obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
vaak slechte verbinding
bouwsky
Ik heb de laatste tijd vooral wanneer ik Utorrent aanzet heel vrij snel daarna geen verbinding meer met mijn browsers.
Ik gebruik standaard firefox en als backup opera , maar allebei werken ze dan niet meer.
Utorrent download wel gewoon door .
maar ook zonder ook zonder downloaden heb ik hier vaak last van.

Ik kan wel via de browser de modem benaderen en die staat op groen bij upstream en downstream.

ik heb de evw 3200 modem / windows 7 ultimate / en t3 internet.
Utorrent had ik ingesteld op ongeveer 500 verbindingen maar nu verlaagd tot 150 maar nog steeds last van uitval.

PC is een I7 3770k dus daar ligt het niet aan


Heeft iemand een idee welk vinkje ik zou kunnen veranderen om het stabiel werkend te krijgen?
 
kobus1960
Volgens mij zit het in het feit dat Utorrnt je totale upstream
in beslag neemt met zoveel lijnen. Je deelt immers.
Je vraagt je browser een http op te starten, maar die vraag
komt niet door vanwege het Utorrent verkeer.
Je zou de maximum snelheid/lijnen moeten inperken.
Zet alles zo traag mogelijk, dus zo min mogelijk lijnen en
voer dat op. Kijk intussen hoe je browsers zich houden.
 
Zippo
Het terugzetten van 500 naar 150 verbindingen is al een goed begin. Probeer ook een limiet in te stellen voor de downloadsnelheid. Ik zou maximaal 2/3 van je download capaciteit hiervoor gebruiken.

Zet in je Ubee modem de firewall eens op LOW of helemaal uit. De firewall heb je in principe niet nodig als je tenminste op je pc/laptop ook een firewall hebt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
bouwsky
alvast bedankt voor het meedenken ,

Mijn upload van utorrent had ik altijd al beperkt tot ongeveer 600 kb/sec hield ik nog zo'n 400 voor mezelf.
Download beperkte ik niet aangezien de verbinding zo snel is dat je meestal altijd wel de helft van je snelheid overhield.

Maar ik krijg ook de foutmelding van rechts onderin de taakbalk no internet acces .(het computericoontje met soort van ritsje)
Torrent loopt dan wel gewoon door en volgens mij heeft steam/skype/etc heeft dan nog wel nog wel verbinding.
Als ik vroeger teveel Upload gaf kon ik idd ook niet meer browsen maar toen zag ik nooit dat no internet acces icoontje.

De computer heeft een statisch ip adres zowel via Mac-adres in de modem als in de configuratie van de computer zelf.
Via forwarding in de modem heb ik de poort van die Utorrent gebruikt naar dat ip adresgestuurd. Ik heb hem op TCP en UDP staan.
Ik heb even gekeken en de firewall staat uit van de modem.

Op de computer zelf staat de standaard windows firewall aan.

Er zijn hier vast heel veel mensen die de ubee uvw3200 heeft hoeveel verbindingen van torrent programma's kan ie aan met een snelle pc?
 
Zippo

Quote

Maar ik krijg ook de foutmelding van rechts onderin de taakbalk no internet acces .(het computericoontje met soort van ritsje)

Als ik vroeger teveel Upload gaf kon ik idd ook niet meer browsen maar toen zag ik nooit dat no internet acces icoontje.


Dat ritsje waar je over spreekt doet me denken aan de indicator voor een wifi verbinding. Werk je bekabeld of inderdaad via wifi?

Torrents via een wifi verbinding downloaden is vragen om moeilijkheden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
bouwsky
De pc is bedraad met een cat 6 bekabeling .
Daar haal ik ook gewoon 120 mbit mee.

Dat icoontje is van de netwerkadapter , als ie zegt dat ie geen internet acces
Heeft kan ik nog steeds in de modem en die geeft dan geen storing.

Ergens denk ik dat het gewoon stabiel zou moeten werken , ik hoopte eigenlijk dat iemand zoiets herkende.
Mijn hoofdverdachte is de modem , hoeveel verbindingen max geven jullie de torrentprogramma's?

Anders moet ik binnenkort de Windows eens opnieuw installeren maar ik denk niet dat het probleem daar ligt.

Of een nieuwe Als goed geteste modem kopen , ik vraag me af hoeveel dat een verbetering geeft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vaak slechte verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
Horizon box heel vaak ofline. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 09-11-2018
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
ZEER SLECHTE SERVICE Klacht over Ziggo : 9 01-08-2017
Slechte service ZIGGO Klacht over Ziggo : 7 04-05-2017
Advertentie