obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
DVR benaderen via internet
Haatbaard
Hallo Lezers,

Ik heb een Bosch 400 series DVR recorder die ik graag via internet wil kunnen benaderen.
Reeds twee keer eerder heb ik met enorm veel moeite en meer geluk dan wijsheid de zaak tijdelijk draaiende gekregen.
Echter door steeds veranderende situaties werkte het systeem altijd maar korte tijd.

Zo heb ik al een aantal keren een nieuw modem gekregen en waren telkens mijn instellingen weer weg.
Ook was de dienst Dyndns-free plots niet meer bereikbaar? opgeheven?
Mijn router is vernieuwd.
IP adressen zijn veranderd etc etc.,
Allemaal zaken waardoor e.e.a. nooit lang werkte.

Nu heb ik weer een nieuwe modem/router combi van UBEE.
In het routergedeelte heb ik mijn DVR ingeplugd middels een UTP netwerkkabel.

Ik moet nu weer vanalles instellen maar ik kom niet eens in het UBEE modem?
De gebruikersnaam ziggo en het wachtwoord draadloos werken niet.
Ik poog in te loggen via http://192.168.178.1/, krijg wel een veldje voor GN&WW maar kom er niet in.

Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen?

Kan ik in het Ziggo modem een poort forwarden?

Snap er helemaal niks meer van.

Waar kan ik een cursus netwerkbeheer volgen?
 
Black Tiger
Welkom op het forum.
Je hebt nogal wat vragen, een paar daarvan kan ik niet beantwoorden.

De dienst dyndns-free is niet meer gratis. Je moet naar dyndns.org zoals altijd geweest is. Mensen die een gratis dyndns account hadden kunnen dat nog steeds gratis gebruiken. Vermits je wel minstens 1x per 30 dagen je account via een tooltje of email heractiveert. Krijg je die email niet (bijv. omdat je email adres waarmee je geregistreerd hebt inmiddels gewijzigd is door wisselen naar een andere provider en je hebt het daar niet mee gewisseld) dan wordt na 30 dagen je account verwijderd en is het afgelopen.
Je kunt echter nog naar een dienst als no-ip.org toe die dat wel nog gratis aanbiedt.

Ik kan je niet helpen me thet beanderen van je DVR, gezien ik zelf zo'n toestel nooit van buiten benaderd heb, dus geen idee welke poorten daarvoor nodig zijn.

Kun je niet meer in je Ziggo modem inloggen, dan denk ik dat je dat modem een factory reset moet geven.
Dit gebeurt door het reset knopje +/- 20 seconden in te drukken.
Gebruik om zeker te zijn kleine letters voor gebruikersnaam en wachtwoord dus ziggo en draadloos.

Ja je kunt met dit type Ziggo modem portforwarden.

Een cursus netwerkbeheer heb ik niet voor je, maar wel een basiscursus netwerken voor beginners.
http://www.satellitefun.org/bbs/showt...#post48768

Succes alvast!
Greetings, Black Tiger
 
Haatbaard
Hallo Black Tiger,

Bedankt voor het antwoord.

Ik moest en zou gister dat ding dus hoe dan ook aan de praat krijgen.
En dat is gelukt, ook al was het uiteindelijk vier uur 's nachts, toen werkte het. (met al zijn tekortkomingen)
Heb er zelfs een Ziggo-monteur voor op eerste kerstdag gebeld....

Ik heb schijnbaar een testmodem hangen waarvan het ww niet "draadloos" is maar wat anders.
Nadat ik dat ww wist kon ik dus wel inloggen en was het betrekkelijk eenvoudig.

Ik zag welke ip-nummers allemaal waren toegekend aan de verschillende apparaten.
Daarmee kon ik op mijn eigen router, als eerste stap, de DVR benaderen. (via thuisnetwerk)
Dat werkte.

Daarna heb ik een free DNS server gezocht en.... uit gekomen bij schijnbaar de enige nog gratis zijnde no-ip.org. (degene die jij noemt)
Daar heb ik een free account aangemaakt dat overigens ook al elke maand verlengd moet worden via mail en bevestigingslink en code.
Lastig maar het zij zo. (wat voor tooltjes bestaan daarvoor zoals je aan gaf??)

Hierna heb ik het modem door gespit op port-forwarden en dit ook gevonden.
Ik heb een poort met nummer 80 open gezet, protocol HTTP en deze gelinkt aan het interne IP-adres van de DVR.

Uiteindelijk kon ik dan inloggen op mijn DVR.

Ben benieuwd hoe lang e.e.a. nu weer gaat functioneren.

Basiscursus netwerken ga ik nu doornemen.

Bedankt!
 
Black Tiger
Kijk aan. Fijn te horen dat het gelukt is. Ook handig als je een telefoonnummer hebt van zo'n Ziggo monteur en die je op eerste Kerstdag kan helpen.Smile
Ja als het een testmodem betreft waarvoor een afwijkend wachtwoord gebruikt wordt, begin dan maar te zoeken.

Wat voor tooltjes er bestaan? Een tooltje wat je in windows kunt installeren, deze maakt dan elke keer met no-ip.org contact en zorgt dat de zaak geactiveerd blijft. Een update client noemen ze dat.
Dan krijg je ook dat maandelijkse mailtje niet meer, tenzij dat tooltje niet werkt of zijn werk niet heeft gedaan. Is ook o pde site van no-ip.org te krijgen.
Hiero:
http://www.no-ip.com/downloads.php?pa...p?page=win

Hopelijk is je DVR ook van een apart wachtwoord voorzien, want er zijn van die grapjassen die standaard wachtwoorden gaan proberen als ze zo'n open poort vinden.

V.w.b de hulp uiteraard graag gedaan!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DVR benaderen via internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie