obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Portforwarding Cisco EPC3925
test
Is het mogelijk dat bij een Cisco EPC3925 modem/router het niet mogelijk is om een andere port te forwarden dan poort 80?

Thuis heb ik een Ubee modem met een TP-Link router en lukt het prima om poorten te forwarden.
Met de Cisco EPC3925 lukt dit NIET, behalve op poort 80.
 
Black Tiger
Met de Cisco kun je normaliter ook elke gewenste poort forwarden.
Je moet in het geavanceerde menu zijn onder het tabblad "Applications and gaming" en dan even opletten dat je niet port-range-triggering neemt maar port-range-forwarding.

Misschien kun je iets duidelijker aangeven tegen welk probleem je aanloopt, waarom je geen andere poort kunt forwarden of een screenshot misschien?
Heb je die TPLink er nog achter hangen en zoja, hoe is dit dan aangesloten?
Greetings, Black Tiger
 
test
Hallo Black Tiger,

Ik begrijp dat je met een Cisco EPC3925 normaal kunt port-forwarden. Alleen bij Ziggo lukt dit niet.
Het probleem is inmiddels opgelost, ik heb de Cisco door Ziggo in "Bridged mode" laten zetten en er een echte router achter gehangen.

Thanks.
 
Black Tiger

Quote

Alleen bij Ziggo lukt dit niet.

Dat is geen correcte weergave van feiten.Wink
Bij jou lukt dit niet. Bij Ziggo lukt dat prima hoor. Ik ben immers met mijn Cisco ook klant bij Ziggo en heb geen problemen met forwarding net als de meeste andere Ziggo Cisco bezitters.

Dus misschien lag het wel aan jouw Cisco, er kan altijd een model met een foutje tussen zitten.
Fijn te horen in elk geval dat je het toch opgelost hebt, zij het op andere wijze.
Greetings, Black Tiger
 
test
Deze weergave van de feiten is volstrekt correct!
Port forwarding wordt bij dit modem alleen toegestaan op poort 80 als je de routerfunctie met de Ziggo firmware gebruikt.

Ziggo neemt hier een zeer vreemd standpunt in omdat bij alle losse modems port-forwarding WEL wordt toegestaan.

Een foutje in de het apparaat? Dat kan Cisco zich helaas niet veroorloven.
 
Black Tiger

Quote

Deze weergave van de feiten is volstrekt correct!

Nee dat is gewoonweg niet waar.

Je kunt dat niet zo stellen omdat het bij jou niet lukt. Jij bent slechst 1 persoon. Zoals ik net als schreef heeft Ziggo hopen abo's waarbij het wel gewoon lukt waaronder diverse mensen die we ook hier op het forum geholpen hebben een forward aan te maken.

Daarnaast werkt de DMZ optie ook prima, heb ik hier zelf persoonlijk actief staan.
En ook andere poorten want bij mij staan er bijv. poorten boven de 3000 geforward naar een pc ip vanwege een gameserver die ik daar nog wel eens op draai.

Dus ik wil wel eens graag weten hoe jij aan het idee komt dat alleen forwards van poort 80 zouden zijn toegestaan? Dat is echt klinkklare onzin, ongeacht waar je dat vandaan hebt.

En dat Cisco zich geen foutjes in een apparaat kan veroorloven wil niet zeggen dat er geen foutjes zouden zijn. Er zijn regelmatig zelfs updates en fixes voor zelfs professionele routers omdat daar foutjes en zelfs fouten in ontdekt worden.
Momenteel is er ook in de Cisco HD ontvanger een bugje. Dat zegt genoeg.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding Cisco EPC3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie