obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
sloom internet
junkonwheels
ik heb zeer sloom internet ineens wat er nu is weet ik niet.
ik heb een ubee moden (geen wifi model)
daar aan zit een idicu wifi router om mobiele apparaten van internet te voorzien.
de computers zijn met cable op de router aangesloten
maar nu is me internet ineens traag terwijl dit altijd snel was in deze opstelling
ik heb geprobeerd de router te resetten maar dit lost niets op toen een fabrieks reset geprobeerd maar dat werkt ook niet.
dan moet het probleem in het modem zitten denk ik dus voor dat ik een belscript a techneut aan de lijn krijg eerst maar even hier posten

ik probeer in me modem te komen via http://192.168.0.1 or http://192.168.100.1
maar deze werken niet en krijg Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 192.168.100.1.

komt dit omdat de router er tussen zit wel via een cabel of moet een pc direct op me modem om wel via die url in me modem te komen en zo te zien of er een probleem is waardoor internet traag is.
of is het modem gewoon stuk waardoor het sloom is.

wie heeft er een idee en nog mooier een oplossing
ik hoor hem graag

mvg ferdinand
 
kobus1960
Alles laten zoals je het al had.
Vervolgens even 10 minuten, minimaal het modem en de router
van de stroom, laat alles weer rustig opstarten en voila, het werkt
weer. Kwaal van de UVM, heeft iets met caché geheugen te maken.

Is wel/niet erkend door Ziggo.

Wat wij veel adviseren is een tijdklokje voor het modem hangen
en bv 's nachts even de boel half uurtje uit. 's morgens weer fris.
 
junkonwheels
zelfs naar een uur van de stroom is de snelheid zeer laag zo laag dat het laden van een pagina zeer lang duurt.

als ik via speedtest.nl een test doe krijg ik deze uitslag

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 57.4 KByte/sec
(=459 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 8.5 KByte/sec
(=68 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 23.0 Conn/min

maar als ik dit ter vergelijking op mijn mobiel doe via 3g krijg ik een snellere uitslag

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 295. KByte/sec
(=2366 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 34.3 KByte/sec
(=274 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 234.0 Conn/min

dit is toch raar ik weet de test is een indicatie maar dat 3g bijna 10x sneller is klopt toch niet aan de pc ligt het niet aangezien me wifi op mobiel even sloom is.
wat er nu is weet ik nu niet meer
het is vaker gebeurd dat modem een dns fout kreeg dan was een herstart genoeg. maar nu lijkt er meer aan de hand
 
briolet
Die waarden zien er inderdaad niet mooi uit. Ik zou eerst eens proberen om een PC direct aan je modem aan te sluiten, dus buiten de idicu om. Dan krijg je een beter idee of het in het modem/internet zit, of in de idicu.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sloom internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie