obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
kan interne pc niet bereiken via router
slootac5
Hoi, Vandaag Ziggo internet geinstalleerd op mijn laptop en desktop. Na de modem van Ziggo heb ik een router geplaatst. Internet werkt op beide locaties prima en snel, alleen ik kan de pc's onderling niet meer bereiken. Hoe kan ik dit instellen op de router, moet ik bepaalde protocollen activeren of zo. Bestanden delen staat in windows gewoon aan maar ook het ip pingen lukt niet. Op de router zie dat de pc's wel verbinding hebben met de router. Iemand suggesties.

Thanks

slootac5
 
rrozema
Heb je je firewall(s) gecontroleerd? Met de introductie van de nieuwe router is waarschijnlijk je ip-range van je interne netwerk veranderd. Mogelijk heeft een van je of beide pc's nog de oude ip range in z'n firwall instellingen en blokkeert die daarom alle verkeer van je nieuwe ip range.
 
darkfalcon
staan mogelijk beide op automatisch i.p verkrijgen?
darkfalcon-1
 
Puma
Waarschijnlijk heb je nu andere IP adressen. Heb je daar wel op gelet?

Het is niet nodig om poorten te openen. Deel de bestanden die je wilt en benader de PC vervolgens als volgt:

Start>Uitvoeren: \\adres van de PC
Bijv: \\192.168.0.100

Je zult dan de mappen te zien krijgen die gedeeld worden.

Heb je Vista/Win7?
Ga naar Start>Zoek balk: \\adres van de PC

Hoe achterhaal je het adres?

Start>Uitvoeren: cmd. Typ dan in het nieuwe scherm: ipconfig, gevolgd door een enter.
Gewijzigd door Puma op 30-09-2009 23:17
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kan interne pc niet bereiken via router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie