obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Branden de wifi lampjes ook blauw en groen ?
eugene
Hallo een tijdje geleden ook mijn oude accesspoint maar eens achter het kabelmodem gehangen. Nadat ik wat met oude apparatuur heb zitten spelen (DSL-spul). Nu zit het ongeveer zo aangesloten volgens mij niet zo heel erg belangrijk op zich anders kan ik later eventueel altijd nog even een situatie schetsje proberen te maken met een netwerk plattegrond programmaatje. Accesspoint is een oude linksys wap54g die heeft maar 1 netwerkpoort dus daarom maar even zyxel p-2602h-d1a en dan gesplits naar de wap54g en naar me desktop computer. Ik heb wel een gbit poort in me desktop maar haal de snelheid ook wel op 100mbit. Wifi werkt ook beveiligd met WPA-Personal TKIP vanaf de Linksys, op de Samsung tablet word de beveiliging weer gezien als WPA PSK. Het is wel een iets oudere beveiliging want het kabelmodem gebruikt WPA2 PSK, ik gebruik eigenlijk draadloos alleen op de tablet.

Maar mijn vraag is dus zoals je al in het topic kon lezen op het moment branden de wifi lampjes nu ook volgens mij opeens blauw terwijl ik dacht dat ze alleen groen konden branden en ze dit dus ook eerst allemaal zo in die kleur branden, ik weet wel zeker dat 1 lampje door de bekabeling nu dus blauw brand ivm 100mbit connectie (1 netwerk poort omdat het een kabel betreft). De handleiding is hier wat kort in die vermeld alleen dat de netwerkpoorten groen en blauw kunnen branden, maar waarschijnlijk zijn het allemaal dezelfde ledjes vermoed ik. <-- klinkt wel tegenstrijdig nou dat ik het zelf weer even teruglees.
Wie weet dit of zou zelf eens op z'n modem kunnen kijken en weet misschien dan ook de betekenis wat blauw betekent en groen ?

Het modem heeft momenteel een uptime van ongeveer 61 dagen. En het is trouwens een beetje verwarrend dat er 2 fora zijn met bijna dezelfde domain naam.


nFAxrF9.jpg?1
0ae4d05e46b4877576f2a294c3935fbb
Gewijzigd door eugene op 02-12-2014 17:32
 
MisterSenseo
Het antwoord op de vraag is heel simpel, blauw is 100 Mbit en groen is 1 Gbit ... Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
eugene
Dat weet ik wel. Maar ,ijn vraag gaat over de wifi lampjes, de ene is dacht ik voor 2.4ghz en de andere voor 5ghz. Maar die hebben dacjt ik in het verleden pok gewoon groen gebrand. Alle lampjes op het modem allemaal groen lekkker simpel, toen een 100mbit apparaat erop aangea
oten dus 1 lampje blauw En mu dus 3, 2 wifi en 1 netwerkpoort blauw. Jik hent een iets ander modem maar ke zou eems voor de gein op jouw modem kunnen kijlen enOf iemand anders die wel ook een ubeee 321b heeft ?
 
eugene
Op het modem staat trpuwens wlan1 en wlan2 v van wifi zigo genruikt wel weer de term wifi. Wlan en lan is natuurlijk niwt hetzelfde. Wlan betekent wireless lan, lan is local area network.
 
MisterSenseo
Bij mijn weten is de kleur van WLAN oftewel wifi altijd blauw geweest......ik ben in het bezit van een EWV320B en daar branden de wifi lampjes altijd blauw.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Heel vreemd op mijn Ubee 3200 heb ik ook nog ooit een blauw WLAN ledje gezien.
Blauw betekend slecht, maat ook als ik encrypte op WPA of WEP zet, blijft het ledje groen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Branden de wifi lampjes ook blauw en groen ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie