Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Draadloos netwerk (weer) onvindbaar..
pokervriend
Goedenavond allemaal,

ik heb eigenlijk nooit problemen met Ziggo. Af en toe valt het draadloze signaal weg, maar dat mag geen naam hebben. Sinds vanochtend echter kan ik geen contact meer maken met mijn draadloze netwerk. Ik heb met de netwerkkabel geen probleem, maar zodra ik met mijn mobiel, laptop of tablet verbinding (draadloos) wil maken, lukt dat niet. Sterker, ik kan mijn modem helemaal niet terugvinden in de lijst met draadloze netwerken. Nu heb ik tot driemaal toe de stekker uit mijn modem gehaald (en deze na een minuut of 2 weer in het stopcontact gedaan) en heb ik 1 keer kort op het reset knopje gedrukt. Ik heb een Ubee EVW 3200. Ook heb ik mijn laptop een keer opnieuw opgestart, maar niets helpt. Ik heb dus met de kabel een prima verbinding, maar ik kan mijn draadloze netwerk niet vinden. Iemand een (mogelijke) oplossing?

Alvast bedankt!

EDIT: Ondertussen kan ik het netwerk weer vinden, maar verbinding maken lukt niet..

EDIT 2, na verder te hebben gegoogeld heb ik een oplossing gevonden. Inloggen in mijn modem en de boel resetten. Het heeft gewerkt!

EDIT 3, helaas was de vreugde van korte duur. Draadloos werkt niet meer. De eedere oplossingen bieden nu geen soelaas. Alle hulp is welkom!

Edit 4 (en hopelijk de laatste), ik heb een (hopelijk definitieve) oplossing. Ik heb een vriend van mij gebeld die bij ziggo op de techinische helpdesk zat en die had een idee. Ik moest inloggen in mijn ubee en dan naar 'geavanceerde instellingen' gaan. Dan naar 'Wireless' en dan het 'control channel' aanpassen. Hij gaf aan dat als het druk is in een bepaalde wijk, er modems met elkaar in conflict kunnen komen omdat ze op hetzelfde kanaal zitten. Het kanaal aanpassen zorgt meestal dat de problemen verholpen worden. Misschien handig voor anderen om te weten, want dit kun je ook proberen als je draadloos heel erg traag is, of vaak uitvalt.

Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan!
--------------------------------------------------------------------------------
Gewijzigd door pokervriend op 22-08-2012 11:11

Nicholas
Je hebt het in ieder geval zelf (en met behulp van vriend) mooi weten op te lossen.

Misschien dat nu je verbinding voortaan niet meer wegvalt. Een verandering van kanaal kan soms wonderen doen !!

Thanx voor de feedback in ieder geval Thumbs Up
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee

kobus1960
Kijk aan, opgelost en gesloten (idd dank voor de feedback!)

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos netwerk (weer) onvindbaar..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld Klacht over Ziggo : 8 03-12-2019
Smartcards weer niet zichtbaar in Mijn Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 3 19-12-2018
VodafoneZiggo test ‘netwerk van de toekomst’ Ziggo nieuws : 1 22-08-2018
LTE-M-netwerk Vodafone nu live Ziggo nieuws : 1 29-06-2018