obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
applicatie gezocht om bekabelde internet stabiliteit te meten.
Len
Dag Allemaal,

Ik heb sinds enige tijd behoefte aan een applicatie om internet te meten.
Mijn Wifi is nu erg goed maar toch ervaar ik nog wel eens wegvallen van het internetsignaal. Het ligt dan niet aan mijn wifi maar aan het signaal van buiten naar binnen vv. (denk ik) Mijn wifi icoontje in de rechter benedenhoek van het scherm wordt dan grijs met een geel driehoekje met uitroepteken en er komt een tekst dat het internet beperkt is. Ik heb tijdens zo'n incident geprobeerd om mijn NAS te bereiken. Dat ging gewoon goed via wifi. Hierom denk ik dat het signaal van buitenaf weleens wisselvallig kan zijn.

De applicatie die ik zoek moet bij voorkeur met grote regelmaat een bestaande stabiele website of anderszins pingen/pollen en de resultaten in een grafiek dumpen waar bijv. op de X as de tijd staat aangegeven en op de Y as de snelheid van de roundtrip in m-sec. Als ik nou bekabeld die applicatie laat pingen en dat pingen vaak genoeg gebeurt, dan moet er een zichtbaar stabiele of instabiele grafieklijn ontstaan. Het lijkt mij een gewoon bestaande applicatie. (of anders zou die moeten bestaan)
Ik weet nog niet hoe ik er achter zou moeten komen of de slechte verbinding dan door een fout aan mijn kant of aan de andere kant bij de gepingde website zit. Maar als ik een website van Ziggo neem sla ik twee vliegen in een klap. Wink Wat ik ook niet weet is of de gekozen website aan de andere kant het goed vindt als iemand hem steeds pingt. Afijn, ik kan me niet voorstellen dat niet inmiddels iemand of iets daar een oplossing voor bedacht heeft.

Het gaat mij voornamelijk om de zekerheid dat de instabiliteit die ik nu nog ervaar al dan niet aan mijn kant van de lijn zit. Ik heb namelijk recent mijn woonkamer op de kop moeten zetten om de router te verplaatsen zodat het wifi signaal weer op het oude perfecte niveau kwam. Begrijp me goed, de prestaties van de wifi zijn nog steeds heel goed maar toch valt de verbinding nog wel eens weg.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groeten,

Len
 
Zippo
Zoek op smokeping en pingplotter.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Len
Update

Dank je wel Zippo voor de tip, Ik heb pingplotter aangeschaft en heb nu een mooie grafiek van meer dan 24 uur waarin ik mijn laptop bekabeld heb laten pingen. Hieruit blijkt dat in de afgelopen 24 uur er een zeer stabiele verbinding is geweest tussen mijn laptop en de gepingde sites, een nagenoeg rechte lijn. Ziggo heeft zijn werk heel goed gedaan. De bekabelde versie van het internet in deze omgeving (Zoetermeer) is gewoon zeer goed. Ik krijg door de utp kabel meer dan waar ik recht op heb. De enige instabiliteit die ik tegen kwam was een paar uitschietertjes die op de vingers van een hand te tellen waren en nog niet eens al te hoog en van minder dan 20 sec., dat waren minimale instabiliteiten. (om de 10 sec gemeten)

Als er iets niet goed werkt in mijn netwerk is het toch wel de WIFI verbinding in het netwerk. Het Cisco modem kan blijkbaar in een aantal gevallen niet op tegen het wifi-geweld in onze omgeving.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de suggesties.

NB er is ook een free versie van pingplotter. Wellicht is het een optie om wanhopige mensen met hun problemen eerst in die richting te adviseren. Ik vond de grafiek heel verhelderend. Het haalt Ziggo voor het geleverde signaal volledig uit de verdachtenbank. Het modem, dat is een ander zaak. want ik heb geen idee hoe ik dat moet meten. Misschien kan ik dat ook met pingplotter maar ik weet nog niet hoe. Ik hoop hiermee ook op jullie suggesties.

Met vriendelijke groeten,

Len
 
kobus1960
WiFi is voor heel veel mensen een uitdaging.
De plaats van de Cisco bepaalt alles, minimaal een meter
van welke elektronisch voorwerp dan ook, ook TV, speakers
verwarmingsbuizen, magnetron, krultang enz enz. alles heeft
invloed, geef Ciscootje de ruimte. Rommel met de hoogte en
stand. Zoek even inSSIDer op, zet die op de laptop.
Probeer een stabiel signaal te bereiken, pieken heb je niets aan.
Met een vlakke stabiele curve heb je een goed signaal.
Meet dit op minimaal 4 meter van Ciscootje, dat is maatgevend.
 
Len
http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4463

Dag Kobus,

Bedankt voor je antwoord en advies. Ik heb in de achterliggende periode in bovenstaand thread een verslag gedaan van mijn zoektocht naar een stabiele wifi verbinding. Ik heb mijn woonkamer met toestemming van mijn achterban even overhoop gehaald om diverse coax en utp kabels te trekken om de cisco op een andere plek te kunnen plaatsen. Dat is redelijk gelukt alleen hier in de buurt zie ik in inSSIDer al bijna 20 signalen die elkaar om het hardst bevechten. Daar komt nog bij dat een fiks aantal van die signalen elkaar overlappen. Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat ik op het wifi gebied hier veel verbetering kan bereiken. Ik denk dat ik nu het maximale uit de router van Ziggo haal. Ik ben nu wel tevreden ( tot het moment dat weer een van mijn buren een booster plaatst). Ik weet nu in ieder geval zeker dat het beslist niet aan het Ziggo signaal ligt. Pingplotter heeft dat heel goed aangetoond.

Bedankt allemaal voor de suggesties en het luisterend oor.

Met vriendelijke groeten,

Len Moret

PS. Als er iemand van de Ziggo organisatie meeleest met invloed op de callagents van de helpdesk:
Het is niet gewenst om klanten te adviseren om de tussengelegen kanalen te gebruiken omdat daardoor overlappende signalen ontstaan. De ideale situatie is om kanaal 1, 6 of 11 te gebruiken.
Op dit moment wordt door de callagents nog steeds geadviseerd om een leeg plekje tussen de kanalen in te gebruiken waardoor een overlapping ontstaat. Bij te weinig ruimte op de 2,4 Ghz kan er beter met veel signalen van hetzelfde kanaal gebruik gemaakt worden dan dat er signalen zijdelings overlappen. Gebruik maken van de 5 Ghz is vaak geen optie omdat de Cisco router dat wel kan maar de apparaten van de klanten daar niet bij kunnen.
Gewijzigd door Len op 16-08-2014 11:42
 
kobus1960
Bedankt voor de terugkoppeling, dat is de enige manier.
Door "klooien" met positie en goeie kabels bereik je veel.

En idd, het gaat niet zo zeer om de sterkte als wel de
stabiliteit van het signaal, paar MB minder en blijvend is
stuk aangenamer dan supersnel en uitval.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'applicatie gezocht om bekabelde internet stabiliteit te meten.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie