obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Het door U gekozen nummer is onjuist
tttimmer
Ik hoop dat hier iemand kan helpen.

Een maand geleden zijn mijn schoonouders overgestapt naar Ziggo Ai1 Basis.
Alles was goed, tot afgelopen weekend.

Ze kunnen nog wel gebeld worden, maar krijgen geen nummerweergave (Gigaset AS300A).
Ook kunnen ze geen uitgaande gesprekken meer voeren.
Ze voeren het nummer in en dan blijft het een aantal seconden stil en daarna de volgende boodschap: "Het door U gekozen nummer is onjuist"

Het modem heb ik al van de stroom gehad, ook het basisstation van de Gigaset.
1200 wil ik wel bellen, maar ook die geeft dezelfde melding.

Misschien dat hier nog iemand iets weet.
 
Black Tiger
Het enige wat ik kan adviseren is om het eens met een ander toestel op de aansluiting van de Ziggo modem te proberen.
Kijken of je dan hetzelfde euvel hebt.
Zoja dan is er een storing bij Ziggo en zul je ze via mobiel moeten bellen of je kunt ook 1200 vanaf je eigen aansluiting bellen.

Wat ook vaak geadviseerd wordt is het modem uit de stroom te trekken, dan even een minuutje uit de stroom te houden en dan weer aan de stroom te hangen. Volledig laten starten en kijken of het euvel dan voorbij is.
Soms helpt dit ook.
Greetings, Black Tiger
 
tttimmer
Nadat ik gisteren met 1200 gebeld heb, de onderstaande stappen nogmaals uitgeprobeerd:

  • Modem gereset
  • Gigaset gereset
  • Met andere telefoon en telefoonkabel geprobeerd

Na de beide gereset te hebben, konden ze 1x kunnen bellen, waarna het probleem opnieuw begon.


Weer vanaf mijn eigen aansluiting met 1200 gebeld, het probleem uitgelegd.


Ze gaan nu een monteur sturen, maar mijn vermoeden is dat het modem niet goed is.
 
Black Tiger
Uitstekend, dan moeten we dat maar even afwachten. Hopelijk komt de monteur snel en is het gauw gefixed.
Bedankt voor de terugkoppeling!
Greetings, Black Tiger
 
tttimmer
Gisteren is de monteur geweest.

Deze begon toch eerst dat de telefoon niet geschikt was en dat mijn schoonouders maar een nieuwe telefoon moesten kopen.

Later is hij toch tot de conclusie gekomen dat dat niet hoefde.
Nieuw modem geplaatst, de UBEE is vervangen door een CISCO.

Alle problemen opgelost, van nummerweergave tot het niet kunnen uitbellen.

Goeie actie van Ziggo.
 
Black Tiger
Gelukkig dat de monteur zich tijdig bedacht heeft.

Dus toch een modem storing. Fijn dat het opgelost is en bedankt voor de terugkoppeling!
Greetings, Black Tiger
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het door U gekozen nummer is onjuist', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuw ip-adress geblokkeerd door Playstation Algemeen : 6 22-04-2016
Ziggo overname T-Mobile gaat niet door Ziggo mobiel telefonie : 1 05-02-2016
Gedwongen overstap door aanleg glasvezel, maar geen CaiWay glasvezel diensten beschikbaar. Ziggo nieuws : 1 16-10-2014
Inlognaam/ww voor Hotspot onjuist WiFi, draadloos netwerk : 2 14-10-2014
storing op tv door 4g netwerk Klacht over Ziggo : 13 13-08-2014
Advertentie
data-full-width-responsive="true">