obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid nog steeds dezelfde
Druppie1961
Ondanks het verhogen van de snelheid naar 120/12 Mbps door Ziggo blijft de downloadsnelheid bij mij (bekabeld) steken op 90 Mbps.
Ik gebruik het Ubee EVW 3200 routermodem van Ziggo en in mijn laptop zit een Realtek Ethernet kaart (zie bijgevoegd plaatje)
met daartussen een cat 5E kabel.
Zit in één van beide apparaten een beperking tot 100 Mbps? Ik kan er nl. niets over vinden...
Als deze apparaten wel 120 Mbps aan moeten kunnen, hoe kan ik dan mijn downloadsnelheid toch hoger krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Druppie1961 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Druppie1961 op 15-03-2015 16:46
 
Black Tiger

Quote

Realtek Ethernet kaart (zie bijgevoegd plaatje)

Plaatje vergeten?

Het zou kunnen dat er in de ethernet kaart een beperking zit. De Cat5e zou voldoende moeten zijn, maar men wete maar nooit.
Je uploadsnelheid is wel 12 mbit? Heb je nog een router of switch tussen modem en pc zitten?
Greetings, Black Tiger
 
Druppie1961
Plaatje inmiddels wel toegevoegd (was waarschijnlijk in eerste instantie te groot..)
Tussen de Ubee en de laptop zit verder niets..
 
Black Tiger
Het is een GBe netwerkkaart, dus gigabit. Zou sneller moeten kunnen.
Misschien effe een andere cat5e kabel proberen of een nieuwe kopen of een stuk Cat6 kabel kopen. Goede kans dat het dan wel lukt.

Ik weet ook niet welke speedtest dat je gebruikt, die van Ziggo geeft bij mij een stuk langzamer aan dan anderen. Bij speedtest.net haal ik wel een meer correcte aanduiding.
Greetings, Black Tiger
 
Druppie1961

Quote

Black Tiger schreef:

Het is een GBe netwerkkaart, dus gigabit. Zou sneller moeten kunnen.
Misschien effe een andere cat5e kabel proberen of een nieuwe kopen of een stuk Cat6 kabel kopen. Goede kans dat het dan wel lukt.

Ik weet ook niet welke speedtest dat je gebruikt, die van Ziggo geeft bij mij een stuk langzamer aan dan anderen. Bij speedtest.net haal ik wel een meer correcte aanduiding.

Vandaag is eindelijk de cat6 kabel (AWG24) geleverd en ja hoor nu is de snelheid 120 Mbps!! Ook is nu het LED'je op de Ubee groen ipv blauw.
Btw: bij speedtest.net haalde ik met de oude kabel een lagere snelheid dan bij de Ziggo-test, nu met de nieuwe kabel geven ze gelijke resultatenn... Thnx. Probleem opgelost!
 
BMP
Is het een beetje recente laptop? dat kan ook een beperking zijn.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Druppie1961
Ja de laptop is ca 6 mnd oud. En zoals hierboven al gemeld: het lag aan de kabel.
 
Black Tiger
Mooi dat het met de andere kabel nu wel goed werkt, bedankt voor de terugkoppeling.Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid nog steeds dezelfde', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld Klacht over Ziggo : 8 03-12-2019
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
Advertentie