obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Krijgen niet waar we voor betalen
kobus1960
Nee hoor, sorry, ik reageerde in de volgorde, dus op de aankondiging
van Tiger aangaande de Kassa uitzending. Da's ook wel een nadeel
van deze hele lange topic's. Blush
 
Polleke
Geeft niets. Heb net even snel het stukje gelezen. En ja, het zal voor het grootste deel liggen aan welke pc's etc men gebruikt. Maar ik denk ook dat er vanuit de providers een betere voorlichting moet komen waar men aan moet voldoen om aan die snelheid te komen. Hiermee voorkomt een het draadje waarmee ik ben gestart.

Inmiddels denk ik wel dat onze pc's die snelheid niet aankunnen, want we halen halen de nieuwe upload snelheid van 20mbits wel maar de download blijft op 88 steken.
Maar dat verklaart nog niet het wegvallen van het wifi signaal en het slecht ontvangen van het wifi signaal in een groot deel van het huis. Iets wat wij met het oude modem + linksys router niet hadden.
 
Black Tiger
@Kobus1960: Reacties hebben normaliter betrekking op de voorgaande post tenzij anders aangegeven (middels kleine quote of door de naam erbij te zetten zoals ik nu doe bijv.) dus dat heeft niet per definitie met lange topics te maken.
Maar ik kan me de verwarring wel enigszins voorstellen, daar niet van.Smile

Quote

En ja, het zal voor het grootste deel liggen aan welke pc's etc men gebruikt.

Neen, het ligt voor het grootste deel aan het feit dat klanten niet lezen kunnen.
Bij alle ADSL providers wordt er geadverteerd met een snelheid TOT een bepaalde hoeveelheid Mbit, en mensen maken er een belofte van, dat is nogal een verschil.
Verder staat ook in de meeste gevallen wel te lezen dat de daadwerkelijke behaalde snelheid vaak te maken heeft met afstand tot de centrale en de eigen apparatuur.

Kwestie van lezen dus. Ik heb het Kassa programma niet gezien, maar puur afgaande op wat op nu.nl staat en wat ik hier lees, is daar dus ook totaal geen aandacht aan besteed. Het gebrek aan gewoon begrijpend Nederlands kunnen lezen van de klanten.

Bij kabelaars is dat anders, die bieden echt een bepaalde snelheid aan, die moet dan ook gehaald kunnen worden.
In dat geval mag feitelijk alleen de thuisinstallatie nog roet in het eten kunnen gooien. Dat is niet altijd het geval.

Maar de percentages waarmee geschermd wordt is gewoon een aanfluiting omdat minstens bij ADSL het verhaal al totaal niet klopt want daar zijn geen beloofde snelheden.Wink

Een betere voorlichting zou zeker helpen. Met name voor mensen die er weinig van weten (de meesten dus), kan de voorlichting best wel wat duidelijker c.q. begrijpelijker gemaakt worden. De huidige methode van adverteren zet de klant vaak gewoon op het verkeerde been omdat men een bepaald (veelal onterecht) verwachtingspatroon creƫert.
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
In de discussie op kassa mbt adsl ging het er ook over of de providers wel zouden mogen advertern met een snelheid "tot". ADSL providers zijn wel degelijk in staat om, afhankelijk van de locatie van de klant, de daadwerkelijke snelheid te voorspellen. Dat zou dan ook uitdrukkelijk aan de klant moeten worden voorgelegd inclusief een ontsnappings clausule indien de voorspelde snelheid niet gehaald wordt. Dit lijken me allemaal geen onredelijke eisen.
Overigens heb je bij Ziggo al de mogelijkheid om binnen een maand op te zeggen, mocht je de snelheid niet bevallen.
 
Black Tiger

Quote

ADSL providers zijn wel degelijk in staat om, afhankelijk van de locatie van de klant, de daadwerkelijke snelheid te voorspellen.

Nee dat is niet waar. Ze kunnen dat hooguit bij benadering doen en dan kunnen ze nog eenvoudig een paar Mbit er naast zitten en dan krijg je daar weer gezever over.
Dit heeft mede ermee te maken dat o.a. niet overal dezelfde kwaliteit kabel ligt en verlies onderweg bij de een meer kan zijn dan bij de ander.

Wat ze wel kunnen doen is veel duidelijker aangeven dat je snelheid een stuk lager kan liggen. Een aantal hebben ook al snelheidstesters waarbij je het kunt testen en dan zie je ook al vaak dat de snelheid eerder op 14 a 15 mbit (of iets lager) uit komt.

Als je geluk hebt kom je hoger uit. Er is mijns inziens geen betere wijze van adverteren behalve bjiv. 10-20 mbit. En dan nog kun je plaatsen hebben waar ze daar onder uit komen.
Ik heb al meegemaakt dat KPN mensen gewoon niet wilden aansluiten omdat ze dachten dat die mensen dan onder de 8mbit kwamen en dat is het minimale wat ze leveren moeten of zoiets.

Die situaties krijg je dan, terwijl bij de daadwerkelijke aansluiting na veel aandringen bleek dat er netjes 8-9 mbit gehaald werd.

Dus veel duidelijker zijn in hun reklame helpt wel. En uiteraard moeten mensen veel beter lezen. Als het in hun voordeel is kunnen de meesten opeens ook een stuk beter lezen.
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Uiteraard kan die voorspelling wel eens niet kloppen, maar dan moet de klant de gelegenheid krijgen om per direct op te zeggen. Het kan niet zo zijn dat je een bepaalde snelheid bestelt, dan een lagere krijgt en er dan 1 jaar aan vastzit.
 
Black Tiger
Ik ben het zonder meer met je eens dat men ofwel veel duidelijker moet adverteren, ofwel een minimumsnelheid moet garanderen (en dat duidelijk kenbaar maken!!) en de klant gewoon meteen moet kunnen opzeggen als de verwachtte snelheid niet behaald wordt.

Of bijv. een snelheid aanbieden en dat ze er 10% naast mogen zitten met de schatting of anders het recht om op te zeggen.
Jaarcontracten zijn uit de tijd bij zoiets.
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:

Quote

ADSL providers zijn wel degelijk in staat om, afhankelijk van de locatie van de klant, de daadwerkelijke snelheid te voorspellen.

Nee dat is niet waar. Ze kunnen dat hooguit bij benadering doen en dan kunnen ze nog eenvoudig een paar Mbit er naast zitten en dan krijg je daar weer gezever over.


Bij Kassa hadden ze een voorbeeld van een adsl klant die telefonisch zijn abonnement ge-upgrade had naar een veel hogere snelheid van 50 Mbit/s. Maar toen hij de papieren bevestiging van het contract kreeg , stond daar ergens achteraan dat op zijn postcode maar 12.5 Mbit/s geleverd kon worden. En dat was wat zijn oude abonnement al gaf.

Dus als ze in het contract al 1/4 van de geadverteerde snelheid zetten, dan wisten ze bij voorbaat al dat op zijn adres niet meer leverbaar was. En dan had die telefoniste geen 4x zo snel internet mogen verkopen.

In dit geval kloppen de papieren contracten wel, maar niet de telefonische toezegging.
 
kobus1960
Heb je helemaal gelijk in, dan zouden dus alle providers van alle
klanten tabellen bij moeten gaan houden van wat specifiek mogelijk
is op hun adres. Als deze providers 100% goed willen informeren
moet er bij elke (potentiƫle) klant onderzoek gedaan worden naar
de thuis situatie. Kabels, PC's Laptop's en alle andere apparatuur.
Hebben we het nog niet over dat kleine beetje kennis wat nodig is.

Kortom, er is door welke provider dan ook, nooit een belofte te
maken over de snelheid die gehaald gaat worden.
En dan nog dit, wie reageren er op dergelijke onderzoeken en/of
forums? Zonder te willen generaliseren en met respect, klagers.

Dat is wat mij tegenstaat in dergelijke onderzoeken.
 
Black Tiger
Ook die 12,5 is maar een inschatting, het is gewoon niet 100% correct te doen, er zal altijd afwijking zijn bij ADSL.

Maar het is uiteraard wel zo dat ze geen 4x zo snel internet hadden mogen verkopen als blijkt dat dit niet mogelijk is.
Deze snelheids inschatting had al eerder bekend moeten zijn en ze moeten in zo'n geval hoe dan ook gewoon gratis zelf al zo'n abonnement voor de klant kostenloos annuleren.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijgen niet waar we voor betalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 1 01-05-2024
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
het krijgen van een next Klacht over Ziggo : 2 19-05-2022
Advertentie