obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
wifispots
darkvision
Volgens de handleiding van Ziggo staat het Addtrust Externa CA certificaat niet aangevinkt, daar hebben ze voor gekozen. Ik zie dat het bij jou wel is aangevinkt. Ik heb het daarover ook met deze helpdesk over gehad maar die zegt dat de handleiding gevolgd moet worden en goed is.
 
mesa57
Heb je dat certificaat al vergeleken met die van mij ? En de instellingen met die screenprint ?
Windows 7 deed bij mij alles automatisch, ik kon helemaal niks aan of uitvinken.
 
darkvision
Ik zie dat certificaat wel staan, maar kan er verder ook niets mee.
 
darkvision
Even het hele verhaal dan:
Op 23 juli kreeg ik een mail van Ziggo dat wifispots beschikbaar was op mijn postcodeomgeving. Prima, aangezien ik al jaren aan een kabel hang is dit voor mij een mogelijkheid om eens buitenshuis te gaan met mijn laptop. Dus naar de Ziggosite om mijn gebruikersnaam en wachtwoord op te halen en een verbinding in te gaan stellen. Dat kan op twee manieren, handmatig of met een programmatje wat je kunt downloaden op de website van Ziggo. Eerst dus gekozen voor dat programmatje te downloaden, maar dat geeft een probleem met mijn beveiligingssysteem Norton. Norton accepteert dit programma niet en verwijderd het direct van het systeem. Dan dus maar handmatig de instellingen doen. Als dat gereed is en ik probeer in te loggen op wifispots verschijnt er eerst een schermpje waar ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Vreemd, want ik zou automatisch in moeten kunnen loggen omdat die gegevens al ingesteld zijn. Maar goed, invullen dus en dan verschijnt er dit:

"Windows beveiligingsmelding, de verbindingspoging kan niet worden voltooid. De referenties die van de server zijn ontvangen kunnen niet worden gevalideerd. Het is raadzaam om de verbinding te beëindigen. Als u toch besluit verbinding te maken loopt u het risico dat u verbinding maakt met een rogue server".
Details: Radius-server: ziggo.nl
Basis-CA: AddTrust External CA Root
De server ziggo.nl heeft een geldig certificaat verstrekt dat is uitgegeven door AddTrust External CA Root, maar AddTrust External CA Root is niet geconfigureerd als een geldig vertrouwensanker voor dit profiel. Bovendien is de ziggo.nl niet geconfigureerd als een geldige NPS-server waarmee verbinding kan worden gemaakt voor dit profiel.

Dus tweemaal contact opgenomen met de helpdesk om hulp te vragen in dit gebeuren, maar helaas wisten niemand hoe dit op te lossen en ik zou teruggebeld worden door iemand (derdelijns) die het wel op zou kunnen lossen. Op vrijdag 26 juli ging de telefoon rond 18.00 uur. Een medewerker van Ziggo aan de lijn die informeerde naar mijn probleem. Toen ik dat aan het uitleggen was onderbrak deze man me voortdurend in mijn verhaal zodat er een stuk communicatiestoring optrad. Hij was in de veronderstelling dat ik mijn instellingen had laten doen door het programmatje van Ziggo. Ik heb hem aan het verstand kunnen brengen dat dit niet het geval was omdat mijn beveiligingsprogramma Norton dat niet toestond. Daarbij vroeg ik geen hulp voor mijn beveiligingsprogramma maar voor een windows 7 beveiligingsmelding. Vervolgens kreeg ik een heel verhaal te horen over Norton, dat het een programma was dat tot in alle uithoeken van een systeem gaat zitten en veel zaken weigert of verwijderd. Dat weet ik ook wel en dat is ook de reden dat ik voor een betaalde versie zoals Norton heb gekozen, een van de beste programma’s op dit gebied. Maar ik vroeg dus niet voor een mening over Norton maar hulp bij een Windows beveiligingsmelding. Weer begon hij over Norton en dat de enigste mogelijkheid zou zijn om Norton uit te schakelen tijdens de installatie van dat Ziggo programma. Dan nogmaals maar eens aangegeven dat ik mijn bescherming echt niet ga uitzetten en dat hij misschien eens met mij samen naar de instellingen moest kijken en dan vooral naar AddTrust External CA Root omdat deze genoemd wordt in het bericht bij het inloggen. Ziggo heeft in haar handleiding staan “verwijder het vinkje voor sercercertificaat valideren” en wellicht ontstaat daar het probleem. Hij gaf toen aan dat de handleiding gewoon gevolgd moest worden en dat hij verder niets voor mij kon betekenen. Een werkelijk bedroevend en nutteloos contact waar ik verder ook niets mee kan, ik kreeg daarop het advies om het 0900 nummer van Ziggo maar te bellen voor verdere hulp. Ik moet dus een duur nummer gaan bellen (0,65 cent p/min) om mijn zaken (mogelijk) geregeld te krijgen.

Ik heb een vrij nieuwe laptop met Windows 7 als besturingssysteem, niets apart dus. Ik volg de handleiding van Ziggo, een keer samen met een medewerker van Ziggo aan de telefoon om vergissingen van mijn kant te voorkomen, en heb tot drie keer toe de instellingen opnieuw ingevoerd. Ik bezit niet de kennis om allerlei wijzigingen in mijn systeem aan te brengen en ik weet ook niet welke certificaten er aanwezig zijn op mijn systeem. Maar blijkens de contacten weet Ziggo daar ook niet al teveel vanaf. Het betekent tot nu toe dat ik geen gebruik kan maken van wifispots en ik ben evenmin van plan om een 0900 nummer te bellen waar ik het risico loop dat ik weer zo’n “expert” aan de lijn krijg die me minutenlang bezig houdt met allerlei zaken waar ik uiteindelijk niet voor vroeg. Alleen gaat het dan ten koste van mijn portemonnee en daar pas ik voor.
 
mesa57

Quote

darkvision schreef:

Ik zie dat certificaat wel staan, maar kan er verder ook niets mee.

Kun je een screenprint van de inhoud maken ?
Als je melding zie, is het Addtrust CA root certificaat niet in orde.
 
darkvision
Volgens Ziggo heb ik die ook niet nodig. Sorry, kan geen sreenprint maken
 
darkvision
Ziggo heeft in haar handleiding staan “verwijder het vinkje voor sercercertificaat valideren”
 
mesa57
Dat zal wel, maar bij besloot windows 7 het zelf te doen en het werkt.
 
darkvision
Zou je mij eens willen uitleggen wat je precies gedaan hebt zodat ik dat op kan volgen?
 
mesa57
Laat maar, ik geef het op. Nadat ik de instellingen verwijderd had, heb ik precies hetzelfde probleem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifispots', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
Ziggo wijzigt beveiliging WifiSpots Ziggo nieuws : 2 25-04-2016
Ziggo wifispots op mijn Acer smartphone. Algemene computer en software vragen. : 2 09-01-2016
Delta en Ziggo koppelen WifiSpots Ziggo nieuws : 2 05-08-2015
Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding Klacht over Ziggo : 16 24-05-2015
Advertentie