obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Interne communicatie matig ervaren
Kelvinator
Na vele jaren de eerste provider van nederland als isp te hebben gehad (laatste jaar met interactieve tv en bellen) was ik ze vanwege de matige service en de technische tekortkomingen helemaal beu.
Bij het kijken van alternatieven kwam al gauw Ziggo als de beste alternatief uit de bus.
Het aanvragen en verwerken van de aanmelding ging vrij rap en binnen de korste keren kreeg ik een brief waarin stond wanneer de installatie monteur langskomt.
En daar begon helaas 'een wat mindere' ervaringsavontuur met ziggo.
Allereerst stond in de brief dat de monteur tussen 8-13 uur zou komen.
Om 13.30 was ie er nog niet en werd het dus maar tijd om de ziggo klantenservice te bellen.
Die vertelde me dat hij wat vertraging had opgelopen, maar al wel onderweg was.
En ja hoor, rond 14.30 uur was hij gearriveerd. Geen probleem, kan gebeuren.
Het installeren verliep prima, meneer had nog o.a. een lange coax kabel meegenomen vanwege de verre afstand tussen de modem/router en de humax 5200. Meneer vroeg echter wel ff of we 38 euro voor de kabels wilde betalen. Dat was niet volgens de afspraak die ik met ziggo had gemaakt, die heb ik dan ook niet betaald, dat mocht ziggo maar doen. Geen probleem voor de monteur. Verder vertelde hij dat er nog geen signaal het huis binnen kwam, omdat de aansluiting in de wijkcentrale kastje niet meer was aangesloten. (10 jr geleden vee; gezeik met casema gehad en toen digitenne/satelliet genomen) Hij had ondertussen ziggo via de telefoon gesproken en daaruit kon ik vernemen dat ziggo een ander monteur naar de wijkcentrale had gestuurd om ons huis aan de centrale te sluiten. Zo gezegd, zo gedaan zou je zeggen.
Nadat de monteur was vertrokken heb ik ziggo klantenservice gebeld en het verhaal over de kabels verteld. Geen probleem, Ziggo betaalt zeiden ze, ok, prima!
Na een aantal uren wachten was het inmiddels half 6. Nog steeds geen signaal....dus tijd om weer ziggo klanten service te bellen.
Hele verhaal uitgelegd. meneer van de helpdesk vraagt of we de settop box en smartcard willen activeren. Bij het zoeken van de kanalen, 0% sterkte en signaal. Duhhh, de modem krijgt toch ook geen signaall binnen. Nu weet ik ook wel dat hij zich aan een script moet houden, maar toch, het komt een beetje amateuristisch over. Meneer vraagt ff op zn afdeling na en zegt dan dat we nog ff geduld moeten hebben. Monteurs werken nog tot 20.00 uur. Oke, ff wachten, geen probleem.
Inmiddels was het tegen 8en en nog steeds geen signaal. Nog maar een keer bellen naar de ziggo klantenservice en weer het hele verhaal verteld. Meneer verbindt me door naar een andere afdeling en ja hoor, krijg ik een bandje te horen dat de afdeling is gesloten en vervolgens wordt de verbinding verbroken...Hmmm, ziggo geeft me zo een hele goede indruk ja......hoe ze de zaken blijkbaar nog niet altijd even op orde hebben. Ik wacht het af...morgen nieuwe poging wagen dan wel hopen dat ie morgen gefixed is.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 07 2013 12:22:48:
vanochtend weer contact met ziggo gehad en daaruit bleek dat er gisteren tot 2x een opdracht is gegeven, maar de monteur ons huisnummer niet kon vinden, omdat hij een andere achternaam had doorgekregen en van daaruit ons huisnummer of zoiets niet kon vinden.
Iig een heel erg vreemd verhaal, maar Ziggo heeft een nieuwe opdracht gegeven, maar dat kan echter nog 2 dagen duren...De compensatie regeling is wel goed door Ziggo opgepakt.
Ik wil met bovenstaande verhalen alleen laten weten hoe ik de service/communicatie met Ziggo heb ervaren en helaas is dat niet erg positief.
Het gaat hier dan wel om een hele kort tijdstek, maar als consument wil je natuurlijk wel waar voor je geld wanneer je als consument een dienst/product afneemt en een positieve relatie hoopt op te bouwen, maar dan dient dat plaatje wel te kloppen en dat is hier niet helemaal het geval. Beetje jammer van Ziggo, maar goed, er van uit gaan dat Ziggo een landelijk en groot (log) bedrijf is, is eigenlijk een lame/dom excuus, maar een reden die door vele mensen gebruikt wordt.
De ene heeft meer geduld dan een andere...echter ben ik van nature kritisch gestemd en sta ik volledig in mijn recht om mijn visie te geven over de handelswijze van Ziggo.
Je mag er niet van uit gaan dat dingen vlekkeloos gaan, (al zou dat wel moeten, fouten kunnen funest voor een bedrijf zijn) maar als bedrijfszijnde wil je toch zo professioneel naar je klant overkomen en de problemen proberen uit te sluiten. Laat ik tenslotte maar zeggen dat ook bij Ziggo de bedrijfsprocessen kritischer in kaart gebracht moet worden en dat vooral de interne communicatie beter mag!
Gewijzigd door Kelvinator op 07-02-2013 12:22
 
Black Tiger

Quote

Beetje jammer van Ziggo, maar goed, er van uit gaan dat Ziggo een landelijk en groot (log) bedrijf is, is eigenlijk een lame/dom excuus, maar een reden die door vele mensen gebruikt wordt.

Dat mag zeker geen excuus zijn. Dat is een excuus wat je voor overheidsinstanties kunt gebruiken, maar niet voor een commercieel bedrijf.

Vraag in dit deel is uiteraard hoe het kan dat er een andere achternaam is doorgegeven. Want feitelijk is er niets aan de hand geweest, behalve dan dat dus die monteur wat het zou moeten aansluiten iets fout doorgekregen heeft. Dat is namelijk wat tot de vertraging heeft geleid.

Er is echter wel tot 2x toe een opdracht uitgezet dus Ziggo heeft mijns inziens wel zijn best gedaan. Ik heb zelf het vermoeden dat hier sprake is van een extern ingehuurd bedrijf wat als monteur voor Ziggo werk doet.
Dat kan ook verklaren waarom deze de extra lange kabel in rekening wilde brengen. Vermoedelijk heb jij een pakket gekozen waar een gratis monteur bij zat anders had je kans gehad dat je dat wel had moeten betalen. Dit soort afstanden (ik neem aan over 30 meter gezien de prijs) behoort namelijk niet tot een standaard uitrustig van Ziggo.
Maar ook dat is goed gegaan, jij betaalt niet, belt Ziggo hierover en zij bevestigen dat je dat ook niet hoeft, prima toch?

Tevens is er al een compensatieregeling opgepakt zoals je zegt, dus dan kan ik alleen concluderen dat Ziggo zijn uiterste best doet om de zaak in orde te maken.

En het enige puntje wat dus feitelijk fout is gegaan is dat de monteur ofwel iets fout begrepen heeft of dat door andere oorzaak een verkeerde achternaam is doorgegeven.

Ik ga er dan ook van uit dat het nu spoedig in orde gaat komen en dat als alles eenmaal aangesloten is, je er net zo tevreden over zult zijn als de meeste anderen.
Want feitelijk is er slechts sprake van een kleinigheid, alleen vanwege het punt waarop zich die kleinigheid voordoet, zorgt het voor vertraging in de aansluiting en da's inderdaad zeer jammer en kan beter.
Greetings, Black Tiger
 
Kelvinator
Het probleem zit hem in het feit dat m'n achternaam een tussenvoegsel heeft en juist daar is het misgegaan, omdat ze de tussenvoegsel als achternaam gingen gebruiken. Tsjah, dan vindt je me nooit. Echter snap ik niet wat mijn achternaam heeft te maken met een aansluiting, omdat het toch op huisnummers wordt aan/afgesloten?
Je kan dan wel 2 opdrachten geven, maar ook dat heeft juist voor interne verwarring gezorgd, omdat de 'achternamen' niet klopten. Het is en blijft een heel vreemd verhaal.
Ziggo kan dan wel zeggen dat ze alle gemaakte kosten gaan vergoeden, maar dat zorgt er niet voor dat ik nu internet heb en mijn beeld over ziggo doet veranderen. Het is en blijft een feit dat ik in een korte tijd de ene na de andere fout zie gecreeerd worden dat niet nodig was als de interne communicatie beter op orde was.
Het is nu inmiddels zaterdag 15.45 en ik zie de aansluiting vandaag echt niet geactiveerd worden. Ziggo komt de gemaakte afspraken niet na en dat is het grote probleem!
En ja, het was een externe bedrijf, maar dan ligt het ook aan ziggo om goed met zo'n bedrijf te communiceren. Dat het een externe bedrijf is TOTAAL NIET relevant voor mij, als consument. Ik neem een service en product af bij Ziggo, dus alles wat daar bij komt kijken is de verantwoordelijkheid van Ziggo, niet de consument! Ik als consument heb aan alle voorwaarden gedaan!
Het is en blijft allemaal jammer!
Hopelijk wordt het aankomende week geregeld, anders heb ik geen internet, televisie en telefonie meer...er al van uitgegaan dat het proces niet vlekkeloos zou gaan verlopen... (wat eigenlijk hee slecht is)
Je kan je klant dan wel paaien met het vergoeden van kosten, maar daarmee scheep je je klant mee weg, want het echte probleem...dat is en zal niet opgelost worden. Grootschaligheid is misschien efficienter en voordeliger voor het bedrijf, maar gaat ten koste van de consumenten
Gewijzigd door Kelvinator op 09-02-2013 15:58
 
Black Tiger

Quote

Echter snap ik niet wat mijn achternaam heeft te maken met een aansluiting, omdat het toch op huisnummers wordt aan/afgesloten?

Dat heeft o.a. te maken met registratie in het systeem. Je wordt als klant namelijk niet alleen met je straat en huisnummer geregistreerd.
Verder is dat ook ter controle. In het verleden zijn er ook al vaker fouten gemaakt met huisnummers omdat dit soms ook onduidelijk is, vandar de combinatie met de naam erbij. Jij was toch ook voor verbetering? Dan wil je toch ook niet dat bijv. je bovenbuurman wordt aangesloten i.p.v. jezelf maar jij evt wel de rekening krijgt?
Welnu, dat is ook een verbetering geweest in het verleden. Maar dat hoeven klanten allemaal niet perse te weten. Als je denkt zoals je wat verderop schrijft is ook dat verantwoordelijkheid van Ziggo en hoeft klant in feite geen uitleg over hoe Ziggo dat allemaal realiseert.

Zoals je ziet ben je in dit geval niet door de controle gekomen en werkt dit systeem dus ook prima.
Alleen in jouw geval onterecht. Met tussenvoegsels kan wel eens iets mis gaan. Net zoals met achtervoegsels bij huisnummers.

Het geven van 2 opdrachten zorgt niet voor verwarring zoals je zegt, dat is onzin.
Als er 2x dezelfde (foute) achternaam is gegeven is het nog steeds dezelfde fout en dus geen extra verwarring.
Zou in een van de opdrachten de juiste achternaam zijn gebruikt, zou de aansluiting ook gerealiseerd zijn want dan klopte de straat/huisnr/naam controle.

Mijns inziens is het dus overdreven dat je over fout na fout spreekt. Er is slechts sprake van 1 fout en dat is een verkeerde achternaam.
Dus 1 communicatieprobleem en dan gaat het mijns inziens vele te ver om alleen daarom te roepen dat de interne communicatie niet op orde zou zijn.

Natuurlijk moet Ziggo dat externe bedrijf goed instrueren maar zelfs als je dat doet kunnen die TOCH fouten maken.
Dat is dan spijtig dan heb je als provider toch je best gedaan, wat wil je daar dan nog aan verbeteren bij een bedrijf wat je af en toe inhuurt?

Ik zeg ook nergens dat de verantwoordelijkheid bij jou zou liggen,
integendeel. Maar ik leg uit hoe de situatie werkt en dat je dus veel kunt roepen en vinden, maar er toch dingen kunnen gebeuren buiten de invloedssfeer en/of ondanks dat Ziggo hun uiterste best heeft gedaan en de communicatie wel degelijk goed verlopen kan zijn.

Komen we terug op het punt van je aansluiting.
Ik ben het wel degelijk met je eens dat dit dan inmiddels geregeld had moeten zijn.
We zijn immers 3 dagen verder en dat moet meer dan voldoende zijn. DAT is dus inderdaad slecht te noemen en kan als tweede fout aangemerkt worden.

Quote

want het echte probleem...dat is en zal niet opgelost worden. Grootschaligheid is misschien efficienter en voordeliger voor het bedrijf, maar gaat ten koste van de consumenten.

Onzin, je maakt hier van een mug een olifant.
Greetings, Black Tiger
 
Kelvinator
Het geven van 2 opdrachten is een extra fout, omdat 1 opdracht voldoende moest zijn. Doordat er intern niet goed gecommuniceerd is, is er tot 2x toe een opdracht gegeven met 2x dezelfde achternaam die niet klopte. Het herstellen van een fout heeft er voor gezorgd dat er nog een fout is gemaakt en ik na zoveel x aantal dagen nog steeds geen werkende verbinding heb. Dat ze er moeite voor doen en het proberen te fixen, prima, maar ik als consument WEET dat pas door ZELF er achter aan te gaan om te kijken waar het probleem ligt. Ziggo had ook even kunnen bellen en uit kunnen leggen dat er een probleempje is!
Wat ik onbegrijplijk vindt is dat fouten gemaakt kunnen worden...Prima, maar wat als het een opstapeling is van fouten. Ik ben een nieuwe klant en dit (ondanks financiele compensatie) is hoe ze het er van brengen? Dit geeft mij als nieuwe klant geen goede user experience...Integendeel, ik zou Ziggo zo opzeggen na alle toestanden. Maak geen afspraken en beloftes als je die niet na kan komen. Ik word alsmaar aan het lijntje gehouden en dat moet ik maar voor lief nemen?
Als ik mn eigen bedrijf had zou Ziggo na deze ervaring sowieso al afvallen.
HELAAS is er op dit moment geen concurrentie mogelijk op het kabelnet, want geloof mij dat kabelbedrijven nog meer aan hun klanten gaan denken als dat wel mogelijk is om te behoeden dat klanten over gaan stappen.
Als ik een betaalbare snelle internet verbinding wil hebben is Ziggo de enige die dat (hopelijk)technisch gezien kan aanbieden. En ik maak van een mug geen olifant want dat is gewoon ZO! Ik heb bij genoeg bedrijven gewerkt of mee samengewerkt waarbij de prestaties van het bedrijf bij schaalvergroting achteruit ging op het gebied van klantenservice en noem maar op.

Verder het feit dat een externe bedrijf geinstrueerd wordt en er fouten gemaakt kan worden...Wie zegt dat het externe bedrijf de fout heeft gemaakt? Ik heb het idee dat Ziggo verkeerde gegevens heeft doorgestuurd naar het externe bedrijf waardoor die met vele vraagtekens niet wisten wat ze moesten doen. En als een extern bedrijf fouten maakt, wat zijn de sancties dan? Of is dat 'normaal'? En als ziggo de fout heeft gemaakt, wat gaan ze er aan doen om het te verhelpen. Of is dit het excuus die ze elke keer gebruiken bij soortgelijke 'problemen'.

Waar ik gek van wordt zijn al die excuusjes die gemaakt worden en het feit dat ik aan het lijntje wordt gehouden.

Dinsdag zeggen dat het zelfde dag wordt gefixed, donderdag zelf actie ondernomen hebben en te horen krijgen dat het uiterlijk zaterdag wordt geregeld en net via twitter vernomen dat planning in het weekend dicht is en er maandag weer actie ondernomen wordt...
Financiele compensatie is voor mij niet belangrijk, het gaat mij om het principe!
Zeg gewoon gelijk waar het op staat en zeg dat het 2 weken kan duren!

Maar goed, ik kom uit de horeca en financiele dienstverlening en hecht misschien meer waarde (veel-eisender) aan klantenservice dan anderen...

En nog iets, het werkelijke probleem is een kwestie van iets aansluiten/activeren...is misschien 2 minuutjes werk...Dat het zo lang moet duren voor het geregeld wordt, het zegt iets over de grootte en het interne bedrijfsproces van een bedrijf. Iig, zo beleef ik het vanuit mijn ogen.

Hoeveel fouten Ziggo heeft gemaakt interesseert me niet zodanig, het gaat mij meer om de afwikkeling van de fouten...

Ik wil Ziggo niet het zwarte schaap toespelen, maar ben alleen in ze teleurgesteld.
Gewijzigd door Kelvinator op 09-02-2013 17:47
 
Black Tiger
Nja goed, ik heb mijn mening er over gezegd en blijf daar ook bij.
Jij hebt ook je mening geschreven en ik ga er verder niet over discussieren, we verschillen duidelijk teveel van mening hierover.
Ieder het zijne maar geen enkele provider is perfekt.

Het wordt nu afwachten en dan zien wanneer het dan wel gefixed wordt.
Hopelijk snel.
Greetings, Black Tiger
 
Kelvinator
Dat hoop ik ook ja Smile
 
Black Tiger
Dit zag ik nog.

Quote

Maar goed, ik kom uit de horeca en financiele dienstverlening en hecht misschien meer waarde (veel-eisender) aan klantenservice dan anderen...

Ik ben daar ook best veeleisend over en ook kritisch, het probleem is dat de meeste providers uit kostenoverwegingen dit allemaal uitbesteed hebben. Dat scheelt dan weer in kennis van zaken (in nadelige vorm).
Het is ook niet te vergelijken met horeca en financiele dienstverlening waar je toch over betere en duurdere kwaliteit spreekt terwijl providers hier door concurrentie gewoon in de marge zitten te werken voor gewone klanten.

Wil je dit dus correct kunnen vergelijken moet je het vergelijken met de helpdesk van het zakelijke Ziggo account.

Even nog een vraagje, want daarvoor schrijf ik nog even. Het modem is wel gewoon aangesloten momenteel? Dus mocht er buitenshuis iets wijzigen kun je wel zien dat de meeste lampjes dan gaan branden?
Want ik heb ook al meegemaakt dat het buiten gefixed was en men verzuimd had de klant daarvan in kennis te stellen (ook al bij meerdere providers meegemaakt).
Greetings, Black Tiger
 
Kelvinator
Daar heb je wel gelijk in...maar toch vervelend om als consument dit te moeten ervaren.

De modem is op correcte manier aangesloten en heeft 1 constant brandende lampje (power) en de DS knipperend citroenkleur lampje.
Alle andere lampjes zijn uit. Als ik me (eigen) router erop aansluit brandt het LAN 1 lampje natuurlijk, maar dat doet er verder niet toe.
Ook in de cp van de ziggo cisco modem staat dat er geen RJ? verbinding in of uit is.
Ook de kabel naar het settop boxje is aangesloten, maar ook het humax boxje zegt dat er geen signaal is. (ja, alle settings correct ingevoerd)
Maar goed, de installatiemonteur zei al dat er geen signaal binnenkwam.
Ziggo webcare is er van op de hoogte en heeft ook door dat er geen signaal is? Vandaar dat ze zeiden dat planning in het weekend dicht is en maandag de planning er naar gaat kijken.
Klantenservice is er ook van op de hoogte omdat ze dus zeiden dat het uiterlijk vandaag geactiveerd zou worden, waarmee ze dus 'erkennen' dat de verbinding nog niet aangeschakeld is?
 
Black Tiger

Quote

Daar heb je wel gelijk in...maar toch vervelend om als consument dit te moeten ervaren.

Uiteraard, daar zijn we het zeker over eens.

Ik hecht eerlijk gezegd meer waarde aan wat Webcare zegt, die hebben een beter inzicht in de situatie dan de helpdesk, mede omdat Webcare van Ziggo zelf is.
Daarnaast is "vandaag" al om en ik denk niet dat er na 18.30 nog monteurs ergens iets gaan aansluiten.

Ze moeten er gewoon dan maandag maar iemand tussen plannen om het te fixen mijns inziens. Want vermoedelijk is het niet meer dan buiten even de aansluiting checken en fixen.
Dat hoeft niet meer dan 10 minuten te duren, tenzij er echt nog iets anders speelt.

In elk geval zit thuis alles goed en zie je daar al aan of het gefixed is ja dan nee. Want dan branden er meerdere lampjes.

Ik zal voor je duimen.Wink

Alvast een fijn weekend gewenst!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interne communicatie matig ervaren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo verhoogt prijzen alweer ! Maar de service en het netwerk hier zijn matig Klacht over Ziggo : 3 23-05-2017
interne op hd tv Algemeen : 2 09-09-2013
kabelbreuk en zeer slechte communicatie Ziggo Storing : 9 18-01-2011
kan interne pc niet bereiken via router Instellingen software : 4 30-09-2009
Advertentie