar het werkt nog steeds niet
 
Black Tiger
Het pc een vast ip geven is ook niet zo moeilijk, maar moet je wel een paar stappen voor uitvoeren.

Ga naar start->uitvoeren op je pc, type daarin CMD en druk op enter.
Voor Vista/7 kun je dat bij start->zoekbalkje doen, gewoon een command prompt openen dus (kan anders via bureau accessoires in Vista/7).

Dan type je daarin ipconfig /all en druk weer op enter.
Je krijgt een aantal gegevens te zien. Kijk even daar waar je een 192.168.178.x ip ziet en ook 192.168.178.1 gateway.
Daar moet een "fysiek adres" bij staan, iets als 00-A0-24-D7 etc.
Dat is het mac adres van de netwerkkaart van de pc.

Als je dat genoteerd hebt ga je weer naar je modem, klikt weer op geavanceerd, dan tabblad LAN Setup en dan op de knop "Pre-assigned DHCP IP adresses".
Vul daar het macadres van je pc in.
Let wel op, het wordt daar door dubbele punt gescheiden, zo hoort het eigenlijk ook, dus het wordt 00:a0:24:d7 etc.. kleine letter of hoofdletter maakt niet uit.
Geef dan het ip adres wat je er aan wilt toekennen in.
Bijvoorbeeld 192.168.178.10 en druk dan op "add static ip".

Op die manier kun je de instellingen op je pc op automatisch laten staan en krijg je toch telkens 192.168.178.10 van je modem toegekend.
De forward kun je nu ook maken naar 192.168.178.10 dat maakt het makkelijk.

Denk er wel aan dat je bij een harde reset van het modem (dus terug naar fabrieksinstellingen of reset knopje ingedrukt houden) deze instellingen weer verliest, ook de portforward instellingen.

Kleine aanvulling: Bij no-ip.org moet je niet je 192.168.178.10 ip adres gaan ingeven, maar je externe ip adres.
Dat kun je vinden door http://www.watismijnip.nl in je browser te gebruiken.

Aangezien je modem geen no-ip ondersteunt, kun je dat ook via een tooltje op je pc doen.
http://www.no-ip.com/downloads.php
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPG3925 hulp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie