obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee WiFi-modem Aanpassen WPA2-PSK geeft foutmelding Radius server ip
Caelis38
Deze week heb ik naar aanleiding van mijn overstap naar Ziggo Alles-in-Een, mijn nieuwe modem binnengekregen. Aansluiten, geen probleem en de laptop zonder problemen draadloos aangemeld en werkend.

Ik wil echter het SSID, de zichtbaarheid daarvan en de WPA2-PSK sleutel aanpassen.

Echter als ik inlog op het modem en onder het kopje Wireless --> Primary Network bovenstaande aanpassingen probeer aan te brengen maar krijg constant de fout melding: "error Radius server ip invalid".

Ik heb helemaal geen Radius server en krijg de optie ook nergens gevonden om dit uit te schakelen. Welke beveiligingsoptie ik ook kies, er moet schijnbaar altijd iets ingevuld worden bij de Radius server ip.

Nu staat daar 0.0.0.0. Ook als ik dit weghaal krijg eerder genoemde foutmelding.

Iemand hier ervaring mee?
 
kobus1960
Gewoon de nullen laten staan, heb je helemaal niet nodig.
Zo ziet het er bij mij uit, behalve dat ik wireless heb uitstaan.

EVWWiFisetting
 
Caelis38
Hmmm. ik zie dat bij jou de vakjes donker zijn en waarschijnlijk niet aan te passen?

Bij mij blijven ze wit en lijkt daarmee dus ook actief en noodzakelijk te blijven. Er zal toch ergens een optie moeten zitten om dat hele verhaal uit te zetten? Bij WPA2-PSK zou je juist GEEN radius server nosig moeten hebben. Dat maakt het verhaal zo krom.

Bedoeling is om zonder extra router te werken, maar krijg langzaam het gevoel dat ik beter een router met WiFi erachter kan zetten om toch een wireless signaal te creƫren.
 
kobus1960
Je moet boven allereerst het type beveiliging kiezen, dan gaat al het andere op grijs.
Even goed naar het screenshot kijken, dus eerst wpa2, de rest disablen.
Behalve primary netwerk natuurlijk in jouw geval
 
Caelis38
Ik dacht dit al geprobeerd te hebben, maar zal het vanavond in ieder geval volgens jou stappen uitvoeren. Laat het resultaat nog weten.

Alvast bedankt Kobus1960

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 08 2012 21:12:16:
ik heb nu alles uitgezet en nog blijft radius server ip wit...

is er op een andere plaats dit uit te zetten misschien?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 08 2012 21:12:20:
ik heb nu alles uitgezet en nog blijft radius server ip wit...

is er op een andere plaats dit uit te zetten misschien?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 08 2012 21:14:58:
verkeerde jpeg meegestuurd.
Caelis38 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Caelis38 op 08-11-2012 21:14
 
kobus1960
WPA2-PSK aanzetten.
En TKIP-AES, zoals op de aangegeven afbeelding eerder.
 
Caelis38
sorry kobus, maar ook dat heb ik gedaan en toch blijft radius server ip beschikbaar en daarmee komt dus de foutmelding bij het toepassen van de wijzigingen.
 
briolet
Ik begrijp er ook niets van. Ik krijg alleen de optie om een radius server te definieren als ik wpk of wpk2 kies. Bij enabelen van de persoonlijke psk versies blijft de radius server grijs. Moet een bug in de software zijn bij het en/dis abelen van velden. Beste optie lijkt me heel veel uit te zetten en dan pas weer aan te zetten.
 
Caelis38
Nou, ik ben er uit hoor.

Het ligt aan Firefox. Het viel me op dat de pagina constant bleef laden.

Met IE geprobeerd en daar bleek Radius Server IP idd donker te zijn.

Alles nu aangepast naar wens.

Kobus1960, dank voor je hulp zover. Deze case mag worden gesloten en ik hoop dat mensen er iets aan hebben in de toekomst.
 
kobus1960
Oke, bij deze, dank voor de feedback, daar doen we het mede voor. Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee WiFi-modem Aanpassen WPA2-PSK geeft foutmelding Radius server ip', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie