obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Instabiel Internet
Len
Hallo Allemaal,

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de prestaties van mijn internet verbinding. Bekabeld is die razendsnel (nog steeds) en de wifi is ook zeer snel. Tenminste tot voor kort.
Nu sinds een paar weken ondervind ik last van een zeer instabiele wifi verbinding. Ik begon het te merken toen de websites niet snel meer laadden en ik rechtsonder het wifi teken met een uitroepteken zag met daarbij de tekst dat de verbinding niet optimaal is. Het vreemde is dat er hier in huis niets is veranderd aan het netwerk. Ik heb nog steeds dezelfde configuratie met weliswaar een nieuwe printer die van het wifi signaal gebruik maken. Het enige dat er gebeurd is dat ik een veel sterker wachtwoord voor het netwerk heb verzonnen en ingevoerd. In de omgeving is ook geen verandering geweest. Ik zie in inSSIDer nog steeds dezelfde netwerken en heb inmiddels ook handmatig getest of andere kanalen beter presteren. Dat was dus niet het geval.
Er was laatst wel een incident. Ik vond plotseling de apparaten van mijn buren met naam en toenaam op mijn netwerk. Dat was ook de reden dat ik op zowel de router als op het access point op de bovenverdieping de wachtwoorden heb gewijzigd. Ik heb nu zeer sterke wachtwoorden ingesteld. Volgens een calculator op het internet niet binnen 300 miljoen eeuwen te kraken. Is ook een crime om op mijn wifiprinter in- te voeren. ;-) Anyway, Dat is dus ook het enige dat is gewijzigd sinds kort. De wifi printer die is er bij gekomen. Dat is echter ook een ...11.n wifi netwerkkaart ik geloof dus niet dat dat de schuldige kan zijn. Anyway, de klacht is niet traagheid op zich maar instabiliteit. Als je de grafiek ziet van die verbinding is het net of je een foto van de Himalaya ziet. Voortdurend diepe dalen.

Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Kan iemand mij een tip geven?

mvg

Len
 
Black Tiger
Hallo.

Wat ik zo lees krijg ik de indruk dat de buren nu ook een wifi netwerk hebben en misschien zelfs een nogal sterk netwerk.
Als alles een tijd heel goed gaat en dan opeens wordt het instabiel en de sterkte kleiner, is dat over het algemeen een teken dat het signaal weggedrukt wordt door een ander signaal.
De sterkte ligt niet aan het aantal wifi signalen.

Normaliter is de oplossing om een ander wifi kanaal te gebruiken. Maar je schrijft dat je al andere kanalen getest hebt en dat dit niet helpt.

Wat ik nu zo raar vindt is dat je zowel een router als accespoint hebt op de bovenverdieping. Die geven normaliter toch best een krachtig signaal af.
Heeft de router zelf ook wifi? Zoja, is het misschien een optie om de router zelf beneden te plaatsen en het accespoint boven te laten staan voor een betere signaalverdeling.
Anders zou ik zo vlug geen oorzaak kunnen bedenken, tenzij het accespoint niet meer lekker is. Maar dat gebeurt niet vaak.
Greetings, Black Tiger
 
Len
Dag Tiger,

Misverstandje, de router staat beneden en een extra acces op de eerste verdieping. Ik heb dus een wifi netwerk met twee toegangspunten. Ik maak dus gebruik van de wifi van de router (Cisco) begane grond en van de homeplug van Sitecom die ik op de eerste verdieping heb geplaatst. Deze situatie heeft altijd zeer bevredigend gewerkt.

Wellicht heb je gelijk en heeft iemand in de buurt nu een beest van een zender geplaatst zodat mijn signaal wordt weggedrukt. Wat ook kan, maar dat is al heel lang zo, er zijn een vijftal overlappende signalen die blijkbaar zomaar een kanaal hebben uitgezocht. Zoals ik al zei is dat niet nieuw. Hier in de buurt heb je niet veel keus uit kanalen. Het is allemaal lood om oud ijzer. Veel mensen snappen niets van het gedoe met kanalen en ik heb zelf van de helpdesk ook wel eens een advies gekregen dat ik niet zo slim vond. Dus als die het ook al niet weten verwacht ik van al mijn buren niet veel meer.

De homeplug die boven staat is echt, in verhouding, heel sterk, hij steekt de Cisco naar de kroon als ik beneden in een bepaalde hoek van de kamer ga staan met de laptop. Ik heb ze nu beiden op het zelfde kanaal (6) Ik heb ze ook op verschillende kanalen gehad maar dan was er een die altijd veel slechter was. Beiden op het zelfde kanaal heb ik ook al heel erg lang.

Als ik inSSIDer raadpleeg dan zijn mijn signalen in de woonkamer op de begane grond veel sterker dan de concurrerende signalen om mij heen. Zoals het altijd al was. Ik snap er echt niets meer van.
 
Black Tiger
Oke geen extra router dus want de Cisco is een modem/router en diens signaalsterkte is ook niet van het beste.
Dus het is niet zo'n wonder dat de homeplug van boven de Cisco naar de kroon steekt. Smile

Ik begrijp het ook niet, je lijkt toch alles grondig getest de hebben. De vraag is dan eigenlijk wie die flakkerende verbinding af geeft op de wifi, is dat afkomstig van de Cisco of van die homeplug?
Het zou toch kunnen dat een van die dingen niet meer lekker werken. Maar zoals gezegd, dat zie je niet vaak gebeuren.
Greetings, Black Tiger
 
Len
Ik heb beiden getest, de Cisco router geeft vandaag, donderdag stabiel internet via Wifi om 14:00 uur. Dl 85Mb en Upl bijna 9 Mb. De homeplug doet het ook goed ondanks de vloer ertussen. Bieden stabiel en een heel goede snelheid.
Dus nu ineens stabiel internet. Let wel, ik ben vandaag sinds tijden overdag thuis zodat ik op een voor mij vreemde tijd de meting doe. Geen Himalaya dus vandaag. Ik ga vanavond weer testen hoe de prestaties dan zijn. Cry
 
Black Tiger
Ben benieuwd hoe het dan vanavond is.
Als het dan weer piek&dal is zou misschien toch drukte op de wifi band een probleem kunnen zijn.
Let voor de zekerheid ook even op met DECT apparatuur in de buurt van je Wifi gebeuren. Dat mag niet storen maar schijnt dat soms wel te doen.
Greetings, Black Tiger
 
Len
Er is geen pijl meer op te trekken.
In het afgelopen weekend zeer instabiel wifi. Deze ochtend, maandag, ook weer zeer instabiel wifi. En nu vanavond weer zeer snel en stabiel wifi. (voetbalwedstrijd Ned-Chili) Wat is dat toch???

Weet iemand een manier om een storend apparaat of een anderszins illegale zender op te sporen? Ik heb hierbij echt hulp nodig van een techneut. Het probleem is niet Ziggo, bekabeld haal ik het maximum van mijn abonnement. Met wifi heb ik altijd met veel en slim kanaal uitkiezen, ook nagenoeg maximaal internet kunnen halen maar het is echt huilen de laatste tijd alleen zeer onregelmatig. Als het Cisco modem niet op een of andere manier heel onregelmatige prestaties afgeeft heb ik echt hulp nodig bij het opsporen van een storingsbron.

HELP AUB.
 
Black Tiger
Ik heb echt het idee dat het te maken heeft met drukte. Zo gauw mensen ergens anders mee bezig zijn (maandagochtend werken, 's avonds voetbal kijken) heb jij een perfecte verbinding.
Zo gauw het drukker is online (weekend, 's avonds als er geen voetbal gekeken wordt) heb je een probleem.

Blijft toch vreemd.
Als het de Cisco niet is (hetgeen ik enigszins betwijfel), dan heb je echt iets nodig inderdaad.

Misschien dat Inssider je meer inzicht kan geven in de fluctuaties en waar ze vandaan komen. Ik zou het ook niet weten.

Iemand nog ideeën?
Greetings, Black Tiger
 
Len
Vandaag een sitecom 300Gb WLxxx met een UTP kabel achter de cisco router geplaatst en vervolgens de WIFI van de Cisco router uitgeschakeld.
Dit gaf geen verbetering. Zeer instabiel internet afgewisseld door stabiel internet met goede snelheid.
Vraagje bestaat er nog zoiets als de instantie die vroeger illegale zenders uit de lucht haalde? Daar hoor je niets meer van omdat iedereen op de kabel zit natuurlijk.
 
oggiz
http://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/consument/storingen-en-om-het-huis?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiel Internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie