obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een Ziggo Mobiel abonnement is Sim Only en kan je per maand opzeggen of wijzigen. Is je bundel toch te klein? Of juist veel te groot? Dan stap je gewoon kosteloos over naar een andere bundel. Per adres kan je tot wel vijf Ziggo Mobiel abonnementen afsluiten. Ziggo heeft een nummerblok van 100.000 mobiele telefoonnummers toegewezen gekregen van de OPTA. Toekomstige mobiele nummers van Ziggo zullen vooralsnog beginnen met de cijfers 06-865.
 Onderwerp afdrukken
wegvallen netwerk verbinding
Janloco
Vanaf 9 juli heb ik een mobile telefoon via ziggo. Ik heb een nieuw toestel, een samsung s4. Hiervoor had ik een abonnement bij KPN. Ik had zowel met het toestel als met de verbindingen geen enkel probleem. Na het gebruik van ziggo is het een groot probleem met de verbinding vanuit of in de directe omgeving van mijn woonhuis. Voor KPN heb ik een abonnement gehad bij vodafone, geen problemen. Mijn vriendin heeft vodafone op haar telefoon en heeft de laatste tijd ook problemen. Mijn verbinding valt weg tijdens een gesprek. Het ene moment heb ik vol antenne bereik en een paar seconde later heb ik nog maar 1 streepje verbinding. Een fatsoenlijk gesprek is niet te voeren. Zelfs buiten niet. Bij een gesprek van 43 minuten, valt de verbinding 3 x weg. Ik krijg dan ipv van het antenne signaal een rondje en links een driehoek. Ik kan dan alleen maar noodnummers bellen. Na een paar seconde herstelt de verbinding weer en het signaal is weer instabiel waarbij de ontvangst wisselt tussen 4 en 1 streepje. Ik heb van Ziggo al een nieuwe simkaart gehad, maar dit bracht geen verbetering. Ook mijn simkaart (en de vorige) in een andere telefoon heeft geen verbetering.

Mijn vraag is, of er iemand weet of dit signaal verbetert gaat worden of dat het zo blijft. Mijn postcode is 2221. Of weet iemand waar ik terecht kan met deze klacht. Of moet ik mijn abonnement weer opzeggen, omdat de kwalitiet onvoldoend e is?

Ik hoor graag jullie adviezen. Waarvoor dank.
 
Zippo
Ik denk dat het probleem de provider is waarmee ziggo samenwerkt. Deze provider is vodafone.

Nadelen van Ziggo Mobiel:
  • Zonder smartphone. Je moet zelf een 'simlockvrij' (gemaakt) toestel hebben, dus niet een die gekoppeld is aan gebruik met een bepaalde provider;
  • Ziggo Mobiel is alleen door Ziggo-abonnees te bestellen. De kabelprovider is maar in een deel van Nederland actief;
  • alleen toegang tot het 3G-netwerk, niet het 4G-netwerk van Vodafone;
  • het tegoed is slechts één maand geldig;
  • bij het buitenlandgebruik (roaming) van het abonnement wordt Zwitserland gerekend tot de landen in de (dure) Zone 2: je betaalt €2,50 per minuut vanuit Zürich. Voor de overige tarieven zie de telefoontarievenpagina van Ziggo.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Janloco
@zippo,

Dank voor je antwoord. Het is helemaal duidelijk, jouw antwoord. Helaas ben ik in mijn verhaal het woordje "geen" vergeten. Mijn vriendin heeft de laatste tijd ook GEEN problemen.
Excuses hiervoor. Geen wonder dat er bijna niemand reageerd. Zo als mij verhaal er staat is het idd een provider verhaal.
 
Zippo
Tja dan heb ik er geen verklaring voor. Helpless
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

Zo als mij verhaal er staat is het idd een provider verhaal.

Klopt en dat is het nog steeds. Het zou best een dekkingsprobleem kunnen zijn, dus te weinig masten in je buurt bijv.

Je moet het zo zien, er zijn 3 grote spelers op de NL markt die echt ook een GSM netwerk hebben. T-Mobile, KPN en Vodafone.
Elke andere provider maakt dus in feite van het netwerk van een van deze 3 gebruik, dat noemen we raomen.
Je vriendin heeft Vodafone en geen problemen schrijf je.

Dan nog zou het kunnen dat er wat weinig dekking is. Er zijn maar een bepaald aantal slots op een mast dus elke mast kan een beperkt aantal gebruikers aan.
Als er ergens een probleem is zul je zien dat gsm toestellen met een abonnement van de provider van de mast zelf, in dit geval dus Vodafone, voorrang hebben op gebruikers die roamen op het netwerk, dus klanten van andere providers en buitenlandse gasten.
Ik weet niet of dat mag maar het gebeurt wel.

Dat zou kunnen verklaren dat jouw verbinding er uit gedrukt wordt. Er gaat daar in elk geval iets mis met het raomen, want daarom krijg jij dat bolletje met dat uitroepteken en valt ook het gesprek weg. Gezien je testen met een ander toestel kunnen we denkelijk ontvangstproblemen van het toestel wel uitsluilten.
En gezien je vriendin geen problemen heeft maar wel Vodafone denk ik dus je het moet zoeken in een raoming probleem en dat is iets wat Ziggo met Vodafone samen moeten oplossen.

Je kunt daarover met de klantenservice bellen en evt. een klacht indienen en zien of ze iets willen of kunnen doen, maar de ervaring leert dat dit soort problemen nog wel eens even kan duren.
Het is dan aan jou om de keuze te maken om al dan niet over te stappen naar een ander abonnement.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Weer wat geleerd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wegvallen netwerk verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
VodafoneZiggo test ‘netwerk van de toekomst’ Ziggo nieuws : 1 22-08-2018
LTE-M-netwerk Vodafone nu live Ziggo nieuws : 1 29-06-2018
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Onbekende aansluiting op mijn netwerk Computer vragen : 11 12-11-2017
Advertentie