obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Instabiele internetsnelheid.
Student
Cisco EPC3925 Wifi
HP EliteBook 8570w

Beste lezer,

Hier de vraag: Hoe kan het dat een maandenlange stabiele internetsnelheid plotseling instabiel wordt?

Sinds een dag of twee viel de wifi verbinding plotseling uit. Gelijk de standaard procedures uitgevoerd zoals het modem van het stroomnet halen en weer inschakelen, inloggen op het modem en daar weer de standaard instellingen hersteld en het wisselen van radiokanaal. Dat laatste bleek te werken alleen werd de snelheid meer dan gehalveerd. Toen maar weer alles naar de standaard instellingen hersteld. De wifi verbinding doet het wel weer, maar de snelheid is niet stabiel. Voorheen zat de snelheid volgens http://speedtest.ziggo.nl altijd stabiel op 60 Mbit/s. Nu is deze echter tijdens de test totaal niet stabiel en schommelt deze van 20 Mbit/s tot 70 Mbit/s. Vooral aan het begin tot halverwege blijft de snelheid hangen rond de 20 Mbit/s en pas aan het eind schiet deze omhoog. Dit geldt voor zowel een bedraade verbinding als met wifi. De site http://www.speedtest.net geeft hetzelfde resultaat.

Voor de zekerheid ook het programma InSSIDer gebruikt om te kijken of er toevallig buren voor verstoring zorgen. Het modem kiest nu zelf een radiokanaal en deze is volgens mij dik in orde zoals in de bijlage te zien is. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat snelheid constant blijft? Alvast bedankt.

Mvg,

Student
Student voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Zippo
Nou, er van uitgaande dat het oranje lijntje jouw wifi signaal van de router is, zou ik toch een ander kanaal kiezen. Ik zou hem vast zetten op kanaal 8 of 9.

Op het kanaal waar je nu op zit, zitten meerdere wifi signalen en zelfs een redelijk sterke.

Helaas is er niet echt een vrij kanaal te vinden. Maar ik denk dat je met kanaal 8 of 9 de minste problemen hebt.

Als je dan nog snelheidsproblemen hebt, gaan we in een andere richting zoeken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Student
Bedankt voor de tip! Ik ga kijken of het werkt.
 
Monteur_kees
Het jammere aan inssider is, dat je niet kan ziet wat er echt staat te storen op de kanalen ( camera, magnetron, babyfoon oid )
echter is het niet zo dat een vrij kanaal per definitie beter werkt,
er wordt bij wifi gesproken over airtime, en daar is genoeg over te vinden op het WWW Smile
er zijn immers ook andere routers in de omgeving die gebruik maken van autochannel select
dus vandaag staat de router van de buren op kanaal 1
en morgen misschien op kanaal 2 of 8 of 9
en zo blijf je dus aan de gang Smile
als alle wifi routers op automatisch staan zou het waarschijnlijk allemaal beter werken, maar ga dat ook maar eens aan de buren van 2 blokken verder vragen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
briolet

Quote

Monteur_kees schreef:

Het jammere aan inssider is, dat je niet kan ziet wat er echt staat te storen op de kanalen ( camera, magnetron, babyfoon oid )

een leuk programma voor de mac is netSpot. Daarmee kun je door je huis lopen en de signaalsterkte op elk punt meten.

Of beter: je zorgt eerst voor een plategrond van je huis of wijk. Dit wordt de achtergrond. Vervolgens geef je aan waar je op de kaart staat en doet daar een scan. Uiteindelijk heb je een scan van heel je huis of wijk. Vervolgens kun je per wifi laten zien hoe zijn signaal of signaal/ruis sterkte is. Bij de signaal/ruis verhouding zouden dus effecten van niet-wifi stoorbronnen meegenomen zijn.

Het blijft wel een moment opname omdat een wifi zender in rust, een zwakker signaal uitzend dan wanneer hij in bedrijf is.

Een mooi programma. Afgelopen weekend heb ik een heel gedetailleerde plattegromd van Google Earth ingelezen van een paar straten rondom mijn router en heb hierop een groot aantal punten gesampled. De meeste routers in de buurt geven een zwak signaal naar de buren toe. Een paar zijn heel sterk. Wordt mooi in kaart gebracht op bijgaande afbeelding. Je merkt ook dat het signaal soms heel onverwacht van sterkte veranderd omdat het door huizen tegengehouden wordt, of juist versterkt door weerkaatsing.

En als je er een extreem sterke bij ziet zitten die ook nog bij jou stoort, kun je er misschien met je buren over gaan praten. Het kan zelfs een illegale zender zijn die meer signaal geeft dan toegestaan.
briolet voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door briolet op 02-04-2013 16:00
 
Monteur_kees
mooi plaatje,

Ook metageek heeft zoiets

http://www.metageek.net/products/visi.../visiwave/

gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiele internetsnelheid.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telenet (Liberty Global) werkt aan 1Gbps internetsnelheid via de kabel Ziggo nieuws : 1 30-08-2014
Internetsnelheid variert factor 10 Klacht over Ziggo : 9 26-04-2014
Instabiele verbinding Storing : 5 26-11-2013
instabiele connectie Klacht over Ziggo : 2 22-06-2013
Goede internetsnelheid Zeer trage downloadsnelheid Nieuwsgroepen : 12 16-12-2012
Advertentie