obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Humax dongle gebruiken om PC op WiFi aan te sluiten
Leo1512
Ik heb een Humax dongle gekregen bij mijn nieuwe iHDR5200C. Die dongel heb ik niet nodig, want de 5200C heb ik met een kabel verbonden met m'n UBEE router die er naast staat.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om mijn PC (WinVista-business) met die dongle aan m'n WiFi aan te sluiten. Maar ik heb nog geen WinVista drivers kunnen vinden. Wehkamp biedt die dongel ook aan met daarbij als tekst o.a.
- De HUMAX USB WiFi-dongle is ook te gebruiken als draadloos netwerkverbinding op PC en Laptop (software/drivers bijgeleverd).
- Voldoet aan IEEE 802.11n (1T1R), IEEE 802.11g en IEEE 802.11b standaard, hoge dataoverdrachtsnelheid tot 150Mbps. Ondersteunt windows 2000/XP/Vista/7, WinCE, Linux en MAC OS X. Ondersteunt USB 2.0/1.1".

Iemand enig idee waar ik Windows drivers voor die Humax dongel zou kunnen vinden (=downloaden)?
 
Zippo
Probeer dit programma eens: "Unknown devices" te vinden op http://www.halfdone.com/
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Leo1512
Dank je, Zippo, dat was precies de hint die ik nodig had.
De Humax dongel blijkt gefabriceerd te zijn door Ralink Technology Corporation. Volgens dezelfde site was het hardware met ID USB/VID_04E8&PID_685E&MI_01. Dat had ik achteraf misschien ook kunnen vinden via de FCC ID die op de dongel staat (NDD9577110903), maar zolang de senaat in de USA over geld aan het bakkeleien is, is hun website down.
Drivers vinden bleek daarna nog een hele zoektocht, ook al omdat Samsung deze chips ook veel heeft gebruikt, maar alleen voor Android. Ik vond de Windows Viste drivers tenslotte bij www.devid.info. En inderdaad, die dongel werkt als een zonnetje. Volgens www.speedtest.net haal ik ik er ruim ruim 42 Mbps mee (bedraad haal ik 62), dus dat is beslist niet slecht.

PS: wat ik niet helemaal snap - volgens mijn apparaatbeheer is de hardware-id van het ding USB\VID_148F&PID_3070&REV_0101. Misschien is daarmee wat sneller een geschikte driver te vinden
 
kobus1960
Ralink is zo ongeveer gemeengoed in de USB WiFi wereld.
Op deze site (klik) vindt je vele drivers met die zelfde driver ID.
Ga ervan uit, als het werkt, dan afblijven.
Drivers zappen je van het ene naar het andere probleem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax dongle gebruiken om PC op WiFi aan te sluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie