obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Netwerk probleem...
Chefke
Hallo allemaal,

Sinds een jaartje of 2 heb ik Ziggo internet alles-in-1 Basis.
Bij de ontvangst van het modem 2 jaar geleden ondervond ik meteen al problemen met het wegvallen van
het Wifi signaal op mijn laptop. Als ik op mijn iMac werk heb/had ik daar overigens geen last van.

Ik heb er toen een Eminent router achter gehangen en die gebruikte ik tot vorig weekend als router.
Aangezien er nogal een snelheidsverschil zit tussen de router van ziggo (Ubee EV3200) en de Eminent router
(EM4450) had ik besloten om de ziggo router weer te gaan gebruiken alleen loop ik dus weer tegen het
zelfde probleem aan als 2 jaar geleden dat het Wifi signaal op de laptop wegvalt maar dus niet op de iMac,
althans tot nu toe nog niet. Kanaal van het signaal ook al diverse keren aangepast maar helpt ook niks..

Snelheid van het pakket is 30 mbit via de ziggo router haal ik volgens speedtest.nl tussen 3500 en 4800 kb/sec
als ik de eminent router aan de ziggo router koppel en verbinding maak met de Eminent router dan zit de snelheid
"maar" op 1800 tot 2500 kb/sec. Is natuurlijk ook niet gek maar via het ziggo router is de download snelheid
aanzienlijk hoger!

Hoe kan dit? Is de eminent router de oorzaak? wordt door de tussenkomst van de eminent het signaal afgezwakt?

Chefke.
 
sasger
dat is een bekent probleem van ziggo heb zelf ook al jaar problemen 100 keer gebeld wordt je niks wijzer van het probleem is gewoon slechte router goedkoop ding dat je erbij krijgt. De laatste tip die ik van iemand kreeg was een extra router ertussen zetten, maar moet ik nog doen. Ziggo is gewoon kUT geen andere woorden voor hoor dit van zoveel mensen in den bosch dan he. Wifi is gewoon slecht moet gewoon zelf investeren in goede verbinding. succes!!!!!
 
briolet

Quote

sasger schreef:

dat is een bekent probleem van ziggo


Volgens mij heb je een probleem met lezen omdat je reactie niets te maken heeft met de gestelde vraag.

Ik heb dezelfde Ubee evw 3200 en haal daar makkelijk 60 Mbps mee. Op de 5 GHz kan ik zelfs mijn abonnement snelheid van 90 Mbps halen. Mijn Ubee staat in de woonkamer en daar gebruik ik mijn laptop ook.

Maar als jij met beide routers slechts tussen de 2 en 5 Mbps haalt, lijkt mij het probleem ergens anders te zitten. Haal je bedraad wel de 30 Mbps van je abonnement?

Ik heb overigens vandaag bij een kennis met Homeplugs wezen spelen. Daar stond de router en iMac ook in de woonkamer, maar was de verbinding altijd slecht. Vooral omdat de iMac in een 'dode' hoek van het signaal zat. De iMac op een andere locatie plaatsen was ongewenst.
Met de smartphone op 5 GHz, haalden ze met speedtest wel de 90 Mbps, maar de iMac bleef, op die locatie, steken op 10 tot 20 Mbps. Vooral in de avond, als veel buren met Wifi bezig waren, was de snelheid slecht.
Met de homePlug mat ik direct 50 Mbps. Dat was nog niet de 90 Mbps van het abonnement, maar in elk geval een constante snelheid die niet fluctueert door het Wifigebruik van de buren.
Gewijzigd door briolet op 08-06-2014 22:52
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk probleem...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
VodafoneZiggo test ‘netwerk van de toekomst’ Ziggo nieuws : 1 22-08-2018
LTE-M-netwerk Vodafone nu live Ziggo nieuws : 1 29-06-2018
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Onbekende aansluiting op mijn netwerk Computer vragen : 11 12-11-2017
Advertentie