obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Bandwith Ubee wifi modem
JeroenG
Ik wil graag de bandwith op 40 mhz hebben, dan heb ik een verbindingssnelheid van 150mbps. Echter, zodra ik uitlog wijzigt de Ubee zelf de bandwith weer naar 20 mhz en heb ik maar een verbindingssnelheid van 65mps.

Wat doe ik verkeerd? Bedankt

Jeroen
 
almodovaris
http://www.smallnetbuilder.com/wirele...ghz-part-1
 
JeroenG
Dank voor de snelle reactie en de link. Als ik het goed begrijp mag de router dus niet op 40mhz en springt hij daarom terug op 20mhz? Of hangt dat af van de kanaalkeuze?
 
almodovaris
Hangt ook af van de kanalen gebruikt door je buren.
 
briolet
Op de 5.0 GHz band geld die beperking niet.

Met mijn router haal ik op de 5.0 GHz band daardoor dubbele wifi snelheden t.o.v. de 2.4 GHz band.
 
rxdk
De 5 GHz band is weinig gebruikt en dus zo goed als geen interferentie van andere wifi routers in de buurt. Maar er zijn twee nadelen: (1) de reikwijdte is kleiner dan die van de 2.4 band en (2) er zijn maar weinig apparaten standaard uitgevoerd met een 5 GHz adapter (laptops, smartphones, etc). Is dat geen bezwaar dan is de 5 GHz inderdaad veel stabieler.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bandwith Ubee wifi modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie