obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
ci+ error op kanaal 14: Comedy central HD
Nicholas
Ik heb hier een Sony KDL-26ex302 televisie staan (firmware M8.728) met een CI+ module van Smit. Nu doet het volgende zich voor.

Wanneer ik schakel naar kanaal 14 (Comedy Central HD / kindernet) dan krijg ik ongeveer 15 seconden lang de melding: Even geduld. Duurt erg lang dus.
Vervolgens krijg ik regelmatig (niet altijd) de melding: CI+ERROR 04:CCK FAILED. De TV loopt niet vast maar wanneer ik naar een ander kanaal schakel
krijg ik ook de error meldingen. Het enige dat dan helpt is de CAM module verwijderen en weer terug plaatsen.

Dit probleem is zich gaan voordoen sinds Comedy Central van SD naar HD is gegaan. Voorheen geen problemen mee gehad.

Nu was ik eindelijk sinds versie M8.728 van die errors af (er waren meer problemen met dit type Sony) Maar nu dus op dit ene kanaal weer terug.

Vreemd. Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben? Ik moet Sony Support hier nog over aanschrijven overigens.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Heb je comedy er handmatig bij gezet, of heb je een totale scan laten doen?
Bij handmatig kan ik me voorstellen dat je "ruis" van eerdere instellingen hebt.
Ik doe bij zenderveranderingen een compleet nieuwe channel scan, nooit last.
Sony met module in profiel.
 
Nicholas
Nee, niet handmatig erbij gezet. Kanaal stond er gewoon al in (in SD.) Heb overigens ook nog opnieuw de digitale afstemming laten toen van alle kanalen. Mocht niet baten. Misschien een keer TV terug naar fabrieksinstellingen. Helpless

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 19 2012 21:31:11:
Heb nog even de fabrieksinstellingen terug gezet. Opnieuw laten scannen, etc.

Hij geeft op dit moment geen foutmelding. Wel duurt het erg lang voordat de zender op het beeld te zien is.

Bij systeeminformatie schommelt de waarde QAM AGC tussen 287 en 289.
Bij overige zenders schommelt die waarde ook trouwens. Neem aan dat dit normaal is?

Signaalniveau is overigens hoog.
Gewijzigd door Nicholas op 19-07-2012 21:31
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ci+ error op kanaal 14: Comedy central HD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netflix op Horizonbox (kanaal 150 en via de App) Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 6 11-02-2017
slechte ontvangst kanaal 210 Travel Channel Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 4 05-09-2015
Sport-1 problemen met kanaal 401 Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 10 04-11-2014
WiFi-kanaal WiFi, draadloos netwerk : 3 26-10-2014
Homecast ontvanger springt naar kanaal 140 Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 30-06-2013
Advertentie