obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
CISCO EPC 3928 instellingen
JPG
Ik wil remote mijn router kunnen benaderen en videobeelden kunnen ontvangen van mijn DVR recorder. De router en DVR staan op afstand. Hiertoe moet ik een aantal instellingen doen op de router, maar zie door de bomen het bos niet meer. Graag advies.

Security – Firewall, welke opties moet ik enabled hebben? Ik wil de firewall zo veel mogelijk laten afschermen, maar wil wel kunnen pingen en extern de router kunnen benaderen. Het niet kunnen pingen heeft m.i. te maken met “Block anonymous internet requests”. Moet ik deze disabelen om te kunnen pingen?

Security – VPN, moet ik een VPN kanaal opzetten voor verbinding met mijn recorder. Volgens mij is dit niet nodig en een te zwaar middel om de verbinding tot stand te brengen.

Access restrictions IP Address Filtering, moet ik hier mijn externe remote IP adres opgeven en vervolgens op enable zetten, of wordt dan juist dit adres geblokkeerd? Of moet ik dit adres juist toevoegen aan de basic rules?

Applications and gaming, moet ik port forwarding gebruiken of DMZ. Volgens mij is dit port forwarding.

Applications and gaming – port forwarding, gevraagd wordt om een range. Kan ik volstaan met slechts één poort te benoemen i.p.v. een range? Dus start: 80 to End: 80, TCP, IP-adres: intern IP adres van de DVR recorder, enable.

Administration management, kan ik hier extern (remote) toegang krijgen tot de router? Welke instellingen moet ik hier doen?

Welke overige relevante instellingen heb ik over het hoofd gezien?
 
Zippo

Quote

JPG schreef:

Ik wil remote mijn router kunnen benaderen en videobeelden kunnen ontvangen van mijn DVR recorder. De router en DVR staan op afstand. Hiertoe moet ik een aantal instellingen doen op de router, maar zie door de bomen het bos niet meer. Graag advies.
Zorg dat alle apparaten die elkaar moeten kunnen "zien" in dezelfde ip range zitten. B.v. Pc 192.168.x.100, DVR 192.168.x.101. Maar volgens mij is dit niet mogelijk in verband met copyright/kopieer beveiliging.

Security – Firewall, welke opties moet ik enabled hebben? Ik wil de firewall zo veel mogelijk laten afschermen, maar wil wel kunnen pingen en extern de router kunnen benaderen. Het niet kunnen pingen heeft m.i. te maken met “Block anonymous internet requests”. Moet ik deze disabelen om te kunnen pingen?
Zet je firewall niet op de setting "high", maar op medium. Bij high kunnen ongewenste zaken optreden zoals het niet volledig laden van pagina's. Om bereikbaar te zijn voor een ping vanaf het internet moet je idd Block anonymous internet requests disabelen. Het is echter niet nodig en trekt alleen maar onverlaten aan.

Security – VPN, moet ik een VPN kanaal opzetten voor verbinding met mijn recorder. Volgens mij is dit niet nodig en een te zwaar middel om de verbinding tot stand te brengen.
Inderdaad, via het normale netwerk, mits in hetzelfde ipbereik moeten de apparaten elkaar kunnen zien.

Access restrictions IP Address Filtering, moet ik hier mijn externe remote IP adres opgeven en vervolgens op enable zetten, of wordt dan juist dit adres geblokkeerd? Of moet ik dit adres juist toevoegen aan de basic rules?
Hier blokkeer je externe ip's, je eigen ip hier niet toevoegen en ook niet aan de basic rules.


Applications and gaming, moet ik port forwarding gebruiken of DMZ. Volgens mij is dit port forwarding.
Bij voorkeur DMZ niet gebruiken. Bij de mode DMZ staan ALLE poorten open en doet de firewall niets. Wel handig om te testen of je apparaat werkt. Het veiligste is portforwarding te gebruiken.


Applications and gaming – port forwarding, gevraagd wordt om een range. Kan ik volstaan met slechts één poort te benoemen i.p.v. een range? Dus start: 80 to End: 80, TCP, IP-adres: intern IP adres van de DVR recorder, enable.
Eén poort is prima.

Administration management, kan ik hier extern (remote) toegang krijgen tot de router? Welke instellingen moet ik hier doen?
Je zult remote management moeten enabelen, e.v. alleen toestaan over een https (secure) verbinding. Vaak kun je ook enkele ip adressen toegang geven en de rest uitsluiten. B.v. het ip adres van je werk, zodat je vanaf je werk in het config menu kan komen.


Welke overige relevante instellingen heb ik over het hoofd gezien?

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
JPG
Hallo Zippo, bedankt voor je supersnelle antwoord. Ik zal je adviezen ter hand nemen en proberen je adviezen te vertalen in de menu structuur van de router (zie: http://screenshots.portforward.com/routers/Cisco/EPC3925/). Probleem is, dat ik 600 km moet rijden om de instellingen te doen. Het moet dus in één keer goed.
 
Zippo
Test in elk geval of remote control werkt, dan kun je indien nodig nog wat instellingen veranderen. Succes.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CISCO EPC 3928 instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie