obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Wegvallen Casema internet verbinding
Andries
Wij zijn als de eerste begonnen met Casema intern en daarna via de evaluatie testgroep naar de snelle verbinding overgestapt.

Ik hebben CASEMA MEGA (zwarte Motorola modem) en daarachter hangt een Cisco PIX 501 firewall/router van 350,- EUR. Soms moeten we de Casema modem herstarten omdat internet eruit ligt. Geen probleem als dat zo nu en dan nodig is...........

De laaste weken is het echter vaak meerdere malen per dag en soms om de 5 minuten. De router werkt prima omdat alle PC's zichtbaar zijn dus die verdenk ik niet. Volgens de helpdesk van Casema ligt dit aan het feit dat Cisco en Linksys 'verstorende commando's sturen naar de Motorola modem.

Dat wil ik niet geloven omdat - volgens mij - een groot deel van het Casema netwerk uit Cisco componenten bestaat.

Wie heeft ook deze ervaring met het wegvallen van de verbinding in de regio Breda (Haagse Beemden) of tips m.b.t. de Cisco router en/of Motorola modem?

ik hoor het héééééél graag!


Andries
'always resetting'
 
Rian
Ik snap er ook geen jota van! Toen casema nog gewoon casema was heb ik het ooit 1 keer gehad dat internet en telefoon eruit lag. Nu het Ziggo is geworden is het echt huilen met de pet op!! Om de haverklap internet weg, telefoon weg en de tv ook, hetzij wel minder vaak.
Ik heb internet en telefoon nodig voor mijn werk en opleiding, maar hier word ik dus echt niet goed van hoor!Sad
Ik heb besloten het nog een paar weken aan te zien, mocht er geen verbetering optreden, dan is een overstap naar een andere provider zo gemaakt.
Ik woon trouwens in Geertruidenberg, volgens mij valt dat ook onder de regio Breda...
 
Andries
Uitgevoerde acties:

> Reset Modem (stekker er uit, wacht 30 sec, stekker er in)
daarna 'herstellen' van de netwerkverbinding in Windows XP PRO
of netwerkverbinding uitschakelen en weer inschakelen.

> Cisco Router/FireWall gereset naar fabrieks instelling. Dit zou voor
de meest kabelaars goed moeten zijn.

> Ook met instellingen van de Cisco gexperimenteerd, geen success

> Diverse dingen in Windows XP getest van Pingen tot energy-save modes op de netwerkpoorten uitschakelen. Note: bij een internet storing zijn alle andere PC's in het netwerk gewoon toegangkelijk.

> Netwerk: 2x PC met Win XP PRO, 1x PC met Vista Business.
Soms een Laptop met XP Home en sinds kort een iMAC met OSX
10.5 (maar die staat niet altijd aan).

> De storing is soms enkele dagen irritant constant en daarna loopt
het soms weer 1-2 weken zonder vrijwel een enkel probleem.

> Overdag was het vandaag >20x resetten en deze avond loopt het
100%

> Bekabelling is vernieuwd (CAT 5E) - alleen de laptop is draadloos
via een Linksys WAP4400N.


Groeten, Andries
 
Zippo
Een van de dingen die de helpdesk zal zeggen is dat je je kabelmodem rechtstreeks op de pc moet aansluiten. Zo kunnen overige problemen uitgesloten worden. Als je overigens 100% zeker weet dat je router goed is dan zeg je gewoon dat je je kabel modem rechtstreeks hebt aangesloten.

Het kan geen kwaad dit toch eens te proberen om te kijken of dan wel je verbinding stabiel blijft.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallen Casema internet verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie