obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Router achter router (Ubee EVW3200 WIFI en Netgear WDNR3700 v1.0
TurboPower
Ik had een Ubee modem zonder WIFI en heb daarom destijds mijn Netgear WNDR3700 v1.0 router aangeschaft. Op die router heb ik vervolgens ook nog een HUB aangesloten om zodoende al mijn apparatuur in het netwerk te "hangen". Ik heb het dan over: Mijn PC's, Media-speler, NAS, TV, BluRay-speler etc...
Op enig moment viel het Ubee modem uit en heb ik die moeten vervangen door een (ik dacht) Ubee EVW3200 Wifi modem.
In eerste instantie dacht ik erover om de Netgear er voortaan tussenuit te laten, maar had vervolgens geen internetverbinding op mijn PC's en zag (vanaf mijn PC) verder ook geen apparaten meer in mijn netwerk.
Vervolgens heb ik de Netgear router gewoon op de Ubee aangesloten en alle kabels weer in de Netgear gedaan. Voila.... ik had weer internetverbinding en ik zag al mijn apparaten weer in het netwerk.
Ik heb dus verder géén instellingen veranderd in beide routers!
Ik krijg op mijn mobiele telefoon overigens wél regelmatig de melding dat mijn netwerk instabiel is, maar ik weet niet of dat hier mee te maken heeft.

Nu wil ik e.e.a. opnieuw (goed) aan gaan sluiten. Om in het gehele huis goed WIFI bereik te hebben, wilde ik de Netgear router dan ook op een andere plek in de woning plaatsen, zodat ik in de gehele woning een goed Wifi-signaal heb.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Ik heb op dit forum gelezen, dat ik de routerfunctie op de Netgear dan uit zou moeten zetten (ik moet nog eens kijken of en hoe dat gaat), maar werkt het Wifi-gedeelte dan nog wel op de Netgear?
Ondervind ik dan verder geen problemen met mijn netwerk, omdat een aantal apparaten dan op de Ubee modem/router zullen worden aangesloten en een aantal op de Netgear router?
Heb ik dan nog steeds een en hetzelfde netwerk en kan ik op mijn PC's, Media-speler, TV etc... wel alle apparaten in het netwerk zien hangen ongeacht op welke router ze aangesloten zitten?
Om een Wifi-verbinding tot stand te brengen, moet ik nu voor beide modems een ander password invoeren. Ik neem aan, dat ik dan met 2 verschillende netwerken te maken heb i.p.v. 1 netwerk zoals ik wél wil hebben.

Daarnaast las ik ook onlangs iets over een "lek/backdoor" in de firmware van o.a. Netgear routers. Voor mijn router wordt kennelijk géén nieuwe firmware meer gemaakt.
Als ik de routerfunctie uitschakel op de Netgear, blijft dat probleem dan nog steeds bestaan of zou je er dan geen last meer van hebben.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
 
Black Tiger

Quote

Ik heb op dit forum gelezen, dat ik de routerfunctie op de Netgear dan uit zou moeten zetten (ik moet nog eens kijken of en hoe dat gaat), maar werkt het Wifi-gedeelte dan nog wel op de Netgear?

Hoeft niet maar het is wel handig als de Netgear en de Ubee in dezelfde range zitten, dan kunnen ook alle op beide toestellen aangesloten pc's etc. elkaar benaderen.
De wifi functie blijft dan gewoon werken.
Ik weet niet of de Netgear zo'n bridge functie heeft, anders moeten er dan nog wat meer instellingen gedaan worden, maar dat is vrji eenvoudig te doen.

Een backdoor van je router kan men eigenlijk alleen iets mee als je Netgear ook het externe ip adres (ziggo ip) krijgt.
Dat is niet meer van toepassing als je jouw huidige Ubee niet apart door Ziggo in modem-only mode laat zetten. Want standaard krijgt nu je Ubee het externe ip adres en kan er geen misbruik meer worden gemaakt van het lek in de Netgear.

Goed... mocht je Netgear geen bridge optie hebben, dan zou je de kabel afkomstig van de Ubee in 1 van de 4 LAN poorten van je Netgear moeten duwen.
Het is dan wel verstandig om het LAN ip van de Netgear van tevoren even te wijzigen naar bijv. 192.168.178.2 dat is buiten de dhcp range van de Ubee maar wel in hetzelfde netwerk.
Ook DHCP uitzetten op de Netgear.
Eventueel kun je op het WAN/Internet ip van de Netgear het volgende ingeven om te voorkomen dat hij naar een aansluiting blijft zoeken.
ip: 10.0.0.2
subnet: 255.0.0.0
gateway: 10.0.0.1
naamserver: 127.0.0.1 of 10.0.0.2 (maakt niet veel uit)

Het LAN ip zou dus bijv. 192.168.178.2 worden.
Subnetmasker 255.255.255.0
gateway 192.168.178.1
naamserver zal niet gevraagd worden maar mocht dat wel het geval zijn dan ook 192.168.178.1.
En zoals gezegd dhcp uitzetten.

Is dat gedaan, zet dan modem en router uit.
Sluit de kabel van de Ziggo modem aan een van de 4 lan poorten van de Netgear aan.
Daarna start je eerst weer de Ziggo modem en laat deze rustig starten.
Als dat klaar is start je de Netgear en geef je deze ook even de tijd.

Vanaf dat moment zou alles moeten werken.
Je Ubee is dan bereikbaar vanaf elk toestel via 192.168.178.1 en de Netgear op 192.168.178.2.
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
De wndr3700 v1 heeft geen bridge (access point) functie.
 
Black Tiger
Daar was ik al bang voor omdat hij over een ouder model sprak, daarom heb ik de handleiding er maar meteen bij gezet om hem als switch te configureren.
Greetings, Black Tiger
 
TurboPower

Quote

Black Tiger schreef:

Quote

Ik heb op dit forum gelezen, dat ik de routerfunctie op de Netgear dan uit zou moeten zetten (ik moet nog eens kijken of en hoe dat gaat), maar werkt het Wifi-gedeelte dan nog wel op de Netgear?


Goed... mocht je Netgear geen bridge optie hebben, dan zou je de kabel afkomstig van de Ubee in 1 van de 4 LAN poorten van je Netgear moeten duwen.
Het is dan wel verstandig om het LAN ip van de Netgear van tevoren even te wijzigen naar bijv. 192.168.178.2 dat is buiten de dhcp range van de Ubee maar wel in hetzelfde netwerk.
Ook DHCP uitzetten op de Netgear.
Eventueel kun je op het WAN/Internet ip van de Netgear het volgende ingeven om te voorkomen dat hij naar een aansluiting blijft zoeken.
ip: 10.0.0.2
subnet: 255.0.0.0
gateway: 10.0.0.1
naamserver: 127.0.0.1 of 10.0.0.2 (maakt niet veel uit)

Het LAN ip zou dus bijv. 192.168.178.2 worden.
Subnetmasker 255.255.255.0
gateway 192.168.178.1
naamserver zal niet gevraagd worden maar mocht dat wel het geval zijn dan ook 192.168.178.1.
En zoals gezegd dhcp uitzetten.

Is dat gedaan, zet dan modem en router uit.
Sluit de kabel van de Ziggo modem aan een van de 4 lan poorten van de Netgear aan.
Daarna start je eerst weer de Ziggo modem en laat deze rustig starten.
Als dat klaar is start je de Netgear en geef je deze ook even de tijd.

Vanaf dat moment zou alles moeten werken.
Je Ubee is dan bereikbaar vanaf elk toestel via 192.168.178.1 en de Netgear op 192.168.178.2.


Ik heb geprobeerd om bij LAN het IP-adres te wijzigen in 192.168.178.2 maar kreeg de volgende melding:
Het IP-adres levert een conflict met het WAN-IP subnet op.
Voer een ander IP-adres in.

Ik heb 2 schermprintjes gemaakt (zie bijlagen)
Daarnaast is het op dit moment nog steeds zo, dat de apparaten op de Netgear wel allemaal in mijn netwerk zichtbaar zijn maar de apparaten op de Ubee niet. (Ook daar zie je alleen de apparaten die daarop aangesloten zijn.)
Het is mijn bedoeling om alle apparaten (ongeacht of ze aangesloten zitten op de Netgear of de Ubee) in hetzelfde netwerk (Workgroup) te krijgen.
TurboPower voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door TurboPower op 24-02-2014 23:45
 
Black Tiger

Quote

Het IP-adres levert een conflict met het WAN-IP subnet op.

Ja dat kan kloppen als je router op de WAN al een ip heeft gehad.
Daarom heb ik erbij geschreven dat je het WAN ip even moet aanpassen met de juiste gegevens erbji.

Ik heb alleen verzuimd te zeggen dat je dat als eerste moet doen.
Dus als je eerst het WAN ip op de Netgear wijzigt, dan opslaan en daarna het LAN ip, dan lukt het wel.
Mocht je bij het wijzigen van het WAN ip ook een melding krijgen dat het niet kan, dan even een ander netwerk gebruiken, dus niet 10.0.0.1 maar 10.0.10.1 als ip en bijv. 10.0.10.2 als gateway en naamserver. Subnetmasker kan hetzelfde blijven.

Daarna dus LAN aanpassen naar 192.168.178.2 en DHCP uitzetten op de Netgear.
En daarna steek je de kabel die nu van de Ubee komt en in de WAN poort zit in plaats daarvan in een van de 4 LAN poorten.

Mocht dan opeens iets niet bereikbaar zijn, kan het zijn dat je even je pc moet herstarten zodat die een nieuw ip krijgt.

Daarna moet je alle apparaten kunnen benaderen in dezelfde werkgroep.
De afbeeldingen waren helaas wat te klein dus dat kon ik niet zien wat daar op stond.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router achter router (Ubee EVW3200 WIFI en Netgear WDNR3700 v1.0', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie