obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Sonos systeem kan niet communiceren met windows via wifi
ica84
Als ik via mijn laptop connectie probeer te maken met mijn sonos systeem via wifi dan lukt dit niet krijg ik een melding dat het systeem niet gevonden kan worden.
sluit ik mijn laptop op het bekabelde netwerk aan is er geen enkel probleem dan ziet de sonos software het systeem wel.

nou heb ik op de website van sonos het volgende gevonden:

3.Draadloze isolatie (moet zijn uitgeschakeld).

dit is volgens mij vertaald naar het engels AP Isolation.
nu ben ik opzoek gegaan naar deze setting in mijn router (Cisco EPC3928AD ) maar kwam deze nergens tegen, ook de ziggo klantenservice kon mij niet verder helpen (wij ondersteunen het niet was het antwoord, na dat hun het zelf ook niet konden vinden).

heeft iemand hier een idee/oplossing?
 
Black Tiger
AP isolation staat normaliter bij geen enkele router of modem standaard geactiveerd. Volgens mij zul je de oorzaak daar dus niet in moeten zoeken.

Maar je bent eerlijk gezegd ietwat onduidelijk omtrent waar het precies over gaat.
1.) Wat precies is het voor een Sonos? Welk type?
2.) Van wie krijg je een melding dat "het systeem" niet gevonden kan worden. Als je dat van de Sonos krijgt, wat is dan "het systeem"?
3.) Heb je wel genoeg wifi dekking daar waar die Sonos via wifi verbinding moet maken?

Heb je een link naar een handleiding?
Greetings, Black Tiger
 
ica84
Hallo Black Tiger,

Als eerste bedankt voor het snelle reageren.
stap voor stap je vragen maar even beantwoorden.

1. betreft een sonos bridge die bekabeld is aangesloten op het modem van ziggo (het cisco modem) deze bridge zet een dedicated netwerk op voor de draadloze wifi speakers.
momenteel is er 1 speaker op aangesloten play 1.

2. de sonos windows applicatie geeft aan dat het systeem niet gevonden kan worden.
met "het systeem" word alles van sonos bedoeld dus in mijn geval de bridge en de play1 speaker.

3. wifi moet zeker het probleem niet zijn ik zit vrij dicht op zowel de bridge als het modem (stappen ga ik niet voor je tellen maar zo dicht bij is het ).
sonos bridge zend op 2.4 ghz uit daarom heb ik ook het 2.4ghz signaal van het modem uitgezet zodat het niet kan gaan storen(elk apparaat in huis wat wifi nodig heeft ondersteunt 5ghz en de sonos speakers gaan via de bridge)

als ik probeer te connecten via tablet of gsm (beide android) is er geen enkele probleem.

een handleiding wil ik het niet noemen maar dit is de verwijzing die ik vond naar AP isolation (onderaan het verhaaltje)

[url]https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2996/kw/windows%20kan%20niet%20connecten
[/url]
ik hoop dat nu het een en ander wat duidelijker is geworden.
en anders lees ik het wel ;-)

thanks voor de hulp in ieder geval
Gewijzigd door BMP op 07-02-2015 10:37
 
BMP
Ik zou toch met wifi analyzer gaan kijken of er een beter vrijer kanaal beschikbaar is.

Ik heb zelf de playbar en twee play 1 en het gaat allemaal vlekkeloos.

Ik heb geen bridge nodig, de playbar is bekabeld aangesloten.
Gewijzigd door BMP op 08-02-2015 17:23
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Black Tiger
Misschien dat BMP beter kan helpen als hij zo'n soortgelijk systeem heeft, want ik kan alleen theoretisch helpen.
Ik zou dus willen adviseren allereerst de tip van BMP te proberen.

Helpt dat niet kun je met onderstaand verder eventueel.
1.) Het is me nu duidelijk wat het voor apparaat is. Het maakt gebruik van lokaal netwerk en genereert zelf een apart wifi netwerk.
Zit de Sonos bekabeld aangesloten of maakt die zelf via wifi contact met de modem?

2.) In dat geval zal het ip adres bedoeld worden wat de Sonos in gebruik heeft en van de modem gekregen heeft, toch?
Inderdaad vreemd dat die wel gevonden wordt als je de laptop bekabeld aan sluit. Kun je eens de 2.4 ghz aanzetten van de modem en met de laptop op 2.4ghz verbinden om te zien of de software de Sonos dan wel ziet?
Is puur voor te testen dus daarna mag je het gerust terug zetten.

3.) Uit de handleiding begrijp ik dat men wel kan controleren of de Sonos correct een ip ophaalt van de modem. Dat zal wel goed zijn gezien je schrijft dat tablet en gsm wel kan connecten.
Doet het probleem zich dan alleen met de laptop voor?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sonos systeem kan niet communiceren met windows via wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie