obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Cisco 8485 blokkerig
ekanis
Vooral tijdens opnames en downloads (film) is het beeld vaak erg blokkerig, niet altijd maar wel zeer frequent. Ook niet alleen bij fwd/bwd maar ook tijdens het kijken zonder spoelen.

Heeft iemand daar een oplossing voor?

Televisie kijken is nooit een probleem, mijn conclusie is dan dan er een disk probleem is, de firmware is versie 4.0.0.8 en de disk is 82%vrij.

Is het mogelijk een degragmentatie te doen of zoiets?
Binnen instellingen zit een optie 'onderhoud' maar dat lijkt niks te doen, de firmware is vlgs het apparaat de laatste cq er is geen nieuwe formware beschikbaar.

Haalt hij trouwens de firmware binnen via de kabel verbinding of moet er dan nog ethernet in?
Gewijzigd door ekanis op 15-02-2014 10:07
 
briolet
De Cisco 8484 heeft twee ontvangers. De een wordt voor direct kijken gebruikt en de andere voor opnemen. Ik heb juist het omgekeerde, dat ik sommige kanalen niet rechtstreeks kan bekijken door de slechte beeldkwaliteit, maar de opname is dan wel perfect.

Ergens in de settings kun je het signaal van beide ontvangers bekijken. Ik zou kijken of daar al verschil zit.
 
ekanis
Dank je wel, slim opgemerkt inderdaad, zo had ik er nog niet naar gekeken.

nederland 1
tuner 1 / Signaal 57% /Kwaliteit 100% / lock ja
Tuner 2 / Signaal 49% / Kwaliteit 100% / lock ja

Als ik hem op rtl 7 zet dan staan beide op 92% / 100% terwijl ik daar juist problemen had met opnemen gister. Ik zie wel dat hij schommeld tussen 92% en 80%.

Op rtl4 92% / 100% maar tuner 2 staat kwaliteit op 48%..

Ik begrijp niet helemaal waarom daar verschil in zit, beide tuners zitten toch op zelfde coax-in aangesloten en worden intern gesplit?
 
briolet
Er worden steeds een aantal zenders in één transport stream gestopt. Elke transport stream heeft zijn eigen frequentie. Het kan dan zijn dat een zo'n frequentie iets meer storing oppikt en dan hebben alle kanalen die er in zitten een lagere kwaliteit.

Maar volgens mij is een kwaliteit van 50% nog steeds goed en zit het probleem bij jou ergens anders.

Ik kijk net bij mijzelf en daar staat voor Nederland1:
Tuner1: Signaal 28%, Kwaliteit 58%
Tuner2: Signaal 92%, Kwaliteit 100%

En met die zender heb ik nooit problemen gehad. Wel met de transportstream waar BBC en ZDF in zitten. Daar heb ik nu in het geheel geen beeld meer:

Tuner 1: Signaal 0%, Kwaliteit 0%
Tuner 2: Signaal 100%, kwaliteit 100%

Af en toe springt het Signaal wel van 0% naar 23%, maar zien doe ik nog steeds niets. Als ik iets op die zenders wil bekijken zet ik steeds de recorder functie aan en ga direct afspelen. Ik zie het dan ook live maar nu via de goede tuner.

Alle waardes van tuner 1 zijn bij mij nu wel lager dan een half jaar geleden toen ik er naar keek. Dus iets is daar aan het stuk gaan. Ik heb geen idee of daar iets stof wegblazen verbetering geeft. Het tunerdeel zit zo goed ingepakt dat ik me niet kan voorstellen dat het een stof probleem is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 8485 blokkerig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie