obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
nee meneer we ondersteunen geen VPN
TomV
Hallo, je wil het niet geloven, ik werkt al meer dan 5 jaar gewoon thuis, sinds gisteren werkt mijn VPN verbinding met de zaak niet goed meer (Ubeemodem, all in one plus, firmware 99.5010), internet werkt gewoon, maar met een vpn verbinding geactiveerd werkt alleen email, collega's (met een ARRIS modem van Ziggo, kunnen gewoon werken en aan onze helpdesk kant is ook alles in orde)

Ik heb eenzelfde gedoe een jaar geleden gehad, toen loste een monteur het simpel op (in 10 minuten!) door de firmware te vervangen. Er was nieuwe firmware geladen en die monteur had het probleem dus zo door - dat koste me tig dure telefoontjes met service plus en de helpdesk en veel verloren tijd dat ik niet kan werken - meer dan een week. Nu dus weer hetzelfde gedoe, maar nu dit:

Ziggo vertelt me’ we ondersteunen geen vpn meneer’, kan ik dan andere firmware laden, nee meneer, kunt u de vorige firmware laden, nee meneer, kunt u een monteur sturen, nee meneer, kan ik een ander modem krijgen, nee meneer. Moet ik mijn abonnement dan maar opzeggen, u doet maar meneer, wij ondersteunen geen vpn

wat een waardeloze service
 
Black Tiger
Dat is geen waardeloze service, maar je verwacht te veel van een consumenten aansluiting.

Er is mij geen enkele provider bekend die VPN ondersteuning geeft op een consumenten aansluiting. De meeste providers ondersteunen trouwens alleen de internet en telefonie verbinding tot aan hun modem en alles wat extra is zit er over het algemeen niet bij.
Dat verleden keer die monteur het gefixed heeft had je dan geluk mee. En het is al mooi dat Ziggo zoiets heeft als Service Plus, zei dat wel dat dit niet goedkoop is.

Misschien zat er verleden keer nog oudere firmware in en was dat middels nieuwere firmware wel opgelost. Was het dat niet geweest had de monteur ook niet meer voor je kunnen doen.

Wil je dat soort service erbij hebben dan zou je beter een zakelijke aansluiting kunnen nemen, daar ligt de situatie heel anders.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Gezien je andere bericht zie ik dat je eigenlijk tevens de vraag stelt voor een oplossing.

Het probleem blijkt dus alleen te liggen in verbinding met de browser als ik het goed begrepen heb en je gebruikt Avaya software. Na een paar keer laden is de browser verbinding opeens weg (IE8 en Chrome).
Ik zet dit even hier erbji, aangezien we liever geen dubbelpost zien.

Als iemand tips of ideeën heeft over hoe dit op te lossen, dan graag!
Greetings, Black Tiger
 
TomV
nee hoor volgens mij ben ik niet de enige met problemen

ik begrijp best wel dat ziggo geen vpn problemen kan oplossen want die connecties zijn naar het intranet van je bedrijf, maar dat een werkende situatie veranderen en dan zeggen zoek het maar uit, dat vindt ik dus een waardeloze service dus, bovendien de vorige keer dat dit gebeurde was een nieuwe firmware gedownload waar een 'foutje' in zat, ik heb geen invloed op wat er geladen wordt! en volgens mij kan deze wifi hotspot wel eens de oorzaak zijn
 
Black Tiger
Oh maar ik wil zeer zeker niet zeggen dat je de enige zou zijn met problemen, integendeel. Sinds men met de hotspots is begonnen en wijzigingen van firmware mede hiervoor, zijn er bij verschillende mensen toch wel enkele problemen opgetreden.

Ik zou ook de laatste zijn om te ontkennen dat het probleem wat jij nu ervaart wel eens aan een van deze nieuwe firmwares zou kunnen liggen.

Het enige wat ik wilde aangeven is dat VPN niet ondersteund wordt, door bij mijn weten geen enkele provider.
En dat resulteert er dus helaas ook in dat een werkende situatie misschien door een firmware wijziging onwerkbaar wordt, maar ook niet opgelost omdat er geen ondersteuning op zit.

Dat wil ik dan nog steeds geen waardeloze service noemen, omdat men bij afwijkende zaken waar geen ondersteuning op zit, van te voren weet dat men daar dus ook een zeker risico mee loopt als het plots niet meer werkt.

Dat doet er uiteraard niets aan af dat het bijzonder vervelend is als je zoiets dan overkomt.

Is die Avaya de enige software die je kunt gebruiken voor VPN? Of zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Greetings, Black Tiger
 
TomV
Onze zaak ondersteund alleen AVAYA VPN software, er zijn dus geen andere mogelijkheden. Zakelijk internet kost zowiezo veel meer en ik heb geen vast IP adres nodig, dus die oplossing is onnodig. ik heb een modem nodig dat werkt en geen buffer limieten of andere restricties instelt. Ik wacht nog even af of ziggo deze firmware release veranderd de komende dagen en anders bestel ik maar adsl, wel trager maar werkt tenminste met voldoende modem keuze

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 25 juni 2013, 17:40:20:
Probleem opgelost (tenminste voor mij) ZET WIFISPOTS UIT! en dan werkt het weer!

dat geloof je toch niet, dus dan maar weer aanzetten en nog eens checken, en inderdaad internet en intranet pages via mijn VPN software connectie werken niet meer nadat een aantal pagina's geladen zijn geweest, alles hangt daarna.Boxing

dus maar weer wifispots uit zetten, modem komt weer online en alles werkt weer normaal

hartelijk dank mijnheer ziggo, ik heb een hele dag niet kunnen werken en het probleem door julllie veroorzaakt zelf opgelost!
Gewijzigd door TomV op 25-06-2013 17:40
 
Black Tiger
Kijk aan, dus inderdaad die wifi hotspots die de zaak verstoren.
Daar kunnen we dan misschien later ook nog andere mensen mee helpen.

Bedankt voor de terugkoppeling betreffende de oplossing!Wink
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nee meneer we ondersteunen geen VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie