obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925 Filter instellen
Hollander
Hoi Experts,

ik wil graag voor mijn kids wat beperkingen voor internet toegang instellen.
Is het mogelijk om per toestel (MAC adres) een toegangstijd en tijdlimiet in te stellen?
Graag jullie hulp in deze.
groetjes
 
Black Tiger
Hallo.

Helaas is dat met dit modem niet mogelijk.
Er is wel iets van filtering mogelijk maar dat zijn keywords en domeinnamen.
Tijden is ook mogelijk, maar dan voor iedereen, niet beperkt op mac of ip voor zover ik kon zien.
Greetings, Black Tiger
 
Hollander
Dank voor de antwoord en sorry dat ik pas zo laat weer reageer.
Heb net nog een keer na de cisco settings gekeken.
Het blijkt dat er een tabblad met user setup bestaat.
In deze schijnt dat ik user kan aanmaken met wachtwoord, trusted user, content rule(s), time acces rule(s), session duration en inactivity time.
Heeft iemand en idee wat deze settings doen en hoe het met aangemaakte users en de inlog procedure uitziet.
Ik kan in de manual niets vinden.
Graag help
 
Black Tiger
Het is niet erg dat het later is hoor.
Ik ben echter bang dat die instellingen niet voor de LAN poorten en/of wifigelden maar alleen een gebruikersaccount aanmaken voor toegang tot het modem.
1.) Trusted user = Vertrouwde gebruiker
2.) Content rule(s) = Inhoudsregels. Bepaald tot welke opties van het modem de gebruiker toegang heeft.
3.) Time acces rule(s) = Tijds toegangs regels. Bepaald op welke tijden de gebruiker wel/niet in het modem mag inloggen.
4.) Session duration = Sessieduur. Hoe lang een sessie (periode dat de gebruiker ingelogt is) mag duren. Als ik me niet vergis tenminste.
5.) Inactivity time = Inactiviteits tijd. Bepaald na welke periode (meestal een x aantal seconden of minuten) van inactiviteit de gebruiker automatisch uitgelogt wordt.

Helaas is dat dus niet wat je zoekt en dat is met dit modem ook niet mogelijk zoals ik al aangaf.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Gewoon aanzetten en dan zie je vanzelf hoe het werkt.Wink

Ik heb de Ubee en daar zit dezelfde functie op. Elke keer als je met de browser opstart en het internet op wilt krijg je eerst een blanco pagina te zien waar je naam en wachtwoord moet intikken.

Volgens mij werkt het wel goed maar is zeer onvriendelijk voor de gewone users. Zelf als je een PC als trusted kenmerkt moet je nog steeds dialogen bevestigen voor je een internet verbinding hebt.

Ik ben nooit verder gekomen dan een uurtje spelen met de settings. En dat was de Ubee, bij Cisco kan het net weer iets anders zijn.
 
Black Tiger
Echt waar Briolet? In dat geval zou ik het bij het verkeerde eind hebben en zou het dus wel mogelijk zijn zoals Hollander bedoeld.
Ik heb dit tot nu toe alleen gezien voor benadering van modems. Maar als het bij de Ubee zo werkt zou het bij de Cisco inderdaad ook zo kunnen.

Dus inderdaad dan maar eens uitproberen Hollander.
Greetings, Black Tiger
 
Hollander
Het lijkt te werken. Moet het nog helemaal goed uitzoeken.
Het schijnt dat alle eenvoudige instellingen zo als basic rules, time of day rules, session duration enz. bij de user settings gecombineerd kunnen worden voor 8 user max.
Per user kan ik theoretisch tijden helemaal blokken en in de niet geblokkeerde tijd en max voor de sessie opstellen.
Ik ga het in het weekend uitzoeken en zien hoe het werkt met 2 volwassen, 2 kinderen en alle computers, tablets en smartphones. Ik ben benieuwt.
Wink
 
Black Tiger
Schitterend!
Heb ik ook weer iets bijgeleerd, tot nu toe alleen op ip basis gezien.
Het admin deel werkt dus alleen in het modem en het user deel voor het hele netwerk, maar dan heb je dus maximaal 8 gebruikers op je netwerk.
Alhoewel... die 8 gebruikers kun je dan ook als groepsgebruiker nemen natuurlijk. Dan maak je 1 user voor volwassenen, 1 user voor mobiele apparaten, 1 user voor kinderen etc.

Mooi!Smile
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Er is ook een provider die censuur betracht, Kliksafe (klik)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925 Filter instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie