obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Alecto WS-4500 weerstation geen verbinding
FritsieV70
Beste forummers,

Ik krijg genoemd weerstation maar niet aangesloten op mijn router, de Cisco EPC3928 met Wifi.
De melding die maar blijft komen is 'Cannot find LAN Gateway'.
Weerstation is het enige dat de verbinding niet kan maken, allerlei andere hardware werkt zonder problemen.

Hier staan al meer berichten over op dit forum maar dat betrof andere modems.
Ik heb contact gehad met iemand van Hesdo Service Center (zeer behulpzaam) maar ik kom toch niet verder ondanks alle tips.
Volgens mij moet het probleem toch zitten in de instellingen van het modem/router, iemand dezelfde ervaring of zijn er anderen die bruikbare tips hebben?

bij voorbaat dank!Thumbs Up
 
Zippo
Hier een link naar de handleiding, https://cdn.ziggo.nl/site/binaries/co...---web.pdf.

HOe heb je het weerstation aangesloten? Bedraad of draadloos.

In elk geval zal in de handleiding van je weerstation een poort staan die "open" moet zijn voor de buiten wereld. Zoek in je modem naar port forwarding of virtual server.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Een poort forwarding heeft geen zin als er niet eens verbinding met de modem gemaakt kan worden.Wink

En daar lijkt me het probleem te zitten gezien de melding.

De Cisco 3928 is overigens qua menu zo goed als identiek met de 3925.
Portforwardings kun je dus vinden onder:
Geavanceerde setup -> Applications & Gaming en dan het tabblad "Port range forwarding" kiezen of "DMZ" als je die wilt gebruiken.

Maar zoals gezegd.... er zal eerst een verbinding met de Cisco moeten zijn.
Greetings, Black Tiger
 
FritsieV70
Even ter aanvulling...het gaat hier om de router (althans, zo wordt er aan gerefereerd) van de Alecto, die moet bekabeld op de Cisco router worden aangesloten.
Deze module is bekabeld aangesloten op een switch die er nog tussen zit.
Voordat ik overstapte naar Ziggo had ik een ander router en daarop werkte het weerstation prima.

Maar ik ga aan de hand van jullie suggesties nog eens wat verder experimenteren. Ik had de hoop dat er wellicht nog iemand hetzelfde probleem had gehad maar met de tips kan ik zeker weer aan de slag!

bedankt zover Smile...wordt vervolgd.
 
Black Tiger
Ik neem aan dat de Alecto wel zo ingesteld staat dat hij automatisch een ip adres krijgt. Of heb je het ooit zo ingesteld gehad dat je hem een vast ip gegeven hebt?

Hopelijk helpen de tips van Zippo en mij.

Probeer het evt. (indien mogelijk) eens rechtstreeks op de modem, dus zonder die switch, om uit te sluiten dat daar een probleem ligt.
Greetings, Black Tiger
 
FritsieV70

Quote

Black Tiger schreef:

Ik neem aan dat de Alecto wel zo ingesteld staat dat hij automatisch een ip adres krijgt. Of heb je het ooit zo ingesteld gehad dat je hem een vast ip gegeven hebt?

Hopelijk helpen de tips van Zippo en mij.

Probeer het evt. (indien mogelijk) eens rechtstreeks op de modem, dus zonder die switch, om uit te sluiten dat daar een probleem ligt.


Aan de Alecto valt verder niets in te stellen en omdat het op de vorige router wel werkte zoek ik het dan ook in de instellingen van de Cisco router. Maar ik ben daar voorzichtig mee omdat ik daar weinig/geen verstand van heb.Think
En ik vergat te melden dat ik de Alecto unit inderdaad al een keer rechtstreeks op de router heb aangesloten om uit te sluiten dat het aan de switch zou kunnen liggen.

Maar komend weekend is het weer niet al te best, dus lekker stoeien.
Overigens blijven andere tips welkom Blush
 
FritsieV70

Quote

Black Tiger schreef:

Een poort forwarding heeft geen zin als er niet eens verbinding met de modem gemaakt kan worden.Wink

En daar lijkt me het probleem te zitten gezien de melding.

Maar zoals gezegd.... er zal eerst een verbinding met de Cisco moeten zijn.

Als ik kijk bij Setup > Lan Setup > Connected Devices Summary zie ik de Alecto er niet bij staan (alle andere PC's, NAS'en e.d. wel) dus ik denk dat andere instellingen geen invloed hebben inderdaad.
Volgens mij 'ziet' de Cisco router de Alecto unit helemaal niet...
DHCP Server is Enabled, nax number of DHCP Users is 64 dus dat lijkt me ook geen probleem Think
 
Black Tiger

Quote

Aan de Alecto valt verder niets in te stellen

Controleer eens of de wifi sleutel wel correct is, misschien een 0 i.p.v. een O (oftweel een nul i.p.v. een hoofdletter O).
Want zonder wifi sleutel werkt het uiteraard ook niet.

Is hij ook niet (al dan niet tijdelijk) met een kabel aan de modem te verbinden om te zien of dat wel werkt?
Greetings, Black Tiger
 
FritsieV70

Quote

Black Tiger schreef:

Quote

Aan de Alecto valt verder niets in te stellen

Controleer eens of de wifi sleutel wel correct is, misschien een 0 i.p.v. een O (oftweel een nul i.p.v. een hoofdletter O).
Want zonder wifi sleutel werkt het uiteraard ook niet.

Is hij ook niet (al dan niet tijdelijk) met een kabel aan de modem te verbinden om te zien of dat wel werkt?

De Alecto gebruikt geen Wifi, alleen de netwerkunit maakt gebruik van Internet (voor een forecast) en die kan alleen bekabeld worden aangesloten.

Er zijn verder geen technische gegevens vermeld in de handleiding of op het toestel. Wel heb ik contact met een techneut van Hesdo en die heeft me alleen een MAC adres gegeven maar daar kan ik ook niet veel mee denk ik.
Dit MAC adres heb ik al een keer ingevuld bij:
Geavanceerde instellingen > Access Restrictions > MAC Adress Filtering en dan het MAC adres ingevuld en 'Enable' en 'Permit devices listed below ot access Internet' geactiveerd
Gewijzigd door FritsieV70 op 27-03-2015 16:27
 
Black Tiger
Hmzm... ik zou die hele Mac Adress filtering weer standaard zetten en het mac adres verwijderen, dat heb je echt niet nodig.

Je loopt zelfs op die manier het risico andere devices te blokkeren. Dus mac daar er uit halen en filtering weer op disabled zetten.

Ik zou eerder eens een andere kabel proberen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alecto WS-4500 weerstation geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie