obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
TP-Link WR841N
BANDY
Hallo ,

Ons wifi op de zolder is erg slecht , daarom dacht ik er goed aan te doen een wifi router achter mijn Ubee modem te zetten (2x wifi in huis).

Nu heb ik de router (TP-Link WR841N) gisteren binnen gekregen , omdat ik mij al wat had laten informeren dacht ik dat het een kwestie van ubee uit , opnieuw laten starten en nieuwe router erin was .Helaas is dit niet het geval de nieuwe router wordt niet herkend door mijn ubee ( niet zichtbaar in het netwerk ) .Als ik via de installatie van de TP-Link een check doe geeft deze ''network adapter enabled '' en ''network status check failed '' . Ik heb de LAN 1 uitgang verbonden via utp naar de WAN ingang van de TP link .

iemand die mij kan helpen om dit werkend te krijgen ?
 
Zippo
Van belang is om te weten welke Ubee je hebt. Met of zonder wifi.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
BANDY

Quote

Zippo schreef:

Van belang is om te weten welke Ubee je hebt. Met of zonder wifi.


Excuses , het gaat om de Ubee EVW320B ( Met wifi dus )
 
Zippo
Check deze handleiding eens: Stappenplan router-achter-router Ubee
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
BANDY

Quote



Het is de bedoeling dat bij zowel de Ubee als de TP Link wifi blijft werken .Dus niet de TP-Link als vervanger van de Ubee . Wat ik begrijp van het stappenplan van ziggo is dat deze zo is op gezet dat dit wel het geval is ..

Klopt dit of zit ik hier volledig naast
 
Zippo
Ik heb niet de hele handleiding gelezen, maar zolang je de wifi niet uitzet van de Ubee blijft deze gewoon beschikbaar.
Zag in de gauwigheid iets van DMZ. DMZ voorkomt dat je in de ubee allerlei poorten open moet zetten. Dit hoeft nu alleen nog op de tplink.

Het meest simpele is om je TP link als switch te gaan gebruiken (en dus niet als router).
Prik een LAN kabel van een Ubee LAN poort in een TP link LAN poort (niet de TP link WAN poort gebruiken).
Op deze manier regelt de Ubee alles. Mogelijk moet er nog wel een instelling voor de TP link wifi gedaan worden, maar probeer het eerst zonder maar eens.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
BANDY

Quote



Als ik het stappenplan van ziggo volg ben ik mijn netwerk kwijt en staat achter mijn overige apparaten in het netwerk ''static ip '' ?

De TP-Link wordt dan ook niet herkend ....
 
BANDY
heb trouwens verkeerd gepost , dus als er een Admin is die mijn post op de goede plek kan zetten .

Excuses hiervoor .
 
BMP

Quote

BANDY schreef:

heb trouwens verkeerd gepost , dus als er een Admin is die mijn post op de goede plek kan zetten .

Excuses hiervoor .


Staat nu in wifi draadloos netwerk Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Zippo
Probeer het eens zo.
Sluit je TP link rechtstreeks aan op je pc. Log in de TP link in en verander het volgende.
Zet het eigen adres van de TP link op 192.168.178.2, er zal nu iets staan als 192.168.xxx.1
Reset de router en maak opnieuw verbinding met de tp link, 192.168.178.2
Zet de DHCP functie van de tp link uit.
Stel wifi in zoals je het hebben wilt.
Sla je config op, reset de router.

Bouw nu je netwerk, zet eerst alles uit.
LAN kabel van Ubee LAN poort naar TP link LAN poort.
Start je Ubee, na een minuut start je TP link en vervolgens je PC.

Zo heb ik het hier ook, weliswaar met andere apparatuur en andere ip ranges, maar dit werkt zonder problemen.

Ben benieuwd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TP-Link WR841N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TP-Link Access Point achter Ubee 3200 modem werkt niet Hardware instellingen : 3 10-07-2015
NAS Synology DS112j niet aan internet via UBEE EVM3200 en router TP-Link TL-WR1043ND WiFi, draadloos netwerk : 8 15-12-2013
Attentie TP-Link gebruikers!! Frequently Asked Questions : 4 01-11-2013
D-Link DIR-645 Geschikt voor Ziggo 150Mb WiFi, draadloos netwerk : 4 20-09-2013
poorten open zetten cisco 3212 en TP-Link TL-WR1043ND Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 12 01-09-2013
Advertentie