obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Klaar met slecht Wifi bereik van de Ubee
scherpie
Ik sta op het punt om mijn ziggo abonnement op te zeggen. Eigenlijk met name vanuit frustratie. Het Wifi bereik van de Ubee modem is echt heel slecht. Ik kan met de Ipad op twee meter afstand al geen verbinding meer krijgen. En ja, ik heb alles geprobeerd, van het verwijderen van andere apparaten die storing kunnen geven, een vast kanaal geprobeerd etc.

Ziggo heeft een monteur langs gezonden (overigens gratis, wat netjes was), die aangaf dat alle "metingen" goed waren, máár dat de Ubee an sich al een slecht apparaat is voor Wifi. Lekker is dat: Ziggo geeft dus rommel?

Verder geeft de ene Ziggo medewerker aan dat Ziggo geen ondersteuning voor Ipad geeft. Welke wereld leven? De IPad is volgens mij het meest gebruikte mobiele internet apparaat in het huis dezer tijden?



Heeft iemand advies? Is het de moeite waard om Ziggo nog eens te vragen te helpen met dit probleem? Of is het apparaat inderdaad gewoon slecht, en kan ik beter een andere provider proberen?

m.v.g
 
BMP
Twee meter? weet je zeker dat het signaal van de ubee het proleem is? is dat getest met een smartphone app zoals wifi analizer?, als het de ubee dan blijkt te zijn moet hij omgeruild, heb je alleen met de ipad getest?

Beste oplossing is de routerfunctie in de Ubee te laten uitzetten door de helpdesk en zelf een goede router te kopen. Heb je beter bereik en veel meer opties.

Ondersteuning voor een ipad of android tablet geeft geen enkele isp Wink
Gewijzigd door BMP op 15-12-2012 16:48
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Nicholas
Als je op twee meter afstand geen verbinding kan krijgen dat klopt er iets niet. Probeer de IPAD eens bij iemand anders (op twee meter afstand.)
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Monteur_kees
In je profiel staat een sitecom 300n router
Gewoon wifi op ubee uitzetten en sitecom gebruiken

Overigens wifi is voor /van iedereen
Het is onmogelijk om 100% bereik te garanderen
Andere routers en andere apparaten die op 2,4ghz werken
Kunnen behoorlijk in weg zitten bij U verbinding.
Ook indien deze apparaten zich bij de buren bevinden

Er zijn genoeg bronnen op internet te vinden
Die tips en trucs geven om het wifi bereik te verbeteren

Gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
briolet
2 meter vind ik ook erg weinig. Aan de andere kant van het huis, met twee muren ertussen, heb ik nog perfecte ontvangst en haal de 40 Mb/sec. (mijn abbo maximum).

Naast buren kunnen ook reflecties in de eigen woonkamer roet in het eten gooien. Probeer het in een heel andere locatie of plaats de Ubee iets anders georiënteerd.

Een eigen wfi accespoint is vaak handiger omdat je daar doorgaans veel betere plaatsingsmogelijkheden hebt en niet gebonden bent aan het punt waar het signaal het huis in komt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klaar met slecht Wifi bereik van de Ubee', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie