obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Traag openen internet pagina's
Ziggo doei
De laatste tijd gaat het openen van internetpagina's traag, terwijl de snelheidstest goed uitpakt:
90.09 mbps download en 8.68 mbps upload 12ms ping. Ik heb alles in 1 +.

En toch duurt het laden van webpagina's lang via een bekabelde verbinding.
Ik heb een Ubee modum in combinatie met een sitecom N300

Maar ook draadloos krijg ik soms de melding op de telefoon dat de wifi is uitgeschakeld vanwege een trage internetverbinding. Ik heb via de ziggo website al wat instellingen in de modem van ziggo en sitecom gedaan, waaronder een firmware updat voor de sitecom.

Ook is er al een monteur van ziggo geweest die wel iets zij over een wisselvallig signaal, hij heeft een koppelstukje tussen de ubee en de kabel die hem naar de signaalverdeler doorzet gezet.
Daarnaast is het wifi signaal van de ubee uitgeschakeld dat de wifi kanalen erlkaar niet in de weg zitten.

En dus nog steeds dat trage laden van webpagina's, 15 seconden is geen uitzondering.
Computer is recent opnieuw geinstalleerd en wordt wekelijks gecontroleerd op virussen en nog eens apart op adware.

Dus hulp is geboden. Ik heb het idee dat dit is sinds de laatste snelheidsverhoging van mijn abonnement.
Alvast bedankt.
 
Zippo
Hoe heb je de sitecom aangesloten? Als router of als switch?
In het geval van router, zet dan de firewall in de sitecom uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Ziggo doei
ik heb de sitecom als router aangesloten, heb de firewall uitgezet. Is dat niet gevaarlijk? Of neemt de modem/router van ziggo dat over?

Ik kan nou niet zeggen, dat het laden van webpagina's sneller gaat door deze aktie.
 
Zippo
Nee dat is niet gevaarlijk, tenminste als je Ubee ook een firewall heeft.
Welk type ubee heb je?

Daarnaast heeft je computer besturingssysteem ook een firewall.

Probeer die sitecom eens als switch.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Ziggo doei
Oké dankjewel
De UBee is EVW3200
 
Zippo
De UBee EVW3200 heeft al een hardware firewall. Dus die van de sitecom kan uit.
Als je de sitecom als switch gaat gebruiken maakt dat sowieso niet uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Ziggo doei
Maar als ik de sitecom als switch gebruik heb ik dan nog wel wifi? via de sitecom? En eigenlijk heb ik geen plek meer op de porten vrij van de sitecm. De wifi van de ziggo ubee modum is namelijk uitgeschakeld. Alleen hotspot is nog wel beschikbaar.
 
Zippo
Ja je kunt de wifi van de sitecom blijven gebruiken. Maar als je geen poorten meer over hebt dan zou ik hem gewoon als router laten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag openen internet pagina's', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie