obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
wifispots
darkvision
Die ITer van Ziggo waar ik contact mee had vertelde mij een heel verhaal over Norton (was overigens mijn vraag niet aan hem) en gaf aan dat Norton eigenlijk ook een soort van virus was. Het nestelt zich in alle uithoeken van je systeem en bij het minste of geringste grijpt het in. Maar het leuke van zijn verhaal was dat hij ook aangaf dat hij zelf ook Norton op zijn systeem had draaien en dik tevreden was. Nooit geen virussen of andere ongein op zijn systeem en hij gaf eveneens aan dat hij Norton nooit zou uitzetten. Notabene gaf hij juist aan dat de enigste mogelijkheid was om het programma te krijgen het uitschakelen van Norton was. Dit in tegenstelling tot zijn collega’s van Norton die me adviseerde dat beslist niet te doen. Mijn frustratie ontstond op het moment dat ik enerzijds tegenstrijdige berichten ontving van experts op dit gebied en anderzijds dat ik als iemand met niet al te veel kennis van systemen niet fatsoenlijk ondersteund wordt in mijn probleem wat in mijn optiek niet door mij veroorzaakt wordt.
 
kobus1960
Zoals al eerder geschreven, je gaat ervan uit dat Ziggo 100 %, dus honderd
procent garantie moet geven dat alles werkt op de PDF's, er is geen 1 ISP
te vinden die dit kan. Uitzonderingen bevestigen de regel. Als die uitzondering
dan ook nog het software programma niet kan (wil) gebruiken is de cirkel rond.

Maak je wel eens gebruik van nieuwsgroepen (usenet)?
 
darkvision
Kobus, nee, ik maak geen gebruik van nieuwsgroepen, ben ik onbekend mee. Kijk dan het PDF verhaal. Ik kan me voorstellen dat er geen 100% garanties bestaan bij het gebruik daarvan. Maar misschien zouden ze dan een paar stappen kunnen zetten, zelf een onderzoek naar de files die door hen gepubliceerd zijn, er een deskundige naar laten kijken waarom deze mogelijkheid van instellen bij klanten niet werkt. Daarnaast heeft Ziggo aangegeven dat ze geen certificaten gebruikt vanwege klantvriendelijkheid, daarover is al veel gepubliceerd waarin kritiek wordt geuit op het onveilige daarvan. Maar in mijn beveiligingsmelding van Windows kun je zien dat ze wel een certificaat gebruikt en juist daarover had ik met die medewerker van Ziggo eens willen praten. En dat lukte dus niet want hij kwam niet verder als te zeggen dat de PDF files goed waren en hij verder niets kon doen.
 
kobus1960
Het probleem is dus kort en bondig;

Quote

Maar misschien zouden ze dan een paar stappen kunnen zetten, zelf een onderzoek naar de files die door hen gepubliceerd zijn, er een deskundige naar laten kijken waarom deze mogelijkheid van instellen bij klanten niet werkt.


Je bent op dit forum de eerste met een Norton melding op de Ziggo file.

Norton geeft een melding, jij wil daarover een verklaring van Ziggo.
Terwijl Ziggo zelf aangeeft dat die files veilig zijn. Patstelling.

Meningen van anderen dan Norton werken niet.
 
darkvision
Inderdaad ben ik wellicht de eerste met een melding van Norton op dit forum, in andere forums is het al eerder voorbijgekomen. En natuurlijk zit ook niet iedereen met Norton beveiliging op dit forum. In mijn netwerk heb ik er inmiddels al een aantal gevonden die precies dezelfde problemen ondervinden en tien minuten geleden aan de telefoon gehangen met mensen in mijn woonplaats die eveneens het probleem hebben. Maar laten we Norton nou een aan de kant schuiven en de andere mogelijkheid bekijken van de instelling en dat is handmatig. Ziggo geeft aan dat de files veilig zijn, prima. Kunnen we die discussie beter stoppen want terecht geef je aan: Patstelling. Maar waarom nou niet eens dieper ingaan op de handmatige methode? Deze mogelijkheid wordt aangeboden en als klanten daarvoor kiezen en tegen problemen aanlopen zou je als bedrijf toch eens willen weten wat er dan fout gaat?
 
darkvision
Onderstaand een melding van hetzelfde verhaal

http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?p=442522#post442522
 
kobus1960
Dat ben ik met je eens. Dat zou Ziggo kunnen doen. De PDF's herzien.
Probleem is dan wel dat dit lang gaat duren, Ziggo is vlot met het aanprijzen
van nieuwe producten. Aanpassingen op handleidingen, regelmatig ook vanuit
dit forum aangegeven, duren lang. Een expert overtuigen van iets anders valt
lang niet mee.

Gelukkig lezen (meest op werkdagen) mensen van Ziggo Webcare mee,
dus wie weet komt de oplossing snel. Ook dat zijn experts.
 
perryverwijst
Over Norton kan ik kort zijn, komt nooit meer op 1 van mijn machines. Veel te veel bemoeienis en aparte progs nodig voor verwijderen. Ik gebruik al meer dan 15 jaar Avast, nooit een probleem (zelf heb ik 35 jaar IT ervaring).
Je kunt eens proberen het certificaat zelf te installeren, misschien hikt hij dan niet meer.
http://idoc.vsb.cz/en/okruhy/cit/tuonet/sluzby/eduroam/vsb/ca/win7/
 
darkvision
Kobus, ik kan een expert niet overtuigen vanuit mijn positie als leek zijnde in dit soort zaken, ik ben een gebruiker en niet meer of minder. Ik zal dus moeten wachten op het moment dat iemand dit oppikt.
Perry, ik weet dat er voor en tegenstanders zijn van Norton, mijn keus is destijds gemaakt op basis van ervaren mensen op het gebied van virusprogramma’s, net zoals bovenstaand ben ik daar een leek in en moet afgaan op wat gepubliceerd wordt en mij verteld wordt door mensen die deskundig zijn. En gezien het gebruik en wat ik doe met mijn laptop heb ik geen last van veel te veel bemoeienis van Norton. Ik begrijp dat jij een zeer ervaren en deskundige ITer bent, dan kan ik dus echt niet zeggen. Je geeft aan dat ik eens zou kunnen proberen het certificaat zelf te installeren, maar daar gaan we dan weer vanuit mijn ondeskundigheid, ik heb in mijn systeem gekeken en daar staat het certificaat prominent op de eerste plaats. Het staat dus al in mijn systeem. Maar als ik het goed begrijp (corrigeer me alsjeblieft als ik het fout heb) zou Ziggo zonder certificaten werken maar dat blijkt niet zo te zijn.
darkvision voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
perryverwijst
Bij mij zijn de velden met certificaten in ieder geval leeg.
Ik kom hier vandaag nog op terug, moet eerst even sociaal zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifispots', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
Ziggo wijzigt beveiliging WifiSpots Ziggo nieuws : 2 25-04-2016
Ziggo wifispots op mijn Acer smartphone. Algemene computer en software vragen. : 2 09-01-2016
Delta en Ziggo koppelen WifiSpots Ziggo nieuws : 2 05-08-2015
Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding Klacht over Ziggo : 16 24-05-2015
Advertentie