obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
MyBook World Edition i.c.m. Ubee EVW3200
PatjeVk
Ik probeer al enige dagen mijn MyBook World Edition te laten draaien via ftp. Nu is me dat tot zover wel gelukt intern (wat al een hele kluif was) maar extern krijg ik er maar geen toegang tot.

Ik heb inmiddels via diverse zoek opdrachten op Google mijn poorten geforward (poorten 5000-5099 en 20-21) naar mijn lokale adres van de MyBook. Dit bood dan als resultaat dat ik er op het eigen netwerk er ineens bij kon.

Ik zal vast iets ongelooflijk verkeerd doen maar ik kan er maar niet achter komen wat.

Heeft iemand een idee?

Bvd.
 
Henk
Zet het ip adres van de mybook in de dmz van je router.
 
PatjeVk
Dit heb ik zojuist gedaan echter lijkt dit ook geen uitkomst te bieden. Ziggo Webcare heb ik weinig aan aangezien ze aangeven geen ondersteuning te bieden op ftp of de geavanceerde routerinstellingen van de WiFi modem.........

Door een eigen router te gebruiken zou ik het modem kunnen bridgen gaf men als oplossing...dan zou het evt. wel moeten werken.
 
kobus1960
Al AnyClient geprobeerd met WebDav?
Dat werkt prima op Ziggo FTP.
 
mesa57
Vraagje : hoe test je of je FTP van buitenaf bereikbaar is ?
 
almodovaris

Quote

mesa57 schreef:

Vraagje : hoe test je of je FTP van buitenaf bereikbaar is ?

Inloggen op WifiSpots, dat is een heel andere IP dan je WAN IP. Ik neem aan dat het verbinding gaat dan van je WifiSpot naar Ziggo en dan terug naar je WAN IP.
 
mesa57
Je testmethode is goed.
Let wel dat alleen active FTP wordt ondersteund, geen passive (default van de browser).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'MyBook World Edition i.c.m. Ubee EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie