obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
een ddns instellen op de asus router die achter de uvw320b wifi zit.
shaikun
Hey allemaal, zoals de titel al zegt, ik probeer een ddns op te zetten op mijn Asus router ac66u.

Dit werkt echter niet zoals ik had gehoopt. Ik heb een kabel van de ziggo router/modem getrokken naar de wan poort van de Asus router, hier door krijgt de wan poort dus een intern ip adress 192.168.x.x , hier moet mijn externe ip adres eigenlijk komen te staan.

Hoe krijg ik het voor elkaar om wel een ddns op te kunnen zetten op de Asus router zonder dat ik de ziggo router/modem hoef om te zetten naar alleen een modem?

Bij voorbaat dank.
 
mesa57
Door niet de wan poort van de asus te gebruiken, maar een lan poort en dhcp uit te zetten. Dan werkt de asus als een simpel access point. Of ddns dan nog werkt weet ik niet, maar misschien heb je mazzel.
 
briolet
Als de ddns naar het WAN adres van de Ziggo router wijst en in de Ziggo router laat je alle poorten naar de Asus wijzen (Via inschakeling van DMZ op de 1e router) dan heb je toch wat je zoekt?

Tenzij de Asus niet in staat is om het juiste publieke IP te vinden en domweg zijn WAN adres gebruikt. Ik heb zelf een NAS en die pakt wel altijd het goede publieke IP voor zijn ddns service. Als de Asus dat niet kan, moet je dat misschien elders instellen. Ik kan er b.v. ook een IP camera voor gebruiken die die functie heeft.
 
shaikun
Ik heb het gevoel dat ik iets fout doe, Ik heb bij de EVW320b de DMZ gezet naar 192.168.178.30 (het interne ip van de asus router), echter geeft mijn asus router na meerdere malen opnieuw opstarten nog steeds als WAN IP 192.168.178.30 aan.

hier moet zo ver ik het begrepen heb, mijn externe ip komen te staan, zodat ik mijn ddns aan kan zetten.

P.S. Als ik de oplossing van Mesa gebruik dan valt mijn optie voor een ddns weg.
 
briolet
Ik denk dat het probleem in de Asus zit. Hij zou moeten herkennen dat zijn WAN IP een is uit de range van locale IP's en dan verder "stroomopwaarts' naar een publiek IP zoeken. Het lijkt erop dat deze optie er niet in zit en hij klakkeloos zijn WAN IP gebruikt.

Op de Ubee kun je ook ddns instellen. Echter alleen bij www.DynDNS.org

Dat hij WAN IP 192.168.178.30 heeft is natuurlijk correct bij een router achter router. Alleen voor ddns moet hij zien dat hij verder moet zoeken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'een ddns instellen op de asus router die achter de uvw320b wifi zit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie