obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Wat voor splitter/verdeler of versterker
Henrico
Beste Ziggo Gebruikers leden,

Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik zal eerst de het "verhaal" vertellen en deze ondersteunen met een afbeelding waarin hopelijk wat meer duidelijk wordt.

Ik krijg 1 maart a.s. de sleutel van mn nieuwe huisje, hier zit het AOP van Ziggo in de woonkamer (op 20 cm van de meterkast).
Ik heb mijn ziggo pakket (alles in 1 basis) al aangevraagd maar ik zit even met een puntje van aansluiten.
In de woonkamer wil ik de Humax IHDR-5200C aansluiten op Coax en UTP kabel
1 coax-kabel (+ evt UTP kabel) naar slaapkamer 1 (recht boven de woonkamer)
en 1 coax-kabel + UTP kabel naar slaap/hobbykamer 3

Nu vraag ik mij dus af wat voor verdeler of versterker ik nodig ben (in de meterkast) om alles te verdelen en waarop dan "direct" de TV's aangesloten kunnen worden

testbqk

De zwarte lijntjes zijn de coax-kabels en de rode lijntjes de UTP-kabels
Op de UTP-kabel naar slaap/hobbykamer 3 komt een Linksys E2000 Router die ik daar gebruik voor af en toe meerdere pc's aan te kunnen sluiten (repareer regelmatig pc's en laptops, deze verwerk ik dan bij voorkeur via een vaste aansluiting, maar hier staat ook mijn eigen vaste PC)

Ik hoop dat het duidelijk is, zo niet stel je vragen maar Smile

Met vriendelijke groeten,

Henrico
 
Zippo
Bij het Ain1 pakket zit een 3 kanaals versterker. Deze komt rechtstreeks op het AOP. Van daar uit sluit je je kabel modem aan. De overige 2 aansluitingen kun je gebruiken voor TV in andere delen van je huis.

Je zult voor je zelf een keuze moeten maken of je de versterker en kabel modem in de woonkamer wilt hebben of in de meterkast. De keuze is mede afhankelijk hoe je naar die andere delen in je huis kunt komen.

De AOP zit in de woonkamer, maar is die aangesloten vanuit de meterkast? Zo ja dan zou ik de AOP verplaatsen naar de meterkast en de meegeleverde contactdoos gebruiken in de woonkamer. De versterker en het kabelmodem komen dan in de meterkast, vanwaar je naar de andere delen van je huis kabels kunt trekken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Henrico
Ik heb indd het All-in-1 pakket Basis, heb deze nog niet geopend, maar dat zal ik dan nog wel zien Wink

Maar het hoofd AOP zit in de woonkamer op hooguit 20 cm van de meterkast, het probleem is dat ik niet onder de vloer kan komen, anders had ik het AOP naar de meterkast verplaatst.
Maar vanuit het AOP zit nu een kabel de meterkast in en dan naar boven na slaapkamer 1
Deze kabel wil ik vervangen/doorknippen en aansluiten op een versterker of verdeelpunt.
Vanuit dat verdeelpunt dus de volgende kabels:
  • Kabel naar het modem

  • Kabel naar woonkamer (IHDR-5200C)

  • Kabel naar slaapkamer 1

  • Kabel naar slaap/hobbykamer 3


En natuurlijk naar alle aansluitingen behalve het modem een UTP kabel om toekomst voorbereid te zijn o.a.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 19 2013 12:21:27:
Ik ben uiteindelijk met hulp via een andere site (te weten www.antenneversterkers.nl) op dit schema uit gekomen
test2qz
Hopelijk hebben andere mensen hier ook wat aan.
Voor de duidelijkheid zal ik nog iets info bij geven.

In de woonkamer, slaapkamer 1 en NA het VFC2104 verdeelelement komen aan de uiteinde's v/d kabel gewoone KOSWI of KOKWI 3 stekkers (die rechtstreeks in de tv/decoder kunnen), dus verder geen einddozen of rijgdozen in gebruik.

In ieder geval ook hier bedankt voor de inzet, en jullie zullen me vast wel vaker zien/horen Wink
Gewijzigd door Henrico op 19-02-2013 12:21
 
Zippo
Mooi schema! Bedankt voor de feedback.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Henrico

Quote

Zippo schreef:

Mooi schema! Bedankt voor de feedback.


Graag gedaan Smile
Ik heb ook hier de hulp gevraagd, en vind het wel zo netjes om inderdaad ook aan te geven dat het is gelukt en hoe.

Note:
De groene kabels zijn de COAX-kabels en de rode kabels zijn UTP kabels (misschien ook wel duidelijk in de afbeelding maar toch Wink )
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Zippo schreef:

Bij het Ain1 pakket zit een 3 kanaals versterker. Deze komt rechtstreeks op het AOP. Van daar uit sluit je je kabel modem aan. De overige 2 aansluitingen kun je gebruiken voor TV in andere delen van je huis.

Je zult voor je zelf een keuze moeten maken of je de versterker en kabel modem in de woonkamer wilt hebben of in de meterkast. De keuze is mede afhankelijk hoe je naar die andere delen in je huis kunt komen.

De AOP zit in de woonkamer, maar is die aangesloten vanuit de meterkast? Zo ja dan zou ik de AOP verplaatsen naar de meterkast en de meegeleverde contactdoos gebruiken in de woonkamer. De versterker en het kabelmodem komen dan in de meterkast, vanwaar je naar de andere delen van je huis kabels kunt trekken.

Bij de nieuwe Alles-in-1 pakketten wordt geen versterker meer meegeleverd, dit omdat het voor de nieuwe interactieve ontvangers het gebruik van een breedbandversterker niet meer nodig is. Uitleg: Het retour kanaal(voor het aanvragen van de content) van de Cisco gaat over de kabel. Bij de Humax ontvanger gaat dit echter via het internet, dus middels netwerkkabel of de WiFi dongle. Het afspelen van content gaat nog altijd via de kabel maar hiervoor is geen versterker nodig.

Mijn advies is om een Tratec FRA-752/N versterker of vergelijkbare te kopen. De tratec versterker vindt je hier: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.co...od/1104285
Ziggo WebCare Jelle
 
Henrico

Quote

Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Quote

Zippo schreef:

Bij het Ain1 pakket zit een 3 kanaals versterker. Deze komt rechtstreeks op het AOP. Van daar uit sluit je je kabel modem aan. De overige 2 aansluitingen kun je gebruiken voor TV in andere delen van je huis.

Je zult voor je zelf een keuze moeten maken of je de versterker en kabel modem in de woonkamer wilt hebben of in de meterkast. De keuze is mede afhankelijk hoe je naar die andere delen in je huis kunt komen.

De AOP zit in de woonkamer, maar is die aangesloten vanuit de meterkast? Zo ja dan zou ik de AOP verplaatsen naar de meterkast en de meegeleverde contactdoos gebruiken in de woonkamer. De versterker en het kabelmodem komen dan in de meterkast, vanwaar je naar de andere delen van je huis kabels kunt trekken.

Bij de nieuwe Alles-in-1 pakketten wordt geen versterker meer meegeleverd, dit omdat het voor de nieuwe interactieve ontvangers het gebruik van een breedbandversterker niet meer nodig is. Uitleg: Het retour kanaal(voor het aanvragen van de content) van de Cisco gaat over de kabel. Bij de Humax ontvanger gaat dit echter via het internet, dus middels netwerkkabel of de WiFi dongle. Het afspelen van content gaat nog altijd via de kabel maar hiervoor is geen versterker nodig.

Mijn advies is om een Tratec FRA-752/N versterker of vergelijkbare te kopen. De tratec versterker vindt je hier: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.co...od/1104285


Zoals je misschien kunt zien Jelle gebruik ik inderdaad een versterker in de meterkast, de hirschmann GVH41MX, en de humax wordt bij mij verbonden via een UTP kabel (meterkast zit praktisch naast de tv).

Maar mijn hoofdvraag was inderdaad wat zou ik in de meterkast gelijk na het AOP moeten plaatsen om het kanaal te verdelen naar alle aansluitingen en toch ook retourgeschikt te houden. Daar heb ik nu gelukkig antwoord op en weet nu hoe ik het moet doen/aansluiten.

Is de sluitallesaan.nl shop trouwens van ziggo? Want ik was afgelopen donderdag in de ziggo studio in zwolle en daar was de genoemde tratec versterker maar €30 (aanbieding)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat voor splitter/verdeler of versterker', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Hilversum klaar voor Gigabit-internet, twee derde van Nederland zsm Ziggo nieuws : 1 12-11-2019
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Advertentie