obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
Wifi verbinding Smartphones problee
Totaal stemmen : 0
 Onderwerp afdrukken
Wifi verbinding Technicolor TC7210 valt weg
bupaul
Ik heb sinds januari 2015 de nieuwe Technicolor TC7210 modem gekregen ivm het testen van de nieuwe modem van Ziggo.
Tot een paar weken geleden voldeed de modem prima totdat Ziggo Werk deed in de buurt en de modem gereset moest worden.
Sindsdien hebben alle smartphones in huis (iPhone 4S, 5S, Samsung S5, LG G2 en G3)
Problemen met de Wifi verbinding.
Ze gaan niet meer automatisch op Wifi, Als je bv de gang inloopt is er geen Wifi meer.
Ze zien de modem wel, zelfs met een volledige waaier, maar verbinden niet.
De laptop's Hebben hier geen problemen mee.
Twee laptops gaan regelmatig de deur uit (Studerende kinderen) maar hebben dus geen problemen.

Ik heb van alles al geprobeerd, De wifi op telefoons weggegooid en opnieuw ingesteld, Modem gereset, Kanaal veranderd, enz.

Wat kan ik doen om het weer goed te krijgen.
Mijn oude Ubee EVW3200 heb ik nog liggen.
Technicolor Modem
 
Black Tiger
Als die Technicolor nog steeds in testfase is zou ik contact opnemen met Ziggo hierover.
Eventueel kun je nog eens proberen hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Daarnaast is dit een dual-band wifi modem. Als ik me niet vergis werkt deze op 2.4 en 5 Ghz.
Zet hem eens op alleen 2.4 Ghz, werkt het dan beter?

Als dat niet het geval is en je nog ergens je activatiecodes hebt liggen zou ik die Ubee gewoon weer aansluiten als die wel goed werkte.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Mijn ervaring met dual-band wifi, is dat je er geen controle over hebt welke band gebruikt gaat worden. Daardoor wordt lang niet altijd de beste band gepakt.

Ik zou daarom de 5GHz versie een andere naam geven zodat je expliciet één van beide kunt kiezen. Dat geeft je ook direct een indicatie of de problemen bij beide frequenties spelen.

En als de gehele buurt hun router moest resetten, kan het ook zijn dat de wifi van de buren nu op andere frequenties is gaan uitzenden.

Tot slot: Persoonlijk heb ik nooit problemen met de wifi van de Ubee, maar ik lees velen die vinden dat just de Wifi in de Technicolor beter is dan die in de Ubee en de Cisco.
 
bupaul
Ik heb al jullie ideeën geprobeerd, geen oplossing.
Ik neem contact met Ziggo op.
Bedankt voor jullie input
Technicolor Modem
 
gabriel1949
Had ook een probleem met wegvallen dataverbinding
Wat bleek:
de Note 3 en Tablet S gingen automatisch naar upc

Wat blijkt: bij instellingen wijzigen de instellingen van KPN naar die van UPC
gevolg: je gaat de deur uit en moet bellen, dus onmogelijks

wat gedaan: weer de KPN instelling geïnstalleerd - tot 3 x toe (doordat upc de verbindingen overnam)

Dat deel werkt nu weer goed!
 
bupaul
Het probleem is inmiddels opgelost, het 5g net werk heeft een andere naam gekregen. De modem bleek tussen 2,4 en 5 g te switchen.
Technicolor Modem
 
Black Tiger

Quote

De modem bleek tussen 2,4 en 5 g te switchen.

Vraag ik me toch af hoe hij dat nog heeft kunnen doen toe je mijn advies testte om alleen 2.4G te gebruiken.

In elk geval bedankt voor de terugkoppeling!Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi verbinding Technicolor TC7210 valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie