obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Lange uitval zonder email
Black Tiger
Ik ben redelijk geïrriteerd.

Er was een aankondiging werkzaamheden die we netjes per email kregen voor de nacht van 20/21 november.
Niets aan de hand, dan kun je daar rekening mee houden.

Echter afgelopen nacht, dus de nacht van 27/28 november klapte rond 01.30 internet er uit. Ik ben even buiten gaan kijken en er bleken een paar monteurs bezig met glasvezelkabels te vervangen.
De werkzaamheden waren bedoeld om van 2 grote kasten straks 1 kast te maken. Op zich geen probleem.

Ware het niet dat ik juist op dat moment voor een klant bezig was en de werkzaamheden ongeveer 1 uur of iets langer geduurd hebben en dus ook zo lang het internet, televisie en telefonie er uit lag.
Ik heb weliswaar nog geen zakelijk account, maar dit soort situaties helpt er niet bepaald aan mee om daar toe te besluiten!

Navraag bij de helpdesk (om een of andere reden kwam ik bij storingen uit), leerde me dat er niets van werkzaamheden bekend was bij mij in de wijk. Alleen in heel Maastricht maar niet langer dan hooguit een paar minuten.

Logischerwijze heb ik aan de monteurs gevraagd of ze niet een week te laat waren en op 21 november aanwezig hadden moeten zijn maar daar was hun niets van bekend.

Kortom, we hebben lange uitval van het gehele pakket gehad vannacht (de hele straat dus!!), zonder dat er ook maar een aankondiging per email gedaan is.

Dat vind ik niet kunnen als dat een dergelijke tijd in beslag neemt.Sad

Misschien dat Kees of misschien iemand van Webcare eens zou willen kijken waarom daar geen bericht van uitgegaan is?
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Het lijkt soms wel eens of die onderaannemers van Ziggo volledig onafhankelijk van Ziggo zelf opereren,
 
Black Tiger
Dat lijkt het wel op, maar dat lijkt me niet de bedoeling, Ziggo maakt niet voor niets afspraken.
Afgelopen nacht was het ergens anders, daar maar een half uurtje.
Betreffende monteur zei me dat ze 4 kasten per nacht deden en dan weer naar huis.
Sommige kasten hebben schijnbaar minder werk nodig dan andere.
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:Navraag bij de helpdesk, leerde me dat er niets van werkzaamheden bekend was bij mij in de wijk.


Kan kloppen, want ze deden dit werk natuurlijk in opdracht van de BVD voor een betere mailtoegang. Het was al een paar week bekend dat ze apparatuur gingen aanschaffen om glasvezel af te tappen. Maastricht heeft dus de primeur. Wink

Het is wel zeer vervelend als zo'n langere onderbreking onverwacht gebeurd. Bij een acute storing kun je er begrip voor hebben maar hier betreft het een opzettelijke stillegging omdat hun tijdschema achterloopt.
Als je het vooraf weet, kun je nog zorgen dat je die dag voor noodgevallen b.v. via het G3 netwerk internet hebt.
 
kobus1960
Het is gewoon slordig, simpel.
Je zal maar net VPN met een flinke klus bezig zijn.
 
Black Tiger
@Briolet: Nee dat was niet de oorzaak.
Ik ben het vergeten erbij te schrijven maar ze waren gewone werkzaamheden aan het doen.
We hebben hier 2 kasten op de hoek van de straat. Het spul wat in kast 2 zit, moet straks in kast 1 erbij komen te zitten. En daarvoor waren ze al voorbereidingen aan het treffen, dus nu alvast de glasvezel kabels aan het omleggen.
Kortom, gewoon werkzaamheden die aangekondigd hadden kunnen worden.

Er was wel een melding van werkzaamheden algeheel voor Maastricht, dat was misschien waar jij het over hebt, alhoewel me dat sterk lijkt, want we hebben voor de kabel in heel Maastricht al jaren glasvezel liggen. Wat is trouwens BVD? De Bedrijfs Veiligheids Dienst ofzo? Die melding kon trouwens hooguit voor enkele minuten uitval zorgen volgens de Ziggo storingsdienst, maar niet voor langer dan een half uur wat bij ons het geval was.

Maar ook daarvoor kan men dan makkelijk een melding per email maken. Ik krijg immers vaak genoeg meldingen en dan merk je totaal niets, het is maar zelden dat het hele pakket er uit klapt.

Net zoals je zegt... als ze het aankondigen kan er rekening mee gehouden worden gehouden. Je zorgt voor een goed G3 netwerk als het perse moet of je verschuift je werk naar een andere nacht, geen probleem.

@Kobus1960: Net zoals je zegt. En dat hoeft niet eens VPN.
Hopelijk gaan me komende week niet van die fratsen gebeuren want dan moet er een nieuwe hosting server worden ingeregeld en alle hostingaccounts (klanten dus) van 2 andere servers later in de week gemigreerd naar die nieuwe server. Een hele boel werk dus en dan ben je niet blij met zoiets. Want dat moet ik ook allemaal remote via SSH gaan doen.

Een acute storing is overmacht, daar zou ik ook begrip voor hebben. Maar juist vanwege de aard van de werkzaamheden en het feit dat ik verleden week ook niets gemerkt heb, had ik het idee dat de heren gewoon een week te laat waren.
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:Wat is trouwens BVD?

Ik ben van de oude stempel. Die lui heten tegenwoordig AIVD

Steeds meer mensen hebben werk dat voor een groot deel remote gedaan kan worden. Om de spits te ontlasten stimuleert de overheid om dit soort werk op één dag te plannen en het vanuit huis te doen Er zijn dus steeds meer mensen die een deel van de week hun werk vanuit huis doen. Maar dan hebben ze wel een betrouwbare verbinding nodig om de data op de zaak te raadplegen.

Zo'n onaangekondigde onderbreking maakt die mensen gewoon een dag werkloos. Als je het wist, had je dat anders ingepland. Wie betaald de baas voor dit werkuitval?
 
mesa57
Nou ja, werkeloos. Als internet het niet doet, stap ik alsnog de auto in om naar mijn werk te karren.
 
Black Tiger
Is bij mij moeilijk, ik werk van thuis uit. Smile
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Dan heb ik het beter geregeld: Bij mij zit er nog een stevige deur tussen werk en privé.#


# Behalve als ik achter mijn laptop zit, want dan komt werk toch mijn privé domein in.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lange uitval zonder email', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Email groep in BCC Algemene computer en software vragen. : 3 05-02-2016
Email wordt van server verwijderd Algemeen : 6 05-06-2015
instellen email in outlook Algemeen : 4 26-05-2015
Ziggo email storing Storing : 14 08-12-2014
Advertentie