obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Cisco en DLNA
kees54
Ik ben sinds kort bij Ziggo. Daarvoor zat ik bij XMS en had toen mijn eigen router op glasvezel aangesloten. Op mijn router zat onder meer een Synology NAS. Nu heb ik diezelfde NAS op Ziggo's Cisco modem aangesloten. Mijn router heb ik er af gehaald, want bij instellen van de Cisco als bridge kun je geen gebruik meer maken van Wifi-spots in den lande, volgens Ziggo.

Sindsdien werkt de DLNA-functie van de NAS echter niet meer. Ik krijg hem niet meer aan de praat, wat ik ook verander aan de instellingen van de Cisco.
Weet iemand een oplossing hiervoor? Ik heb me al suf gezocht.
 
briolet
In plaats van de Cisco in "bridge" te zetten, kun je er ook je eigen router in DMZ achter plaatsen met een eigen IP range. Je hebt dat wel twee netwerkjes, maar als je niets in het Cisco netwerkje plaatst en alles in het netwerk van je eigen router, is dat geen probleem. ([s]Zoek op de Ziggo site op "DMZ" voor de handleiding[/s]).

Ik heb het ook lang zo gehad, zonder problemen. Ook met een Synology nas achter mijn eigen router. Ik heb nu een jaar mijn eigen router in bridge staan, maar overweeg ook weer terug te gaan naar de router-achter-router oplossing.
Pas als IPV6 uitgerold wordt kan dat problemen opleveren, maar dat zie je dan wel weer.

Edit: Ik zie dat DMZ niet meer gevonden wordt in de nieuwe Ziggo website. Wat wel gevonden wordt is "router achter router".
Gewijzigd door briolet op 06-05-2014 14:48
 
kees54
Bedankt voor je tip!
Ik ga het proberen!

Ik heb het gevonden, dank.
Ik vraag me alleen af, hoe doe je dat met de Wifi?
Beide aan? Kan dat? Stoort dat elkaar niet?
Gewijzigd door kees54 op 06-05-2014 15:48
 
kees54
Het is gelukt!
Ondertussen vraag ik me wel af of die DMZ methode veilig is. Ik heb daar diverse zaken over gelezen.
Wat vind jij daar van?
 
briolet
Of DMZ veilig is, hangt van de context af. Alles wat erachter hangt moet gewoon een eigen firewall hebben.

Dus als je er een PC achter hangt moet je daar aan denken, maar een router heeft zijn eigen firewall en het kan nooit minder worden dan de 2e router rechtstreeks aan het internet te hangen.

Qua wifi:
- Je kunt de eerste uitzetten.
- Als je hem toch gebruikt, geef hem een andere naam en zorg dat ze minimaal 4 kanalen uit elkaar staan.

Twee verschillende namen omdat je met de eerste wifi niet op het netwerk kunt komen van het tweede interne netwerk. Bij twee namen kun je selectief een van de wifis kiezen. Beide wifis geven internet toegang, maar de eerste kun je nu vergelijken met een gastnetwerk.
 
kees54
Hartelijk dank, duidelijk!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco en DLNA', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie