obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Cisco epc3928 - problemen in Apple netwerk
KoenV
Sinds ik ben overgestapt op Ziggo (met een Cisco epc3928 wifi-modem) heb ik veel problemen met mijn netwerk: websites laden langzaam/niet, filetransfer is langzaam, appleTV werkt niet meer. Heb al twee keer de service lijn gebeld. Modem-reset en nieuwe locatie-instellingen werken niet. De bandbreedte is wel goed (ik haal ruim de beloofde 60 Mbps internet speed).
Kortom: niet bruikbaar en na enkele weken nog geen oplossing.
In de Apple winkle kreeg ik het advies om de wifi en routeer in mijn modem uit te zetten en die van mijn Apple Airport te gebruiken.

Hoe kan ik wifi en routeer uitschakelen in mijn Cisco epc3928 modem?
Welke andere oplossingen zijn er nog?

Bedankt voor goede tips.
 
Puma
Bel via je vaste lijn naar 1200 en vraag de medewerker aan de telefoon om je wifi modem in "Bridge mode" te zetten, omdat jij je eigen router wilt gebruiken.

Je modem zal opnieuw opstarten en voortaan enkel als modem fungeren.
 
KoenV
Bedankt, ga ik doen.
 
Black Tiger
Nadeel is dat je dan ook geen gebruik meer kunt maken van wifi spots.

Als je dat wel wilt, kun je ook nog gewoon de wifi uitschakelen in de 3928, je eigen router er achter hangen, het mac adres van die router reserveren in je 3928 en dan dat ip adres als DMZ ingeven.
Dat zou ook moeten werken.
Zo draait het hier met m'n Fritzbox ook.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco epc3928 - problemen in Apple netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Advertentie