obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Modem reset regelmatig??
kwaliteitvanleven
Dank voor meedenken.

Vervangende adapter is ZELFDE model/type van Ubee (2A), dus dat lijkt me ok.

Uitval bij opnemen telefoon is bij beide adapters NIET het geval.
 
kwaliteitvanleven
Update: ondanks andere adapter is na 3 dagen ongestoord bedrijf het modem weer door een onverklaarbare reset gegaan.

Wat wel opvalt: het lijkt erop dat de reset veroorzaakt wordt door samenloop van WiFi verkeer.
Telkens als het modem uitvalt zijn er 2 PC's actief waarop internet verkeer bedreven wordt.

Doen we iets verkeerd? Zijn er beperkingen (anders dan vertragingen) in simultaan aangeboden WiFi verkeer bekend?
 
kwaliteitvanleven
Zojuist rond 18:30, terwijl er niemand thuis was, weer een reset???

Het lijkt er op dat het oude patroon van herhaald resetten weer terug is.
En daarmee de vraag waar dat door komt terug bij af.

Ik ga me maar weer bij Klantenservice melden.....
 
briolet
Er kunnen vele oorzaken zijn. Ik heb het in het verleden gehad toen mijn PC's encrypted DNS verkeer stuurden via poort 53 (de dns poort). En tijdens het surfen is er natuurlijk veel dns verkeer.
Iets in de firewall sloeg op hol door het gecodeerde DNS verkeer. Gelukkig kon ik ook instellen dat dit DNS verkeer via poort 443 moest gaan. Daarmee waren de problemen opgelost.

En misschien is er nog veel meer ongebruikelijk verkeer dat de firewall op tilt kan zetten. Ik ben er nooit toe gekomen om te testen of het volledig uitzetten van de firewall de resets kon oplossen.

Quote

Zojuist rond 18:30, terwijl er niemand thuis was, weer een reset???


Anderzijds duit dit erop dat het niet het data verkeer is dat de reset triggert. Dan toch een hardware probleem?
 
kwaliteitvanleven
Dat een firewall ingreep tot onderbreking van verbinding leidt kan ik me voorstellen.
Maar een system reset lijkt me niet logisch.
Welke oorzaken wel tot een system reset leiden weten de ontwerpers van Ubee en hopelijk ook de technici van Ziggo?

Ziggo stuurt volgende week opnieuw een monteur voor diagnose. Daarna zien we verder.
 
briolet
Volgens mij is dat een soort backup mechanisme, dat als de software vastloopt, hij zichzelf reset. In elk geval kon ik indertijd de resets eenduidig aan het speciale dns verkeer linken. (dns verkeer door DNSCrypt via poort 53)
 
kwaliteitvanleven
Monteur heeft zojuist de 12V/2A Ubee adapter vervangen door een 12V/2.25A DVE adapter.
Ze lijken als twee druppels water op elkaar, maar het huidige modem had meteen met de DVE adapter geplaatst moeten worden.

Monteur bevestigde dat aantal resets en tijdstippen ervan uitleesbaar waren (voor de ingewijden).

De praktijk moet leren of het resetten nu verholpen is en ik heb goede hoop dat het probleem nu verholpen is.
 
kwaliteitvanleven
Helaas heeft de nieuwe adapter het probleem niet verholpen. Inmiddels 6 resets in 8 dagen.
Wie een oplossing heeft mag het zeggen. Ziggo weet het tot nu toe niet op te lossen.
 
Zippo
6 resets in 8 dagen is minder dan een reset per dag.
Bij mij liep de Ubee na een aantal dagen bijna vast. Ik heb er toen een timer tussen gezet die 's ochtends om 06:00 het modem een minuutje uit zette. Dat heeft mij geholpen.

Heb je nog een timer liggen, probeer het dan eens uit.
Je kunt ook nog de helpdesk proberen en om een cisco of horizon modem te vragen. De helpdesk kan uitlezen dat je modem vaak reset.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem reset regelmatig??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie