obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi niet stabiel
maikel1990
Hallo,

Ik heb hier momenteel een laptop van mijn nicht staan. Het probleem is als volgt dat zodra ze thuis verbinding maakt met d'r Ziggo Cisco modem/router even kan internetten afhankelijk van de intensiteit van het gebruik maar rond de 20 miljoen bytes gooit die de verbinding eruit. Het is constant rond het zelfde aantal zo kan het bijvoorbeeld zijn dat ze 1 uur lang beetje webpagina's opent maar kan het ook zijn dat ze na 15 minuten HD filmpjes op Youtube bekijken al er mee stopt. In eerste instantie dacht ik dat het dus aan de laptop zelf lag aangezien de smartphones, andere laptops en de tablet in huis wel gewoon werken zonder uitval. In eerste instantie merk je dat de verbinding langzaam wordt en geen packets meer verzendt/ontvangt gevolgd door een melding dat er beperkte verbinding mogelijkheid is. Maar nu heb ik hier bij mijn thuis alvorens anders stappen zoals het vervangen van het wlan boardje even een test gedaan maar hier zit die al zonder problemen over de 3 miljard bytes heen.

Mijn vraag is hoe kan dit, of kan ik gewoon inderdaad beter een andere boardje er in zetten. Nu zit er momenteel een Atheros AR5B93 kaart in, zal dit in conflict zijn met de Cisco modem/router van Ziggo?
 
kobus1960
Als ie het bij jou thuis wel prima doet is er naar mijn mening
geen reden ook maar iets aan de laptop te vervangen.
Dan ligt de reden bij Ziggo van je nicht.

En daar zou ik het in eerste instantie zoeken in de WiFi kanaal
keuze van de Cisco. Wissel daar eens mee, en kijk of het beter
gaat. Let ook even op of de laptop wel op het goeie modem
inlogt en/of er geen router achter hangt. enz enz.
 
maikel1990
Ik heb ze net nog even gesproken op Facebook maar de problemen zijn begonnen toen hun oude Ubee de geest gegeven heeft en ze de Cisco er voor in de plaats gekregen hebben. Wij hebben overigens de Ubee.

Ik heb al gekeken via inSSIDer en op kanaal 4 t/m 11 is druk bevolkt daar. Zowel 20Mhz als de 40Mhz behalve bij kanaal 1 zitten er 2 op 20Mhz frequentie en de 40Mhz zitten er geen. Dit is ook door een Ziggo monteur ingesteld toen de modem/router vervangen is daar. Ben bang als ik dit ga veranderen dat er dan alleen maar overlap is met als gevolg dat de verbinding ook voor de andere apparaten in huis wegvallen.

Ik heb inderdaad ook gekeken of alle apparaten met de goeie modem verbinding maken en er hangt overigens geen router achter.
 
MisterSenseo
Je hebt het over een Atheros kaart..............in mijn onderschrift staan 2 links naar atheros websites, zoek daar de driver voor het type kaart die je hebt, installeer die en je bent er waarschijnlijk mee geholpen.
Het is inderdaad een probleem tussen Cisco en Atheros, met deze driverupdate ben je er zeerwaarschijnlijk vanaf.....Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Als er ook vele zenders met 40 MHz bandbreedte uitzenden, werken ze met wifi zenders die niet aan de specificaties voldoen. 40 MHz houdt in dat de wifi zenders 2 kanalen voor het uitzenden gebruiken. (Het 2e kanaal 4 nummers hoger dan het eerste zodat ze onderling geen overlap hebben).
Omdat het gewoon asociaal is om bij grote drukte ook nog twee kanalen te gaan gebruiken, mogen de wifi zenders volgens het protocol alleen maar 2 kanalen gebruiken als er geen andere zenders in de buurt zitten. Als het druk is moeten ze naar één kanaal terug schakelen, ook al heeft de gebruiker 40MHz ingesteld.(Dit geld overigens alleen voor de drukke 2.4 GHz band). Jammer genoeg houden lang niet alle fabrikanten zich aan deze wifi standaard omdat ze zenders willen verkopen die de buren wegdrukken en de eigenaar betere ontvangst geven. De apple Airports volgen de regels wel, en die overdrijven zelfs door bij 2.4 GHz nooit op 2 kanalen uit te zenden, ook al is er niets in de buurt.

Maar goed, daar kun je niets aan veranderen, anders dan bij de eigenaren van die wifi zenders gaan klagen dat ze een zender moeten aanschaffen die aan de specificaties voldoet.Frown (Of de firmware updaten)
Maar bij grote drukte worden er ook meer eisen gesteld aan de netwerk kaart op de pc omdat hij die zenders wel uit elkaar moet houden. Dus updaten zoals MisterSenseo hierboven schrijft zou ik zeker als eerste proberen.

Verder is het zo dat als twee wifi zenders op het zelfde kanaal zitten en ongeveer even sterk zijn, ze moeten besluiten om te gaan samenwerken i.p.v. elkaar te overtroeven. Ze gaan om de beurt zenden. Dit halveert de snelheid weliswaar, maar als er steeds pakketten verloren gaan omdat ze elkaar storen, daalt de snelheid bij beide nog veel sterker. Dus als je geen vrij kanaal kunt vinden, schijnt het soms te helpen om juist het kanaal van de sterkste buur in te stellen.

Probleem is dat dit buur-vriendelijk zijn van wifi zenders, zaken zijn die niet in de eerste generatie wifi zenders zit, waardoor oude modellen wifi zenders zonder firmware update, de boel nog steeds kunnen verzieken voor de directe buren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi niet stabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie