Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ubee 3200UVW wifi scoort goed
briolet
Ik hoor steeds klachten over dit modem. Zelf ben ik er echter tevreden over en heb er nooit problemen mee gehad. Zelf heb ik een wifi netwerk van twee airports en de Ubee wifi stond uit. Ik heb het als test nu weer eens een paar weken aangezet en afwisselend op beide netwerken ingelogd. Vandaag was ik echter positief verrast bij het doen van een speedtest.

speedtest.net werkt vanuit een mobiele browser niet omdat die je naar een app doorverwijst die niet compatibel met mijn tablet is.
ziggo.nl/speedtest werkt ook niet omdat ziggo.nl niet compatibel met mobiele browsers is. (niet met android of opera in elk geval)

Dus heb ik upc.nl/speedtest gebruikt.

Mijn opstelling internet -> Ubee(router) -> airport1(router) -> airport2(brug)
Alle 3 wifi zenders staan op 25% vermogen

Ik heb nu 40Mb/s internet en bedraad heb ik altijd strak 0.5 Mb/s lager wat ziggo belooft als download. Dus die 40 Mb/s op het internet is er wel.
Met mijn Viewsonic tablet kwamen mijn testen echter nooit hoger dan 5 tot 14 Mb/s op mijn beide airports. Ik had de indruk dat de Opera browser beter scoorde dan de ingebouwde android browser. Echter, ik was verbaasd toen ik via de Ubee inlogde. Daar kwam ik regelmatig op 20 Mb/s uit. Dus significant beter dan mijn airports.

Echter toen ik dit mijn zus liet zien en zij haar Galaxy II nam met de Opera browser en de airport, kwam zij op de airport op 55 Mb/s uit. Annoying En dat bij 40Mb/s internet!!!!. Met de android browser bleef ze op 20 Mb/s steken, maar met de Opera browser haalde ze nog 2 keer 50Mb/s . (Ook twee keer 20 Mb/s).

In elk geval kan die upc speedtest nooit kloppen. Blijkbaar zenden zij al data over die in het modem gebufferd worden voordat hij de start tijd vastzet, anders kan ik me die hoge snelheden niet voorstellen. Zij heeft de Ubee niet getest, maar mijn ervaringen met de Ubee zijn vooralsnog goed. Ik krijg meer de indruk dat de gevallen waar het wel mis mee gaat, te uitvergroot onder de aandacht komen.

MisterSenseo
Hier dito..........mijn schoonvader heeft een EVW3200 met erachter een Cisco/Linksys WRT320N op de methode van mac passthrough, dus 2 geheel aparte netwerken, beiden staan aan en ik haalde vorige maand via de Cisco 30 Mbit draadloos, en via de EVW3200 de volle 52 Mbit die er toen beschikbaar was.
Nu zal die verbinding ook wel op 60 Mbit staan dus we gaan het morgen zien, dan gaan we weer op de koffie en is het weer de tijd om te speedtesten, hihi.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee 3200UVW wifi scoort goed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie